Az egyik kínai autógyártó kutatása szerint a magyarok fele venne villanyautót, ha tehetné

A magyarok 20 százaléka szerint a villanyautóknak semmi előnye sincs, 47 százalékuk mégis szívesen váltana elektromosra

A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az Omoda 5 és az Omoda 5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.

Az Omoda 5 benzines crossover és a jövő évtől már nálunk is kapható, tisztán elektromos Omoda 5 EV gyártója, a Chery Group készíttetett felmérést Magyarországon a villanyautózással kapcsolatban
Egyelőre kevesen vannak, akik személyes tapasztalatokkal rendelkeznek az elektromos autókkal kapcsolatban. Azok viszont, akik már próbáltak ilyen járművet, inkább pozitívan értékelték azt: a válaszadók 14 százalékának jó élmény volt villanyautót vezetni, miközben mindössze 3 százalék vélekedett negatívan a Chery Group megbízásából készült felmérés alapján. A kutatás egyik legfőbb tanulsága, hogy az elektromos járművek gyártóinak további edukációs tevékenységet kell folytatniuk annak érdekében, hogy bővüljön az e-autók piaca hazánkban. A megkérdezettek 47 százaléka érdeklődik a villanyautózás iránt, míg 53 százalékuk nem tervezi, hogy ilyen járművet vásároljon. A válaszadók közel negyede már gondolt arra, hogy e-autót vegyen, de még nem hozta meg ezt a döntést, 20% pedig úgy nyilatkozott, hogy bár még nem gondolt erre a lehetőségre, de lát esélyt arra, hogy a jövőben elektromos járművet vegyen. A kérdőívet kitöltők mindössze 3 százalékának van már most is villanyautója. Ha viszont úgy tették fel a kérdést, hogy mennyit lenne hajlandó elektromos autóra költeni a válaszadó, már árnyaltabb volt a kép: itt a megkérdezettek 48 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem venne ilyen járművet. További 28 százalék 5 és 10 millió forint közötti összeget fordítana erre a célra átlagosan, míg a válaszadók mindösszesen 6 százaléka költene tízmillió forintnál is többet villanyautóra.
Forrás: Chery Group
A kutatás során rákérdeztek arra is, hogy mit tartanak az elektromos autók legnagyobb előnyeinek és hátrányainak a magyarok. A hátrányok között a jóval magasabb ár vezet, ezt a kérdőívet kitöltők 30 százaléka tartja az elektromos járművek legnagyobb negatívumának. A nem megfelelő töltési infrastruktúrát a válaszadók közel negyede, míg az alacsony hatótávolságot a válaszadók valamivel több mint ötöde emelte ki. A nem megfelelő szervizhálózat és emiatt túl drága javítás a megkérdezettek 13 százalékánál merült fel lehetséges problémaként. A felmérésben részt vevők tizede gondolja azonban úgy, hogy semmilyen hátrányuk sincs a belsőégésű motorral szerelt járművekkel szemben a villanyautóknak. Az előnyök között a válaszadók 33 százaléka azt emelte ki, hogy a villanyautók kevésbé szennyezik a környezetet. A válaszadók valamivel több mint ötöde a csendességüket tartja a legnagyobb előnyüknek, 15 százalék pedig azt, hogy olcsóbb a fenntartásuk, mint a belsőégésű motorral szerelt autóknak. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a válaszadók 20 százaléka szerint semmilyen előnnyel sem rendelkeznek a villanyautók a belsőégésű motoros konkurenciához képest.
A válaszokból egyértelmű, hogy miért nem fogynak kellőképp a hazai piacon az új villanyautók: a válaszadók mindösszesen 6 százaléka költene 10 millió forintnál többet egy villanyautóra
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?