Az egyik kanyar nem adta ki Janikának
Janika kicsúszott, de a nézők visszarakták az útra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megismerni az autót, felvenni a ritmust, folyamatosan fejlődni és megnézni, mit tudnak a többiek – ez volt a terve az ifjabb Tóth János, Szőke Tamás kettősnek az Eger-rali első napján.
„Ha nincsenek a nézők, talán még most is ott lennénk, úgyhogy nagyon nagy köszönettel tartozunk nekik. Bizonyították, hogy a szívük Janikáért dobog, ami egyszerűen fantasztikus érzés volt. Kicsit le vagyok most törve a kicsúszás miatt, de húzni kell egy vonalat, és menni tovább. Annál is inkább, mert a nap kétharmada fantasztikusan alakult, ha nincs a kicsúszás, megleptünk volna jó néhány ellenfelet. Nagyon jól éreztem magam, olyan szintű szakmai tudást láttam, amit csak ritkán, Jani borzasztóan összpontosított, mindent megtett, ami tőle tellett” – nyilatkozta Szőke Tamás, aki most először ült versenykörülmények között a hétszeres abszolút bajnok mellett. Ha már itt tartunk, a Peugeot 208 pilótája sem volt elégedetlen (pedig ez tőle szokatlan), azt mondta, hogy a gyorsaságik a kicsúszásig várakozáson felül sikerültek: az autó kiválóan működött, s a második körre már a gumiválasztással sem volt gond. „Két extrém szakasz volt, a mátraalmási és a szuhai, amelyeken nem csupán az aszfalt minősége volt rossz, hanem tele volt kövekkel, törmelékkel és persze sárral. Reggel úgy ültünk be az autóba, hogy próbálunk folyamatosan fejlődni, ami sikerült is. Szőke Tomival is nagyon jól tudtunk együttműködni, azt mondom, hogy szinte hibátlanul ment minden az ominózus szuhai szakaszig... Jó volt látni, hogy milyen sok néző volt a pályák szélén, és mindenhol integettek, ebből gondolom, hogy örültek nekünk” – mosolygott a hétszeres bajnok, akinek ezek után természetesen az a célja, hogy tesztelje az autót, s hogy minél jobban felvegye a ritmust, és persze, hogy annyit dolgozzon le a hátrányából, amennyit csak tud. Vasárnap hat gyorsasági szakasz vár az Eger-rali mezőnyére. Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után:
- Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) 43:23.0
- Melichárek Jaroslav, Melicharek Erik (Ford Fiesta RS WRC) +31.3
- Grzyb Grzegorz, Hundla Robert (Ford Fiesta RS WRC) +32.1
- Valousek Pavel, Havelková Veronika (Skoda Fabia S2000) +50.9
- Ollé Sasa, Tóth Zsolt (Ford Fiesta S2000) +1:08.4
- jr. Béres Jozef, Répás Zoltán (BMW Mini John Cooper Works WRC) +1:17.4
Jaj de “witzes”. Tréfa répát ebédeltél?