Az eddigi legerősebb négyhengeres BMW motort kapja az új 3-as
Közeleg az új 3-a BMW bemutatója, megosztottak róla pár igen fontos részletet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még ugyan álcázva, de lényegében bemutatkozott az új 3-as BMW, egyenesen a márkától származnak a fotók és az információk, minden idők legerősebb négyhengeres BMW motorját kapja.
Nagy verseny dúl a sportos középkategóriás szedánok között, ahol a 3-as BMW volt a legrégebbi darab, ám ez csak októberig lesz igaz. Akkor ugyanis bemutatkozik a legújabb generáció, amiről most ízelítőként szinte mindent elárult a gyártó, ami a technikát illeti. Az új 3-as BMW minden eddigi alap hármasnál is sportosabb lesz, súlypontja 10 milliméterrel került alacsonyabbra az elődhöz képest, karosszériamerevsége 15-20%-kal javult, súlya 55 kilóval lett kevesebb az azonos motorral szerelt változatoknál mérve.
Motorból egyelőre nem lesz forradalmian új megoldás, nagyjából megegyező kínálattal érkezik, mint elődje, ám első körben nagy szerepet kap a 30i megjelölésű négyhengeres. Öt százalékkal tudták takarékosabb üzeműre venni, a tisztább működésért pedig már itt is részecskeszűrő dolgozik, ugyanakkor erősebb is lett, amivel a minden idők legerősebb négyhengeres BMW motorja címet is elnyerte a márkánál. A frissített motor állítólag 7-8 lóerővel lett erősebb, ami azt jelenti, hogy elérte a 260 lóerős teljesítményt, miközben nyomatéka is nőtt egy keveset.
Az új 3-as nem is lehetne sportos megfelelő futómű nélkül, ezért már alapból jár egy trükkös, egyszerre sportos és kényelmes megoldás. A rugóút-szinkronizált lengéscsillapító-megoldás még nem az adaptív futómű, ám egész hasonlóan működik, figyeli a még maradék rugóutat a spirálrugóknál, és annak megfelelően változtatja a csillapítás erősségét. Elérhető továbbá az M Sport futómű is, mely 10 milliméterrel lejjebb engedi a karosszériát, valamint a hátsókerekes verzióknál szintén elérhető lesz a részlegesen önzáró sperr differenciálmű is. Az M Sport futómű nagyjából 20%-kal feszesebb csillapítást biztosít az alap megoldásnál, valamint csak változó áttételű kormányzással lesz rendelhető.