Kék, ezüst vagy fekete színben sokkal komolyabb autó benyomását kelti a Yaris, gazdái viszont így sárgán szerették meg, s legalább nem szürkülnek bele az utcaképbe
A vonóhorog nem dísz vagy "parkolóradar", hiszen sokszor kötnek utánfutót a kocsi mögé. Kisebb terhet gond nélkül bír az 1,0 literes alapgép is
Tapasztalataim, de nálam okosabbak tapasztalatai szerint is nő, férfi, egyedülálló, családos, fiatal vagy idős is Yarist akar, ha igényes, megbízható és jó kisautót szeretne venni. Ha nem csak a Yaris jöhet számításba, akkor a Polót, a Fabiát, a Jazzt, esetleg a Corsát vagy a Swiftet szokás még emlegetni. Majd következik a szűkítés: a Honda nem nagy, de mégiscsak egyterű, és baromi drága, a Volkswagen baromi drága, hoppá, de hiszen a Škoda és az Opel is húzós árú. A Suzuki olcsóbb, ám szűkebb is, továbbá Suzuki, ami sokaknál egy a lenézni valóval. És máris gyúl a világosság a fejekben: igen, ööö, nos a Toyota is sokba kerül, de megbízható és korrekt kocsi, nem? De. Nézzük hát, mit tud, tényleg jó-e a Yaris – tesztautónk egy 2009 áprilisi, 53 ezer kilométert futott példány volt.
Ezt a Yarist a tulajdonosa itthon vásárolta, meg nem törte, csak parkolási nyomok látszódnak a kasztnin, az időszakos karbantartásokra egy helyre, márkakereskedésbe hordja, szervizkönyve, ha csak elektronikus is, de illőn vezetett. Fényezetlen kilincse és tükre elárulja, hogy nem egy csúcsfelszerelt darab, azonban ami kell, az van: manuális klíma, elektromos ablak (elöl) és tükör, CD-s rádió, centrálzár, magasságállítós vezetőülés, sínen - osztottan - tologatható, változtatható dőlésszögű hátsó pad, fedélzeti számítógép, 4 légzsák, ABS. Igaz, a központi zár távirányító nélküli, de ettől még nem áll meg a világ, sőt azzal is együtt lehet élni, hogy a kormányoszlop csak függőleges irányban mozgatható, a volán meg műanyag.
Középpontban a középkonzol, s a digitális műszeregység. A műanyagok zöme kemény, kopogós, mindamellett a kidolgozás és az összkép minőségi
Alaphelyzetben pici, 272 literes a csomagtartó, de több lépcsőben bővíthető
Ha valakinek az előbbi felsorolásból szinte szemét szúrta a tologatható hátsó sor, mert nem tudta vagy elfelejtette, hogy a Yaris ilyesmit is nyújt, nos, valóban, illetve ez az egyik ütőkártyája a Franciaországban gyártott japánnak. Mert az 1999-ben bemutatott (és Év Autójának választott), második generációjával 2006-ban színre lépő Yaris kategóriájában mindig is törpének számított, most, már harmadik szériája is az. Ennek szellemében a „belül tágasabb” filozófia példás képviselője, és praktikumának alapja ez a bizonyos tologatható hátsó üléssor. Amennyiben ketten használják a Yarist, az egyébiránt mindössze 272 literes csomagtartó 363 literesre növelhető, a pad előredöntésével meg még egyszer ennyi hely keletkezik. Másik előnye a rendszernek, hogy kevesebb poggyásszal nagyobb hátsó lábtér nyerhető – örvendetes, hogy két, nem is feltétlen alacsony felnőtt hosszabb távon is jól elfér hátul.
