Letiszult, futurisztikus formavilág
Bár nemrég frissült a Renault népszerű kompaktja, a negyed évszázada hasító Mégane, úgy tűnik, valami nagyot terveznek vele a franciák már jövőre. Érkezik ugyanis a modell elektromos változata, aminek külsejéről egyelőre többet tudunk, mint az alatta rejlő technológiáról. Sebaj, a megnyerő stílus kárpótol minket, ugyanakkor az is igaz, hogy koncepcióautó lévén a Mégane eVISION-ön látható elemek visszafogottabbá válnak majd a sorozatgyártású autón. Vélhetően viszont nem fog változni a kocsi alapjául szolgáló, a Renault-Nissan-Mitsubishi partnerség során kifelesztett új CMF-EV platform, az elektromos Mégane után egy sor további modell épül majd erre.
Továbbra is felismerhetően Mégane, csak sokkal stílusosabb
A platform kifejezetten az elektromos autókra lett kifejlesztve, annak minden sajátosságát figyelembe véve: például csökkenteni tudták a karosszéria első és hátsó túlnyúlását, a tengelytávot pedig növelni, ugyanis a kocsi orrában dolgozó villanymotor kevesebb helyet foglal el belsőégésű elődeihez képest. Így kívül kompakt, belül viszont tágas kialakítást értek el, a kategóriában lévő autóknál 15-30 cm-rel is rövidebb a Mégane eVISION, miközben a helykínálat bőséges. A 60kWh-s akkumulátort a padlóba építették, a telep az egyik legvékonyabb egység a piacon a Renault szerint, így nem kellett magas, már-már egyterűs méretekkel ellátni az autót, megmaradhatott a sportos, lapos sziluett. Több mint 300 levédett technológiai újítás fűződik a platformhoz, okos megoldás például az elkülönített hűtőrendszer, ami a helyzettől függően változtatja a hőmérsékletet a hajtásláncban és a légkondicionálóban, de valódi légfüggöny teszi aerodinamikussá az autó orrát is. A mindennapi vezetés során előforduló kihívásokat bőven abszolválja a 217 lóerős villanymotor, 300 Nm-es csúcsnyomatékával ugyan nem lesz a versenypályák királya, de 8 mp alatti 100 km/h-s sprintjével dinamikusan vezethető - az új platform azonban lehetővé teszi, hogy a hátsó tengely fölé is beépítsenek egy második erőforrást, ezáltal a teljesítmény fokozható, és az összkerékhajtás is megvalósítható.
A SUV-okból és a kupékból egyaránt merít a tanulmány, de ez továbbra is egy kompakt
Az autó belsejéről nem tudunk sokat, kívülről viszont egyértelműen felismerhetők a Mégane jegyek, csak egy modernebb, izgalmasabb formában. Nagy hangsúlyt fektettek a világítástechnológiára, a Renault emblémától kezdve az ablakkeretekig szinte minden fénylik, ráadásul animáltan, ahogy az manapság szokás a prémium márkák modelljein. Kompakthoz képest hatalmas, 20 colos felnik teszik sportossá a megjelenést, az energiatakarékosság miatt azonban a gumik keskenyek (épp ahogyan egy
Scenicen is). Az 1972-es, pécsi születésű Victor Vasarely által tervezett Renault logót idézi az arany tetőpanel, ami lebegő hatást kelt a vékony és fekete C-oszlopok miatt, hátul pedig kupékat idézően alacsony a szélvédő. Összességében tehát valami hasonlóra számíthatunk a jövőre érkező elektromos Mégane-tól, remélhetőleg az izgalmas részletek közül minél több eljut a sorozatgyártásig.
Látványos az aprólékosan kidolgozott fényszóró