Az autóvásárlók 90%-a vakon dönt, már mobilon is segít a KEKKH
Mostantól még könnyebb a hazai használt autókról információt szerezni
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Saját okostelefonos applikációval, az OkmányApp bevezetésével segíti a használtautó-vásárlókat a KEKKH.
Tavaly októerben, azaz az év utolsó negyedévében startolt el a KEKKH webes gépjárműadat-lekérdezője[/url]. Már az is óriási lépés volt a korábbi, papíron benyújtható, igencsak macerás múltlekérdezéshez képest. Míg addig évente nagyjából 5-6 ezer lekérdezést fogadott és szolgált ki a KEKKH, már a webes lekérdező üzemelésének első (a tavalyi év utolsó) negyedévében is közel 6000 online adatigénylés érkezett. Azóta még népszerűbb lett a szolgáltatás, havonta átlagosan ötezer igénylést nyújtanak be online, de az év csúcshónapjában, májusban több mint 8000 adatlekérdezés történt. Mostantól - a korábbi formákon túl - okostelefonon keresztül is benyújtható lesz az adatlekérdezési és adategyeztetési igény az Android és iOs rendszerek számára letölthető, de külön weboldallal is rendelkező OkmányApp[/url] segítségével.
Új szolgáltatás ezúttal nincs, mint azt az applikáció sajtótájékoztatóján megtudtuk, arra még alsó hangon két évet kell várnunk, hogy például a biztosítási kártörténetek is bekerüljenek a kilométeróra-állásokat 2010 óta rögzítő rendszerbe. Fontos, hogy adatlekérdezés során az autó tulajdonosának semmilyen személyes adatát sem tudhatjuk meg, csupán a jármű műszaki paramétereit. Míg tehát a legtöbb forgalmazó a személyes adatok védelmére hivatkozva nem közli a náluk karbantartáson járt autók óraállás-információját sem a vételi szándék miatt érdeklődőkkel, a KEKKH azt műszaki adatnak tekintve adja meg.
Mit kérdezhetünk le, mit egyeztethetünk?
Lekérdezhető adatok:
Egyeztethető adatok:
Lekérdezhető adatok:
- Gépjármű gyártmány megnevezése
- Gépjármű típusa
- Jármű elsődleges színe, színkódja
- Forgalomban van-e
- A nyilvántartásban szereplő kilométeróra állás(ok) és a rögzítés időpontja
- Körözés ténye (A gépjármű körözésének tényére vonatkozó adat szolgáltatása a hazai körözési adatok alapján, a jogszabályoknak megfelelő tartalommal történik.)
Egyeztethető adatok:
- Forgalmi engedély szám
- A jármű gyártási éve
- Első nyilvántartásba vétel időpontja
- Első magyarországi nyilvántartásba vétel időpontja
- Műszaki érvényességi idő
- Saját tömeg
- Együttes tömeg
- Szállítható személyek száma
- Hengerűrtartalom
- Hajtóanyag
- Teljesítmény
- Ülések száma vezetővel
- Állóhelyek száma (ha van)
- Forgalmazási korlátozás ténye
Az itthon forgalomban lévő autóknál 2010 óta a műszaki vizsgák, illetve a tulajdonosváltások során rögzített óraállásokon túl a rendszerből azt is megtudhatjuk, hogy körözés alatt áll-e az autó, de a gépjármű pontos megnevezését, típusát, eredeti színét, színkódját is lehet ellenőrizni. A legfontosabb információk lekérdezése mellett több, a műszaki adatlapon megadott adatot is összeegyeztethetünk a rendszerben tárolt információkkal. Így a forgalmi engedély számát, a jármű gyártási évét, az első nyilvántartásba vétel időpontját, a műszaki érvényességi időt is megnézhetjük az elektronikus rendszerben. Leellenőrizhetjük továbbá a saját és együttes tömeget, a szállítható személyek számát, a hengerűrtartalmat, a hajtóanyag pontos meghatározását, a teljesítményt, az ülések és a buszok esetén az állóhelyek számát is, valamint az is kiderül a lekérdezőből, hogy forgalmi korlátozás alatt áll-e az adott gépjármű.
