Nagyon megy, nagyon tágas és nagyon takarékos az új X3-as. Formája átlagosabb lett
Bankrablók ideális autója lett a modellváltással a BMW X3-as szabadidő-autó. Formája semmitmondó, a szemtanúk nem tudnak majd dűlőre jutni abban, hogy régi X5-öst, új X1-est, vagy netalán X3-ast látnak. Mire dűlőre jutnak, a gazemberek már rég árkon-bokron túl vannak. Na jó, inkább csak messze, mivel az új X3-assal a többi BMW szabadidő-autóhoz hasonlóan nem tanácsos nagyon erőltetni a terepjárást. Közúton ellenben méretét megszégyenítő dinamikával képes mozogni. Ezt általában nagyon feszes futóművel érik el a bajorok, de az ilyen apróságokon nem akadnak fel a bankrablók, aki meg saját célra vesz X3-ast, megrendeli majd az elektronikusan változó lengéscsillapítást, amivel javítani tud a helyzeten. Vagy kifizeti a Performance Control nevű elektronikus rendszer árát. Ez befékezi az ívbelső hátsó kereket, miközben növeli a motorteljesítményt, ezzel javítva a kanyarvételi tulajdonságokat.
Hozza a márkától megszokott minőséget a beltér, a forma nem annyira merev, mint eddig
Érezhetően tágasabb utastérrel szélesíti ki az autó célcsoportját a családok irányába a BMW, az 550 literes raktér a hátsó támla előredöntése után 1600 literes lesz. Az átlagon felüli variálhatóság jelen estben annyit jelent, 40:20:40 arányban darabolták fel a hátsó támlát, így három részletben bővíthető a raktér. De nem az ilyen részletek érdeklik a BMW tulajdonost, sokkal inkább az, milyen motorokkal kapható az autó. Kezdetben egy Amerikának, egy Európának. A kétliteres dízelmotor 184 lóerős változata mindössze 5,6 l/100 km-es szabványos átlagfogyasztással jár az európai vásárlók kedvében. Azonban a 35i-ben dolgozó háromliteres benzines turbómotor se nevezhető iszákosnak, 8,8-as átlagot tud. Részben annak köszönhetően, hogy már a nyolcfokozatú automatikus váltóval is elérhető a motorleállító rendszer.
Lágyan fordul felfelé az ablakvonal, a hátfal úgy néz ki, mint az összes többi BMW szabadidő-autón
Csak egy kérdés maradt megválaszolatlanul, mikor lehet megvásárolni az újdonságot? Németországban november 20-án indul az értékesítés, hozzánk is valószínűleg ekkorra hajóznak be az első példányok. Fontos változás az X3-assal kapcsolatban, hogy a jövőben az Egyesült Államokban, a Spartanburgben található üzemben készíti azt a BMW. Aki egyébként egy kicsivel szélesebb kínálatból szeretne választani, az legyen türelemmel. A csak összkerékhajtással választható két erőforrás mellé fokozatosan jönnek majd a kisebb-nagyobb benzines- és dízelmotorok, és a hátsókerékhajtású változatra se kell nagyon sokat várni.
Nagyobb csomagtartójával most már tényleg szabadidős célokra is használható az X3