Az autószervizek harmada a feketegazdaságot erősíti

Az MGE szerint magas a járműjavításban a feketegazdaság aránya

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Rémisztő becslést tett közzé a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete az autószervizek, illetve az autóalkatrész-kereskedelem kapcsán.


Az évi mintegy ezer milliárd forint forgalmú gépjárműjavítási szektorban 35-40 százalék a feketegazdaság aránya, az alkatrészkereskedelemnek pedig a fele illegális - becsüli a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
A szövetség szerint az illegális alkatrészkereskedelem és a sufniszervizek térnyerése nemcsak az állami bevételeket csapolja meg, hanem biztonsági és esetenként környezetvédelmi kockázatokat is hordoz. Ennek nagy jelentősége van a magyar piacon, ahol a járműállomány átlagéletkora már a 14 évet közelíti. Továbbra is, és egyre jobban igaz, hogy több használt, mint új autó kerül forgalomba, ugyanis erőteljesen áramlanak hazánkba a külföldi használt autók - hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke.
Hirdetés
Az első háromnegyed év adatai alapján idén import útján jóval több mint százezer használt autó érkezik az országba, többségük öt évnél idősebb.
Az MGE Értünk hozzá kampányával próbálja a hivatalos szervizekbe terelni az autósokat, akik számára általában az olcsóbb ár teszi vonzóvá az illegális javítóműhelyeket. Pedig a szakszerűen végzett javítás megtérül - mutat rá az MGE: egy ötéves kompakt autó esetében is 250-500 ezer forint árelőnyt jelenthet az eladó számára, ha kocsija pontosan vezetett szervizkönyvvel rendelkezik. Az autótulajdonos szervizköltségei eközben az első öt évben 300-400 ezer forintra rúgnak a hivatalos márkaszerviznél.
A szövetség is azt tanácsolja a használt autót vásárolóknak, hogy vigyék el a szakszervizbe a járművet, mielőtt megvásárolják, ez különösen fontos magánimportból származó jármű esetén. Aki a Használtautó.hu hirdetéseit böngészi, mindegyiknél megtalálja, hogy annak közelében hol található állapotfelmérést, illetve eredetiségvizsgát készítő cég.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    De azert az MGE es tarsai azzal nem igazan foglalkoznak hogyha valaki muhelyt akarna nyitni hogy az mennyibe kerul.
    Tudom az par szaz ezerbol megvan hogy ceget vagy hasonlot csinalni de a telephely.
    No az a szivatas,hozzam mikor az emberke kijott a garazsomban talalt par modositani valot.(jo tudom ez mar tobb
    mint 10eve volt,azota a garazsom nyari konyhava alakult mivel nem vagyok otthon)
    Arra raugrott volna 1-1,5milla plusz az engedelyek.Kezdesnek kiad az ember kb 3millat ha nem tobbet.
    Ezek utan mindenert adozzon az ember mar a kezdetektol fogva.
    Nomarmost egy 2kocsis kis muhely par even belul mikor termeli ki a kezdest es pluszba azt amit kell ra adozni.
    Es meg eljen meg az ember is es etesse a csaladjat…
    Es akkor csodalkoznak hogy 35-40% a fekete gazdasag…
    Mink is csinaltuk par evig de bedobtuk a torolkozot mikor jottek az ismerosok ismerosei es alkudoztak
    meg az 1000Ft-bol is.Mink igyekeztunk becsuletesen normalisan megbizhatoan megcsinalni amit rank biztak.
    De szerintem van jopar ember es szerviz akik csinaljak,csinaltak csak megunjak azt a helyzetet es ket ut kozul azt
    valasztjak hogy jolvan 2000ert kell olajcsere gyertya csere szuro csere adozunk is,gyere csak jol megkapod…
    A masik fele meg lehuzza a rolot.Van par ismerosom akik MO-n kivulre tettek a szekhelyuket ugyanazt csinaljak
    ugyanugy csak eppen megelnek nyugodtan.