Mibe kerül?
Online fele annyiba kerül a gépjárműadatok egyeztetése, illetve az óraállás lekérdezése, mintha azt személyesen tennénk. Van ügyintézési költség, így egyetlen autó lekérdezése is 625 forintba kerül a webről, illetve okostelefonról, de ugyanennyit kell fizetnünk két autó múltjáért is. A harmadik autó felára 200, utána minden egyes járműé 275 forint. Jelképes költség ahhoz mérten, hogy milyen rizikófaktort jelent a manipulált kilométeróra és az abból eredően elmaradt karbantartások sora.
Online fele annyiba kerül a gépjárműadatok egyeztetése, illetve az óraállás lekérdezése, mintha azt személyesen tennénk. Van ügyintézési költség, így egyetlen autó lekérdezése is 625 forintba kerül a webről, illetve okostelefonról, de ugyanennyit kell fizetnünk két autó múltjáért is. A harmadik autó felára 200, utána minden egyes járműé 275 forint. Jelképes költség ahhoz mérten, hogy milyen rizikófaktort jelent a manipulált kilométeróra és az abból eredően elmaradt karbantartások sora.
A már 2014-ben bevezetett, de most a Gépjármű Ügyintézés menüponttal kibővített OkmányApp által a használtautó-vásárlás rizikója egyszerűbben lesz mérsékelhető. Hiába ugyanis a webes lekérdezhetőséggel megugrott adatlekérdezés, a havonta átlagosan 50 ezer használtautó-vásárlónak még mindig csupán a tizede kérdezi le a megvásárolni kívánt autó múltját.
A vásárlók 90 százaléka tehát vakon dönt.
Az új menüpontot kínáló OkmányApp segítségével azonban bárhol és bármikor, akár egy okostelefon segítségével is percek alatt kérdezhető le egy vagy akár több használt autó múltja. Újítás az is, hogy akár a rendszámot sem kell bepötyögni, a forgalmi engedély, vagy a 2004 májusa óta a szélvédőkre ragasztott rendszámhitelesítő matrica vonalkódját a telefon kamerájával is beolvastathatjuk.Az okostelefonos alkalmazás az eladók dolgát is könnyebbé teszi, a gépjármű eladásának bejelentése a szerződést lefotózva szintén lehetséges már csupán telefont nyomkodva is. A vevőnek továbbra is be kell mennie az okmányirodába, hiszen ő új forgalmi engedélyt is kap (6000 forintért), meg persze fizet vagyonszerzési illetéket is (hacsak nem villanyautót vásárol). Az OkmányAppból továbbá intézhető a forgalomból történő ideiglenes kivonás, annak hosszabbítása, illetve a gépkocsi ismételt forgalomba helyezése is. Egy újabb lépés az okos világ felé, vásárlás előtt tessék használni!
Ja, sacc/cirka egy átlag autó átírási díja 60-80 ruppó, akkor még belefér 2, hogy leellenőriztessem a további kellemetlenségek kivédése érdekében.
Egy újabb tévedés a cikkben: „A vevőnek továbbra is be kell mennie az okmányirodába, hiszen ő új forgalmi engedélyt is kap (6000 forintért), meg persze fizet vagyonszerzési illetéket is” Nem 6000 hanem 12000!!! A törzskönyvet is ki kell fizetni. A cikk írója kicsit jobban is utánna nézhetne a dolgoknak. Itt is látszik a dilettantizmus, magyarul a hozzá nem értés!
Ezek szerint az a megoldás, hogy körbenéze(tem)m az autót, elballagok az okmány irodába és alvázszám, rendszám tudatában ellenőriztetem az autót???Mert úgy tűnik az okmányiroda a legmegbízhatóbb bármennyibe is kerül.
Az a szín egyeztetés kicsit irónikusnak tűnik, nem az lesz a legfontosabb egy autón számomra.Attól, hogy ugyan olyan színű még lehet átfestve, de hát ott a mélységmérő nem igaz?Végül is az a szörnyű, hogy idáig fajult ebben az országban a használt autó biznisz.Könnyen pénzt keresni, na abban nagyok vagyunk, sok svihák.
Kedves Rőzse!
