Az e-tron visszavág
Mégis jön az Audi elektromos szuperautója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Úgy volt, hogy csúfosan a fiókban végzi az R8 e-tron projekt, de tán a riválisok sikerét is látva az Audinál mégis a gyártás mellett döntöttek. Állítólag 400 km-es hatótávval jön.
Nem elég fejlett a lítium-ion akkumulátor, nem ad elégséges hatótávot - Audiék ezzel indokolták tavasszal a visszalépést, hogy nem forgalmazzák az R8 szuperautó tisztán elektromos változatát. Aztán fordult a kocka, s most úgy fest, 2014 végén vagy 2015 elején gyártásba kerülhet az R8 e-tron. Ha csak limitált szériában is.
Akkor 215 km-es hatótávról beszéltek, mára bezzeg nem kizárt, hogy egy feltöltéssel 400 km megtételére is képes lehet majd az R8 e-tron, már ha sofőrje a legkevésbé sem akarja kihasználni a gép bődületes teljesítményét (381 LE, 820 Nm). Pontosan még nem tudni, hogy a mérnökök mivel is érték el az ugrásszerű növekedést, de állítólag egy "alternatív kémiai folyamattal" sikerült emelni a korábban "csak" 48,6 kWh-s akkumulátor energiasűrűségén.
Az R8 e-tron újraélesztése mellett a VW-konszern Amerikában promózza a dízelhibrid és elvileg 1 l/100 km-es fogyasztású XL1-et, az persze egyértelmű, hogy az elérhetőbb, "normálisabb" modellek (e-up!, e-Golf) népszerűsítése a cél.
Szerintem a rejtélyes kémiai folyamat a Tesla. 🙂
Milyen rejtélyes kémiai folyamat lehet amit még senki nem ismert?:)