Elöl-hátul tágas a Yaris, pedig csak 2460 mm a tengelytávolság. Van azonban tologatható hátsó üléssor a fedélzeten, ami nagyban növeli a kisautó használati értékét. A próbált autó üléseit utólagos huzattal védik a szennyeződésektől - aki egyszer majd megveszi, makulátlan állapotban fogja őket találni
Tárolórekeszből elképesztő, hogy mennyi van. Ez csak egy töredéke
Más kérdés, hogy az ülések elöl-hátul csak minimálisan formázottak, s lehetnének valamivel méretesebbek is úgy lapjukat, mint támlájukat tekintve. A közepes komfortérzetért kárpótol a kismillió nyitott, zárt és/vagy rejtett rekesz, fiók, irat-, kacat- és pohártartó – gyermekeseknek kötelező játék valamit jól eldugni a számtalan mélyedés egyikébe, csak jusson elég idő meg is találni, ja és az a valami lehetőleg ne egy időzített bomba legyen furmányosan elnémítva...
Amiért még nem kevesen kritizálják a kis Toyotát, az a középen trónoló digitális műszeregység és a sok komor, kemény műanyag. A 3D-s vetítést szerintem lehet szeretni vagy utálni, de nem zavaró, a plasztikok zöme pedig valóban kopogós, ám az összeszerelési minőség átlagon felüli. A próbált kocsiban mondjuk találkoztunk egy-két illesztési pontatlansággal, azonban a Yaris beltere kizárólag rossz útburkolaton zizeg, s akkor sem vészesen.
Kis kerekek, cseppforma, jó légellenállás és rugózás, alacsony fogyasztás, szerény, polgári kinézet - nem mindenkinek kell a gigafelni és a többi fölösleges csicsa
A 3 hengeres egyliteresnek kávédarálós a hangja, viszont szeret pörögni, és alul sem nyomatékszegény. Fogyasztása szuper: nem álom a 4 l/100 km
Vezetni elképesztően könnyű a Yarist. Állítom, hogy némi rutinnal rendelkezve pár perc után bárki otthonosan és magabiztosan érzi magát benne. Kormánya, váltója, pedáljai, mindene finoman és pontosan működik, na persze sportos élményt ne várjunk tőle, ez nem az a műfaj. Futóműve is inkább lágy hangolású, de ami a legkevésbé ösztönzi a tempós haladást, az a motor. Ez a 998 köbcentis, 3 hengeres, 12 szelepes VVT-i (intelligensen változó szelepvezérlésű) benzinmotor a maga 69 lóerejével és mai szemmel mókásan gyér 93 Nm-ével. További somolygásra okot szolgáltató adat a 155 km/h-s végsebesség és a 15,7 másodperces 100-as sprintidő, de.
A gyári 5,1 literes vegyes fogyasztás hidegben, városban is reprodukálható. A fedélzeti számítógép adataihoz előre kell nyúlni, máshonnan nem lapozhatóak
De egyrészt maximum 130-cal lehet szabályosan menni, és azt a Yaris is lazán tartja, másrészt egy 0-100-nál a gyakorlatban jóval fontosabb egy 0-50, márpedig városban fürgén és vidáman pörög a sokszoros díjnyertes erőforrás. Mókás, egyesek fülét nyilván bántó, háromhengeresen sajátos a hangja, cserébe röhögve hozza a gyári átlagfogyasztási értéket (5,1 l/100 km), amit nem kunszt akár 4-4,5 literre is leszorítani.
Minek a dízel? Minek a fránya start/stop rendszer, a hibrid és az elektromos technológia horror-áron? Joggal merülnek fel ezek a kérdések egy ilyen szerény fogyasztású, egyszerűen jó „csomaggal” szembesülve, amelynek a tonna alatti önsúly is szerves része.
