Már 5 évvel ezelőtt megszületett egy 400 lóerő körüli verzió ötlete
Újra van remény az 5 évvel ezelőtt bemutatott
Golf R400 gyártásba kerülésére. A Golf R400 projekt akkor nem valósult meg, ugyanis a dízelbotrány miatt a Volkswagennek meg kellett húznia a nadrágszíjat. Az akkori elképzelés szerint egy kétliteres turbómotor került volna az autó orrába 400 lóerős teljesítménnyel. Később újra előkerült a projekt a Golf GTI 40. születésnapján, már
420 lóerőről és 2,5 literes turbómotorról szóltak a hírek, de a gyártásig nem jutott el az elképzelés, így nagyon valószínű, hogy a hetedik generációból már nem is készül 400 lóerő körüli verzió.
A külső alapján közel lehetett a sorozatgyártáshoz, de sajnos közbejött a dízelbotrány
Most, hogy közeledik a nyolcadik generáció (és távolodik a dízelbotrány), nagyobb az esély egy 400 lóerő körüli kivitel megvalósulására. A csúcsváltozat Volkswagen Golf R Plus néven érkezhet kétliteres, Audi fejlesztésű turbómotorral, valahol 380 és 400 lóerő közötti teljesítménnyel. Az erő átviteléről továbbfejlesztett 4MOTION négykerékhajtás és hétfokozatú DSG gondoskodhat. A legfürgébb Golfnak elég lesz 3,9 másodperc a százra gyorsuláshoz, és csak 280 km/h-nál lesz vége a száguldozásának.
Nem rejtegeti képességeit a Golf R 400 Concept
A nyolcas Golf várhatóan 2020-ban jelenik meg, a csúcsváltozatra pedig még többet kell majd várni. A Volkswagen Golf R Plust nem fogják olcsón mérni, bár lehetséges, hogy jutányosabb (és ezáltal picit gyengébb) lesz mint az Audi RS3 (400 LE és 18,6 millió forint) vagy az érkező Mercedes-AMG A 45 S (416 LE).