    Ezen kene mindegyik felnek elgondolkodni hogy ez igy nagyon nem jo.Az allamnak kene engedni a kis muhelyeket
    mukodni atalakitani a rendszert elhetobbe.Az ugyfeleknek meg tudomasul venni hogy semmi sincs ingyen.
    Mindenert kell fizetni olyan nincs hogy okosban osszehozzuk.A szereloknek meg becsuletesebb munkat
    (tisztelet a kivetelnek) hisz ha az ugyfel boldog visszater.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Biztosan vannak olyan markaszervizek, ahol normalisan, becsületesen, igaz megfeleleö ellenszolgaltatas fejeben dolgoznak. Nekem eddig az autoimmal szerencsem volt, mert egyiknek sem volt olyan problemaja, ami specialis szaktudast, esetleg csak a szakszervizben elerhetö javitasi modszert vagy berendezeset igenyelt volna. Jellemzöen az elsö evben vagy Maximum a masodik evben vittem szakszervizbe az autoimat, termeszetesen nem is annyiba került mint egy privat autoszerelönel. Azt követöen aposommal szervizeltük a kocsit, vagy ha ugy hozta a sors, akkor egy olyan szerelönel, aki a lakhelyemhez közel lakott es nagy tapasztalattal birt, es autoszerelessel foglalkozott a cegtulajdonos is, az apja is, es a fia is…birtam a csapatot.
    Vannak rossz tapasztalataim is, peldaul olyan szervizzel, ahol majdnem veszekednem kellett mert jelen akartam lenni az olajcserenel, vegül megengedtek, de volt olyan, ahol megengedtek minden gond nelkül es vegig a teljes szerviz ideje alatt jelen voltam az autom mellett.
    Sajnos olyat is hallottam, hogy munkatarsam fia dolgozott szakszervizben, ami be volt kamerazva, hogy a vevö lathassa a munkafolyamatokat…miközben az akna aljaban egy kannaban el volt rejtve a fekete faradt olaj, es amikor a tisztelt autotulajdonos kocsijaval az akna föle alltak, lesetalt a szerelö, vart nemi idöt, majd felsetalt a lepcsön a “leengedett” olajjal, miközben hozza sem nyultak az olajleeresztö csavarhoz…sajna ilyen is van.
    Mindenkinek meg kell talalni a szamara megfelelöt szervizt, szerelöt.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Erdekes hogy gorenyke ilyen nagy markaszerviz FAN. Plane ekkora habzo szajjal.
    Bezzeg amikor nem akarta elhinni hogy a kifogyo besurusudo olaj egy turbodizelben EREZHETO teljesitmenycsokkeneshez vezet, akkor meg ertetlenkedett.
    Nem csodalnam ha olajcsrenel eszre sem venne ha nem cserelnek olajat az autojaban es meg sem erzi a kulonbseget, csa orul hogy markaszervizben ihatott egy gepi kavet, meg free-wifizhet.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Nálunk a családban egyszer járt autó márkaszervizben és akkor utoljára. A szerelőnek nevezett egyén nem rögzítette az önzáró anyát a kormányösszekötő rúdnál és kb. 100 km után leesett. Az isteni gondviselésnek betudható, hogy ez nem országúton kanyarban, hanem a szomszéd utcában történt és vált irányíthatatlanná az autó.