A 2,5 éves használt Yarist megkergettük városban és autópályán is: egyenesfutása és úttartása hibátlan, rugózási és zajkomfortja a kategóriaátlagnak megfelelő. Amit – ezt megelőzően Suzuki Wagon R-t használó - gazdái nem kedvelnek benne, az a gyengének titulált szellőzése és hűtése; nyáron, nagy melegben alaposan felhevül az utastér, s klímástul is nehéz hűvösen tartani. Számomra a magas üléspozíció, az ülés formája, valamint mérete az, ami messze nem ideális, viszont jól ki lehet belőle látni, és ez ritka a modern autóknál. Mindössze 3,8 méteres hosszával és 1,7 méteres szélességével parkolása gyerekjáték.
Látszik, hogy sokszor szerelnek rá tetőcsomagtartót (általában bringákat szállítva). Parkolási húzások, horzsolások mindenütt vannak, de ez legyen egy autó legnagyobb baja
Ötcsillagos Euro NCAP-törésteszt, takarékos, gazdaságos üzem, megbízhatóság - mi kell még? A cikk elején taglaltakhoz visszakanyarodva: jó hír és értéktartás. A Toyota Yarisnál mindez adott. Tesztautónk újkori ára úgy 3,3 millió forint volt, s
most is ennyibe kerül egy hasonlóan felszerelt egyliteres, klímás modell. Használtan az 1-3 éves Yarisok 1,9 és 2,6 millió forint közötti ársávban kaphatóak, 2009-es évjáratból a
Használtautó.hu oldalon csupán kettő darabot láttunk egyaránt 2,2 millió forintért hirdetve. Tényleg jó, igényes kisautót keres? A Yarisszal elégedett lesz, ha már - drága pénzért - megvette.
Nem én méltattam a Jazzt, úgyhogy a nekem szóló válaszod figyelmen kívül hagyom 🙂 Nem ismerem a kis Hondát, úgyhogy nem is nyilatkozhatok róla.
Viszont én tényleg azt nem értem, ez a fura, hogy 1,3-as Yaris révén, hogy fogyaszthat 7,5-7,7-et? Oké, város, tél, klíma (párásodás miatt), de finom vezetés, nem túl sok dugó, sok motorfék, nem versenyzés…
Azon kívül pedig, gondolkodom egy chip optimalizáláson. Ezt megcsináltam az 1,4-es benzines Stilom-on. A gyári értéken belül „felülre” tolták a beállításokat. Fogyasztáscsökkenést nem tapasztaltam, de ami a lényeg: alacsony fordulaton több az ereje.
Ez a két bajom van a Yaris-szal: akárhogy is, sok ez a fogyasztás. Micrával ugyanilyen körülmények között 1,5 literrel kevesebbet evett, -100 ccm volt a különbség. A másik, hogy tényleg nem megy.. alacsony fordulaton olyan nyomatékszegény, hogy teljesen meg vagyok lepve. Nem tudom, érek-e el vele valamit, de felveszem márkaszervizzel a kapcsolatot, hogy mi erről a véleményük.
Nektek nincsenek ilyen jellegű tapasztalataitok?
Van összehasonlítási alapom, igyekszem tárgyilagos maradni azért, eddig 17 saját autóm volt, meg persze a családban is még további típusok.
Szuper kisautó ez tény!
Na ja, elfogultként jóhogy…:)
Osztom a véleményed-:)).
A Jazz baromi drága? A régi klímával 3M-tól volt kapható, az új talán 3,4 M. Belülről (minimum) egy kategóriával nagyobb, vegyes használatban 5,5 a gyári adat, ami tartható „tojásgáz” nélkül is.
Nincs bajom a yarisszal, nem is beszélnénk le róla senkit, de ha már a cikkben összehasonlítják a jazzel, akkor csak leírom, hogy a jazzhez viszonyítva nem sok érvet látok mellette…
Üdv!
