Alig látszanak a szolíd változtatások a gyári állapothoz képest, innen még senki sem venné észre, hogy valami nem stimmel (Fotó: Motor1.com)
Egy jó állapotú CRX manapság már önmagában ritkaságnak számít, az említett változatból viszont mindösszesen ez az egy készült, ráadásul nem is holmi sufniban. Ez a kis kétüléses rohangálós nem a sportosságáról volt híres, a gyári 1,5 literes, karburátoros motorja még akár 75 lóerőre is képes lehetett újkorában. A kis súlynak hála így is élvezetes és dinamikus vezetési élményt kínált, de persze mindig lesz, aki többet akar. Az eredeti elképzelés az autó erejének megduplázása lehetett, egy egyszerűnek hangzó, mégis igen bonyolult módon: egy motor helyett kettő került bele.
Az autó megszületését elsősorban a Car and Driver-nek köszönhetjük, akik figyelemfelkeltő jellege miatt vágtak bele a projektbe, ráadásul egymás után kétszer is. A Hondát nem ők maguk építették, hanem a Racing Beat szakemberei, az autó egyébként utcai közlekedésre alkalmas maradt. Első körben a kis CRX-be belekerült a második gyári motor hátra, a folytatásban pedig mindkét erőforrást kicserélték két modernebb és erősebb, korabeli Honda Accord szívére. Mondhatni, a kocsi olyan lett, mint Robin Thicke 2013-as "Blurred Lines" című világslágere: kétakkordos.
Belülről sem egyértelmű elsőre, hogy mit látunk: a két ülés közt a második motorhoz tartozó műszerek kaptak helyet, a két sportülés mögött pedig a második motor található (Fotók: Motor1.com)
Ekkor már csökkenni látszott az érdeklődés a projekt iránt, így az autó fejlődése "megrekedt" a két 1,8 literes motornál, és az ezekből kipréselhető 202 lóerős, padon mért összteljesítménynél. Mivel mindez akár a 230-as tempót is lehetővé teszi az egy tonna körüli járművel, könnyen találtak rá vevőt, el is adták, és a kocsi hosszú-hosszú évtizedekre eltűnt. A napokban viszont egy Facebook csoportban újra felbukkant, közel 4000 kilométerre az eltűnés helyszínétől, 50 000 plusz kilométerrel az órájában. Valószínűleg csak azért létezik még mindig a kocsi, mert egy valódi rajongó, John Dunlap még 1996-ban megvásárolta, majd vigyázott rá, és megőrizte az utókornak. Néhány éve üzemanyagszivárgás miatt nem használja, így bizonyára igényel majd némi törődést a CRX, de a kényszerpihenő alatt is fedett helyen, az időjárástól védve tárolták.
Nyilván nem újszerű az autó, de korához és az átépítés mértékéhez képes igen korrekt állapotban várja új gazdáját (Fotó: Motor1.com)
Végeredményként most közel 6,2 millió forint az autó irányára, ami nem meglepő, figyelembevéve, hogy ebből ez az egy közlekedhet legálisan az egész világon. Mondjuk ehhez az is hozzátartozik, hogy sem Kaliforniában, sem Floridában nincsenek olyan szigorú törvények ezen a téren: nem tudhatjuk tehát, hogy más országok hatóságai a hivatalos átépítési papírok láttán mennyire lennének engedékenyek. Természetesen, ha valaki a teljes dokumentációjával együtt itthonról venné meg a kétmotoros CRX-et, annak egyrészt gratulálunk a bátorságához, másrészt keressen minket bizalommal, valószínűleg szívesen megírnánk az autó hazahozatalának és magyarországi forgalomba helyezésének a kálváriáját is.