Az eddigi legtakarékosabb benzines Ford a háromhengeres Focus
Gyártásban a Focus spórolós háromhengerese
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megkezdődött a háromhengeres Focus gyártása, mely az eddigi legtakarékosabb Ford.
A közvetlen befecskendezéses, turbós, 1,0 literes, 100 lóerős háromhengeressel mindössze 4,8 l/100 km az ötajtós kombinált fogyasztási értéke, mely széndioxid-emisszióban 109 g/km-t jelent. Az új alapgép mellett egy fokozott turbónyomású, 125 lóerős verzió is elérhető lesz, mely 5,0 l/100 km, illetve 114 g/km címkéket mutat, nyomatéka a 100 lóerőssel egyezően 170 Nm. Az elsőként a Focusban dolgozó 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost motor az év során a kompakt egyterű C-Maxba és a kisebb B-Maxba is bekerül majd. Az egyelőre a Ford kölni motorgyárában készülő, a Ford európai mérnökei által fejlesztett új blokkot még idén gyártani kezdik a romániai Craiovában is, így az európai gyártókapacitás eléri az évi 700 ezer darabot - ennyi modellbe kerülhet az új, takarékos, környezetbarát erőforrás.
Soha nem kellene 3 hengeres motorral hajtott autó. ( Ford meg pláne.) Próbáltam néhányat (Fabia, Corsa Yaris), mindnek gusztustalan hangja van, egyszerűen nem tudom elviselni. Képtelenség megoldani, hogy ne legyen varrógép hangja egy ilyen fos konstrukciónak. A Toyota mérnökeit nem tartom hülyének, de a 3 henger ellen nincs orvosság. Lassan kitalálják, hogy elég 3 kerék is az autó alá, mert úgy takarékosabb. Inkább szippantson be 3 decivel többet, azon már nem múlik. Ha spórolni akar az illető, járjon LPG-vel, ahogyan én is egy négyhengeressel. Ennyi.
Mind műszakilag, mind ár-érték arányban eddig is a Focus volt az egyik legjobb (és Magyarországon az eladási statisztikák szerint is ) kedvelt középkategóriás autó. A 4,8-as fogyasztással mint benzines, pedig versenytársa bármelyik márkának.
Horatius kommentjének minden mondata arról tanúskodik, hogy vagy nem ezen a földön él, vagy fogalma sincs az autózásról. Ha ennyire nem értenék valamihez, legalább csendben maradnék.
Miért nem az elektromos változat van már gyártásban könyörgöm!???
4.8l/100km??? Ez egy nagyon magas fogyasztás és semmi jó vagy rácsodálkozni való nincs benne!
Ugyanebben az autóban az 1.6-os diesel motor 3.4l/100km-t fogyaszt! Mit újítottak? Miről beszélnek akkor? Az emberek hülyének nézése megy semmi más!
Ha már elkezdték gyártani ezt a szart, legalább gyári LPG gázüzemű is legyen belőle, hátha akkor valaki megveszi! Bár reméljük már azt sem, mert jön az elektromos hajtás és minden ilyen szutyok benzintemetőt elsöpör a Föld színéről!
1980 valahányban volt maruti 800 köbcentivel meg 3 hengerrel vissza fejlődünk komolyan mondom