Tesómnak van egy ilyen Yarisa ezres motorral. Maga az autó nem rossz, megbízható, jól vezethető. Mentem vele pályán, városban, teljesen korrekt autó, egy dolgot kivéve. A motor. Az valami borzalom. Nem akartam elhinni, hogy a Toyota erre vetemedett, hogy egy ilyen háromhengeres varrógépmotort rakjon egy autóba, ez rangon aluli a Yarishoz. Ezt a konstrukciót meghagyhatták volna Fabiáknak, Poloknak, Corsáknak. A Wartburg hang egyszerűen ocsmány egy ilyen autóhoz, hiába jó kocsi,a motor teljesen lerombolja a többi jó tulajdonságot, egyszerűen nem érzem jól magam benne. A 14 éves 1,6-os Carinám egy rakéta ehhez képest. Mindkét autó LPG-s, kb. 1 literrel eszik többet az enyém, de minden milliliter többletet megér a negyedik henger jelenléte. Vennék Yarist, de csak 1,3-as motorral, akkor viszont már inkább a Corolla.
5 éves 1.3- as Yarisunk van, amit újonnan vettünk. Akkoriban még szóba jött a csúnya Polo és a Jazz is, de abból is még a korábbi sorozat volt jó drágán. Úgyhogy ezt választottuk. Vegyes a kép..
A tesztben szereplő 1.0- es motort próbáltuk a vásárlás előtt, nekem nagyon nulla volt. Inkább az 1.3- ast!
[u]Jó tulajdonságok: [/u]
-nagyon tetszik a műszerfal és az egész autó beltere nagyon praktikus
-jó ránézni, olyan kis vidám gombócka
-az asszony városban beleszalad a 7 literbe is, én 6 körül eljárogatok vele sok motorfékkel..
-maga a motor finom, szépen jár mint minden japán és ezt is pörgetni kell. 2000 alatt halott, 3000 felett életre kel, de akkor már eszik is.
-az 58000 km alatt egyszer sem hagyott cserben, jól összerakott, megbízható autónak tartom
-az éves szervizelési dolgokon kívül csak első fékbetéteket kellett cserélni, ezen kívül (még) semmit
-a szerviz 2 alkalommal cserélt valami alátétet és rugót a gázpedálnál visszahívásos garanciában
[u]Negatívumok:[/u]
-igaz, hogy vannak -nem kis- illesztési eltérések és hézagok, valamint primitíven kopogós műanyagok, de mégiscsak egy kisautó
-egyesben rángatva indul, 1500 környéki fordulatot nagyon nem szereti, pluszrezonanciák törnek fel a motorból, amivel a márkaszerviz sem tud mit kezdeni, garanciában többször cseréltek valamiféle görgőket (nem értek hozzá), időlegesen enyhítve a problémát.
-gagyi a váltója, a hátramenetet gyakran csak másodszorra, harmadszorra veszi be
-kezd „ropogni” a futómű (magyar útminőség), azért ezt később vártam
-több alkalommal beragadt a gázpedál amikor előztünk és padlógázt nyomtunk. Kicsit félelmetes volt…..
Összességében jó autó, de nem Yarist vennék legközelebb.
Mi most vettünk egy Yarist. 5 éves, 35e km-rel, törésmentesen, 1,3-as motorral. Nagyon egyben van, a fent tesztelthez hasonlóan, talán még jobban. Rossz úton sem zörög, kisatókat megszégyenítő futóművel. Két baj van csak vele: sokat fogyaszt, legalább nem is megy annyira… 1,3-as motorral akármilyen finoman megyünk, 7,5 liter alá nem tudjuk szorítani. Ha pörög a motor, akkor már megy, alul viszont nyomatékszegény.
Amit kihagytatok a kisautók felsorolásából, az a Micra. Nemhogy beállhat a sorba, hanem a legtöbbet veri is. Az volt az előző autónk. 1,2-es motorjával, 6 l körüli fogyasztásával, 1200-as fordulattól is igen nagy nyomatékával, menettulajdonságokat tekintve az összes általam ismert kisautót veri. A futóműve volt nagyon (régi) Suzukis: ha átmentünk egy érmén, meg tudtuk mondani, hogy fej vagy írás…