Nyugottan vegyen gépjárművet, kérdezze le, egyeztesse a szinét is (láss csodát egyezni fog) csak mikor megy az Okmányirodába és ott közlik, hogy nem átírható mert van rajta 640.000Ft adótartozás akkor az nagyobb meglepetés lesz mint a kilóméteróra állása. Ha esetleg még az eladó is eltünik akkor pedig hosszú peres folyamatra kell számítani. Ezt lehetne elkerülni, ha lenne olyan lehetőség ami ezt igazolná. De ha tudja a rendszer akkor semmi gond!
Ez egy [b]ÓRIÁSI[/b] tévedés. Attol, hogy a törzskönyv ott van a tulajdonosnál még lehet rajta bírósági végrehajtó által, köztartozás miatt opció (adó, közteher, tartásdíj, közüzemű számla tartozás, stb,stb)
Nem vagyok autókereskedő, mégis sikerrel használtam. Az átirathatóságnak meg van egy nagyon egyszerű feltétele: ott legyen a „tulajdonosnál” a törzskönyv.
Az utolsó az egyeztethető adatok között a „Forgalmi korlátozás ténye”. Szépen van megfogalmazva, ha erre „nem” a válasz, akkor az autóra nincs pl. hitel, hanem saját tulajdonban van.
Az, hogy a jármű forgalomban szerepelhet-e, az ingyenesen megtekinthető adatok között szerepel.
Ez csak egy további lehetőség, nem kötelező igénybe venni, ha meg igénybe veszi valaki fizetni kell érte!Mi ebben a probléma? Amatőrök lehúzása, na és nem az egyetlen résen kell lenni ennyi, aki nem az fizessen a semmiért.
Aki „hülye” az autókhoz az vigyen egy jó szerelőt azt minden meg van oldva, persze az sem 100%.
Az egész szolgáltatás csak az amatőrök lehúzására, pénzbeszedésre alapul. De azt hogy átírható-e nem tudhatjuk meg? Nevetséges az egész.
Vajon azt is meglehet tudni hogy van-e valamilyen opció rajta? Mert ez lenne a legfontosabb!!! (NAV tartozás, büntetés, súlyadó nem fizetés, forgalomból való kitiltás stb, stb.)
Az csak ferdítés, a hivatalos oldalon az szerepel, amit bemásoltam. (OK, lehet kivétel…)
Így világos.
Csak hát a „hivatali zsargon” direkt az átlagember szívatására lett kitalálva.
[url=http://kekkh.gov.hu/gepjarmuadat-lekerdezo/]Eszerint[/url]:
A szolgáltatás díja gépjárművenként 275 Ft, de eljárásonként a minimum fizetendő összeg 625 Ft.
– 1 gépjármű lekérdezése – 625 Ft
– 2 gépjármű együttes lekérdezése – 625 Ft
– 3 gépjármű együttes lekérdezése – 825 Ft
– 4 gépjármű együttes lekérdezése – 1100 Ft
– 5 gépjármű együttes lekérdezése – 1375 Ft
„Online fele annyiba kerül a gépjárműadatok egyeztetése, illetve az óraállás lekérdezése, mintha azt személyesen tennénk. Van ügyintézési költség, így egyetlen autó lekérdezése is 625 forintba kerül a webről, illetve okostelefonról, de ugyanennyit kell fizetnünk két autó múltjáért is. A harmadik autó felára 200, utána minden egyes járműé 275 forint.”
Ennél érthetetlenebbül nehéz lett volna megfogalmazni.
Tehát ha fizetek 625 Ft-ot, akkor egy, vagy két autót tudok lekérdezni, ha akarok egy harmadikat is, akkor az újabb 200 Ft, a negyedik pedig 275 Ft-be kerül?
Vagy egy autó 625, kettő 2×625, három autó 2×625 plusz 200 (esetleg 3×625+200…), négy autó pedig már a tököm sem tudja, hogy hányszor mennyi…
Ugyanezt a szöveget olvastam máshol is, ergó vagy nem bajlódtak a navigátorosok a megfejtéssel és kritika nélkül „vették át”, vagy ők sem értik és hagyták a francba.