Az elmúlt 10 évben olcsóbbak lettek a biztosítások, jövőre drágulnak
Minden drágult, csak a biztosítás lett olcsóbb - eddig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az autózási költségek 10 év alatti változását bemutató elemzést készített a PBA Biztosítási Alkusz Kft, mely szerint egyedül a biztosítási díjak lettek olcsóbbak.
Mivel a baleseti adóval kapcsolatban egyelőre szinte csak az publikus, hogy lesz, azzal egyelőre nem tudnak számolni a biztosító-társaságok, ám mivel azt adóként, a biztosítási díjjal együtt szedik majd be a társaságok, és persze utalják tovább az államkincstárnak, az autósok nem menekülhetnek majd előle. Ez alapján most gyakorlatilag az elmúlt években reálértékben minden autósnál, de soknál nominálértékben, azaz effektív díjával is csökkent kötelező biztosítások most először drágulhatnak - annak ellenére, hogy a baleseti adó nélkül, a novemberi kampányban még a mostaniaknál olcsóbb díjakat hallhatnak majd az autósok. Vélhetően utolsó alkalommal, hiszen jövőre már a baleseti adót is tartalmazó díjakkal lesznek kénytelenek versenyezni a társaságok.
Az autózási költségek közül egyedüli csökkenést mutató biztosítási díjak közül a Casco azonban nem kap újabb sarcot, így az relatíve egyre olcsóbb lesz, egy átlagos autónak tekinthető, 1,4-es, 4 éves Opel Astra ma például fele annyiért is biztosítható az önhibás károkra, mint 10 évvel ezelőtt. „A biztosítók nem csak belső működési hatékonyságukban versenyeznek, hanem egyre könnyebben is érhetik el ügyfeleiket alternatív értékesítési csatornákon, például alkuszokon keresztül. Az ebből keletkező megtakarítás a tarifákban is tükröződik” – mutat rá a kedvező folyamatokra Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője. Míg tehát a kötelező biztosítások jövőre befizetendő díjainak emelkedése várható, a baleset esetén az autósokat a néhány ezer forintos havi díj fejében százezres vagy akár milliós kiadásoktól megóvó cascók egyre többek számára elérhetőek lesznek, ezáltal javulhat az a jelentősen EU-átlag alatti arány, mely szerint ma az autók mindössze 40 százaléka rendelkezik casco-biztosítással.
Autózási költségek: csak a biztosításokon lehet spórolni
Az autózással kapcsolatos költségek változását vizsgáló elemzést készített a 200 ezer ügyfelével a legnagyobb biztosítás-közvetítőnek számító PBA PRAEVENTIO Biztosítási Alkusz Kft. A 10 éves távlatot áttekintő táblázatból megállapítható, hogy benzinre, adókra, díjakra akár kétszer annyi is elmegy ma, mint tíz éve, egyedül a biztosítási költségeket lehet csökkenteni.
Autózási költségek változása 2000-2010
*95-ös benzin, évi 12ezer km-es futásteljesítmény, 9l/100km-es fogyasztás (APEH/NAV adat)
**a 10 éves inflációnál messze alacsonyabb érték
A gépjárműhöz kapcsolódó kiadások legnagyobb részét kitevő üzemanyagköltségek 2000-ről 2010-re 40 százalékkal lettek magasabbak, ráadásul 2011 folyamán további tetemes drágulás ment végbe, majdnem 15 százalékos. A teljesítményadó és az autópálya matrica gyakorlatilag duplájára nőtt azonos időtávon. Abban, hogy az autók karbantartási költségei csak az infláció mértékével emelkedtek, nagy szerepe volt a válságnak, és az ennek nyomán ismét a szürke zónába visszahúzódó alkatrész-kereskedelemnek, valamint járműjavításnak, illetve a márkaszervizekre nehezedő ügyfélmegtartási kényszernek.
Ha egy fővárosi család 4 éves, 1400 cm3-es 90 lóerős Opel Astráját vesszük, akkor tíz év távlatában elenyésző volt a kötelezőbiztosításának drágulása, reálértékben még kisebb is a teher, hiszen az elmúlt években egyre komolyabb a verseny ezen a fronton a biztosítók között. Amennyiben vidéken üzemel ugyanez az autó, akkor még abszolút értékben is csökkent a rá vonatkozó díj. Cascoját tekintve ez a típusú gépjármű már majdnem fele annyiért is biztosítható manapság mint 10 évvel ezelőtt.
Az autózással kapcsolatos költségek változását vizsgáló elemzést készített a 200 ezer ügyfelével a legnagyobb biztosítás-közvetítőnek számító PBA PRAEVENTIO Biztosítási Alkusz Kft. A 10 éves távlatot áttekintő táblázatból megállapítható, hogy benzinre, adókra, díjakra akár kétszer annyi is elmegy ma, mint tíz éve, egyedül a biztosítási költségeket lehet csökkenteni.
Autózási költségek változása 2000-2010
2000 | 2010 | Változás % | |
Éves benzinköltség* | 253 800 Ft | 358 560 Ft | 41 % |
Kötelező biztosítás | 23 000 Ft | 25 000 Ft | 9 %** |
Teljes körű casco | 107 000 Ft | 60 000 Ft | 56 % |
Autópálya díj (havi jegy) | 2 400 Ft | 4 200 Ft | 75 % |
Teljesítményadó | 5 856 Ft | 13 200 Ft | 125 % |
**a 10 éves inflációnál messze alacsonyabb érték
A gépjárműhöz kapcsolódó kiadások legnagyobb részét kitevő üzemanyagköltségek 2000-ről 2010-re 40 százalékkal lettek magasabbak, ráadásul 2011 folyamán további tetemes drágulás ment végbe, majdnem 15 százalékos. A teljesítményadó és az autópálya matrica gyakorlatilag duplájára nőtt azonos időtávon. Abban, hogy az autók karbantartási költségei csak az infláció mértékével emelkedtek, nagy szerepe volt a válságnak, és az ennek nyomán ismét a szürke zónába visszahúzódó alkatrész-kereskedelemnek, valamint járműjavításnak, illetve a márkaszervizekre nehezedő ügyfélmegtartási kényszernek.
Ha egy fővárosi család 4 éves, 1400 cm3-es 90 lóerős Opel Astráját vesszük, akkor tíz év távlatában elenyésző volt a kötelezőbiztosításának drágulása, reálértékben még kisebb is a teher, hiszen az elmúlt években egyre komolyabb a verseny ezen a fronton a biztosítók között. Amennyiben vidéken üzemel ugyanez az autó, akkor még abszolút értékben is csökkent a rá vonatkozó díj. Cascoját tekintve ez a típusú gépjármű már majdnem fele annyiért is biztosítható manapság mint 10 évvel ezelőtt.
mint a szőke nőt ha megkérdezik:
Mennyi az évi keresete?
Nem tudom, nem ismerek semmilyen Évit! :)))
Csodálom, hogy „jó”-t helyesen írtad. 😀
Salynos itt tartunk! szeretett kormányfőn mennyen a jó édes k… anyába!!!!!!!!!!!!!!! golyót a felyébe!