Az elektromos Dacia Springből is autómegosztós flottajármű lesz

Franciaország egyik legnagyobb hipermarket-lánca Dacia Springeket és Renault ZOE-kat kínál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kölcsönözhető autók piaca tovább terjed, külföldön pedig az új Dacia Spring is elérhető ilyen formában. Hazai autómegosztó cégek, innen kell példát venni!

Jó látni, hogy egyre több helyen, egyre több típusú járművel érhetők el a különböző közösségi autózási lehetőségek. Nálunk is elterjedőben van az autóipar által a jövő üzleti modelljének hívott konstrukció, bár egyelőre főleg csak Budapesten és környékén. Persze igazából csak a nagyvárosokban van értelme a közösségi autózásnak, ahol a rosszabb levegőminőség és a parkolóhelyek szűk száma miatt érdemes optimalizálni a járművek kihasználtságát (vidéken, hosszabb távokra az Oszkár típusú autómegosztás a hasznos). Az egész viszont akkor a leghatásosabb, amikor elektromos autókra lehet ilyen módon befizetni.
Hirdetés
Azon kívül, hogy pont ott csökkentik a károsanyag-kibocsátást, ahol arra a leginkább szükség van, azaz a belvárosokban, a bérelhető autók fontos szerepet játszanak abban, hogy új modelleket, de főleg a sokak számára még mindig ismeretlen villanyautós élményt próbálhassuk ki, a pozitív tapasztalatoknak köszönhetően pedig remélhetőleg egyre többen váltanak környezetbarátabb autókra (félretéve persze az akkumulátorok gyártásának káros hatásairól szóló vitát). Így gondolja ezt a franciaországi hipermarket-lánc, az E.Leclerc stratégiai bizottságának elnöke is, aki örömmel jelentette be, hogy üzleteikben összesen 4000 új elektromos modell lesz elérhető bérléses alapon: 3000 Dacia Spring és 1000 Renault ZOE. "Örülök, hogy vásárlóinkat elektromos autózásra tudjuk ösztönözni ilyen széles körben. Így kipróbálhatják az autókat mindenféle elköteleződés nélkül, idővel pedig át is válthatnak az ilyen típusú mobilitásra. Pont ez a lényege a környezet és a vásárlói erő érdekében tett erőfeszítéseinkek. Hála a Renault-csoportnak és a Daciának, egy igazán megfizethető ajánlatot tudunk nyújtani." Az E.Leclerc jó példa, hogyan segítheti a piac az elektromos autózás elterjedését. Még 2010-ben kötelezte el magát a lánc a villanyautók mellett, rövidesen töltőoszlopokat telepített üzletei parkolóiba, alkalmazottjai Renault ZOE-kkal dolgozhattak munkájuk során, 2025-re pedig már 10.000 töltőoszlopot terveznek felállítani. Bár a Renault villanyautója is megér egy próbát, az igazi újdonság természetesen a Dacia Spring, ami elé nagy várakozásokkal tekint a piac. Európában - a Daciához illő módon - ez lesz a legolcsóbb elektromos autó, sokkal szélesebb rétegek számára teszi majd elérhetővé az emissziómentes utazást, mint a korábbi villanyautók közül bármelyik. A WLTP cikluson 225 km-es hatótávot tud a crossover, de a teszt városi részében 295 km-t értek el, amivel kifejezetten használhatónak ígérkezik a nagyvárosokban és az agglomerációban. Remélhetőleg a hazai autómegosztók is lecsapnak a Dacia új modelljére, és itthon is néhány kattintás után ki lehet majd próbálni. Már csak azért is, mert e modellből előbb érkezik az autómegosztók számára kínált verzió, és csak utána a bárki által megvásárolható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?