Az egyik motor elöl, a másik hátul: eladó a legfurább Honda CRX!

Dobpergés: a nap legőrültebb eladó használtautója ez a '84-es, kétmotoros Honda, rendszámmal!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Van az épített autóknak az a kategóriája, ahol már tényleg semmi mást nem tudunk kérdezni, csak hogy mégis mi volt az alapvető elképzelés. Ide tartozik ez az első szériás CRX is, amelynek összteljesítményét nem épp megszokott módon duplázták meg.

Egy jó állapotú CRX manapság már önmagában ritkaságnak számít, az említett változatból viszont mindösszesen ez az egy készült, ráadásul nem is holmi sufniban. Ez a kis kétüléses rohangálós nem a sportosságáról volt híres, a gyári 1,5 literes, karburátoros motorja még akár 75 lóerőre is képes lehetett újkorában. A kis súlynak hála így is élvezetes és dinamikus vezetési élményt kínált, de persze mindig lesz, aki többet akar. Az eredeti elképzelés az autó erejének megduplázása lehetett, egy egyszerűnek hangzó, mégis igen bonyolult módon: egy motor helyett kettő került bele.
Hirdetés
Az autó megszületését elsősorban a Car and Driver-nek köszönhetjük, akik figyelemfelkeltő jellege miatt vágtak bele a projektbe, ráadásul egymás után kétszer is. A Hondát nem ők maguk építették, hanem a Racing Beat szakemberei, az autó egyébként utcai közlekedésre alkalmas maradt. Első körben a kis CRX-be belekerült a második gyári motor hátra, a folytatásban pedig mindkét erőforrást kicserélték két modernebb és erősebb, korabeli Honda Accord szívére. Mondhatni, a kocsi olyan lett, mint Robin Thicke 2013-as "Blurred Lines" című világslágere: kétakkordos. Ekkor már csökkenni látszott az érdeklődés a projekt iránt, így az autó fejlődése "megrekedt" a két 1,8 literes motornál, és az ezekből kipréselhető 202 lóerős, padon mért összteljesítménynél. Mivel mindez akár a 230-as tempót is lehetővé teszi az egy tonna körüli járművel, könnyen találtak rá vevőt, el is adták, és a kocsi hosszú-hosszú évtizedekre eltűnt. A napokban viszont egy Facebook csoportban újra felbukkant, közel 4000 kilométerre az eltűnés helyszínétől, 50 000 plusz kilométerrel az órájában. Valószínűleg csak azért létezik még mindig a kocsi, mert egy valódi rajongó, John Dunlap még 1996-ban megvásárolta, majd vigyázott rá, és megőrizte az utókornak. Néhány éve üzemanyagszivárgás miatt nem használja, így bizonyára igényel majd némi törődést a CRX, de a kényszerpihenő alatt is fedett helyen, az időjárástól védve tárolták.
Hirdetés
Végeredményként most közel 6,2 millió forint az autó irányára, ami nem meglepő, figyelembevéve, hogy ebből ez az egy közlekedhet legálisan az egész világon. Mondjuk ehhez az is hozzátartozik, hogy sem Kaliforniában, sem Floridában nincsenek olyan szigorú törvények ezen a téren: nem tudhatjuk tehát, hogy más országok hatóságai a hivatalos átépítési papírok láttán mennyire lennének engedékenyek. Természetesen, ha valaki a teljes dokumentációjával együtt itthonról venné meg a kétmotoros CRX-et, annak egyrészt gratulálunk a bátorságához, másrészt keressen minket bizalommal, valószínűleg szívesen megírnánk az autó hazahozatalának és magyarországi forgalomba helyezésének a kálváriáját is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?