    Szóval nein, danke.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Én pl azt sem értem miért kell egy 5-10 perces műveletért egy teljes órát felszámolni. Miért nem lehet az egyszerű feladatokat simán egy összegben számolni, ami tartalmazza annak a 10-15 percnek az óradíját is. Mondjuk gyertyacsere 2000huf. Vagy olajcsere 1500. Persze ezen nem lenne akkora profit, de máshogyan miért menne oda az ügyfél? Főleg ha esetleg egy komolyabb dologról van szó? Belegondol, hogy mennyire lehúzták már az olajcserével is és egy komolyabb javítás esetén már a kedve is elmegy a márkaszerviztől ha eszébe jut.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Ha meg a márkaszerviz oldal nem hajlandó áldozatokat vállalni akkor meg megint csak teljesen felesleges azon mantrázni, hogy nem oda hordják az emberek az autóikat.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Na meg valami okosságot kitalálni az ilyen óradíjakra. Mert sok minden fejlődött azóta, tényleg úgy van ahogy írtad, sok minden már bőven a korábbi óraidő alatt megjavítható. De ez meg valahol a szervizen múlik, ha velük tudatosítják ezt, hogy basszus szerencsétlen embernek egy 500 ezres autója van akkor ne számoljatok már fel 2 órát neki egy gyertyacserére, meg 3 doboz féktisztító folyadékot az egyéb kellékekhez. Nem hiszem, hogy ezt a részét nem lehetne valahogy megoldani.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Igen, ez így van. De ha változtatni szeretnének ezen akkor pont ezeket a dolgokat kellene kivizsgálni, megnézni, hogyan lehetne ezen javítani. Hogyan tudna közel ugyanannyiért esetleg minimálisan többért garanciával jól megcsinálni egy márkaszerviz vagy hivatalos szerviz úgy, hogy inkább oda menjenek az emberek. Nem könnyű feladat az biztos, mert járulék/ adófizetés nélküli szervizzel, szerelővel nehéz versenyezni. De pontosan ez lenne a feladatuk, hogy erre találjanak ki valamit. Csak egy ötlet, de kitalálhatnának egy olyan alkatrész forgalmazót akik ehhez olyan áron tudna mondjuk alkatrészeket biztosítani a hivatalos partnereknek, amivel más nem tud versenyezni, és nem megy át 18 kereskedőn mire a felhasználási helyére kerül, hanem közvetlenül a gyártótól esetleg egy a gyártókat összefogó (ideális esetben mondjuk non profit szervezettől, mondjuk HENT) kapják. És lehet ez sem működne, de ha ilyen kezdeményezéssel állnak elő akkor az már mondjuk valami. Látszik, hogy akarnak tenni valamit.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Az összes megjelenő cikkben ezek a szavak vannak kivétel nélkül: Feketegazdaság, életveszélyes, hamis, sok az import használt autó, utángyártott egyenlő a hamissal.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Szvsz öreg autónál teljesen mindegy már a nem gyári alkatrész. Pl. 11e az óradíj az öreg autókra Renaultéknál. Na most bármilyen olyan alkatrész cseréje, ahol érdemes lenne márkaszervizbe menni, mert a sarki szerelő nem cseréli csukott szemmel, az erősen 5+ órás a gyári eljárás szerint. (Most ne menjünk bele abban, hogy nem gyári leírás szerint kettő alatt megvan és ugyanígy rövidítenek a márkaszervizben is…) Innentől meg nagyjából mindegy hogy 30 helyett 40 a gyári alkatrész.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Sőt, nem egy esetben láttam már ezeknél a boltoknál márkaszervizes szerelőt is. Amivel egyébként semmi gond nincs, mert egy öregebb autónál miért is ne használhatnának olcsóbb alkatrészeket. Például ezzel is lehetne variálni, hogy az öregebb autókhoz kínálnak olyan lehetőséget is a márkaszervizek, hogy ilyen alkatrészek felhasználásával történjen a javítás. De lehet létezik már ilyen csak én nem tudok róla. Viszont ha létezik, akkor ezt kellene mondjuk reklámozni mert más sem biztosan fogja megtudni.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Az a helyzet, hogy egyébként Gablini elég rafinált. Összehozott egy rakás ilyen szervezetet amiknek nagyon tudományos neve van, és időközönként valamelyik kiad egy ilyen kimutatást stbstb ami valójában egy bújtatott ingyen reklám és az összes autós portál, mivel egy “szervezetről” van szó, tök ingyen leközli.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    [i]a márkaszervizek szinte kivétel nélkül kínálnak olyan akciókat, szerviz csomagokat, amelyk gyakorlatilag már szinte csak az ÁFA-val drágábbak a sufni szaroknál[/i]

    Amik kb. arra vonatkoznak, hogy 20eFt-ért kicserélik az olajat és a szűrőt az öreg autódon. Vagy nem. Valós problémánál (lengőkar csere pl. Renultéknál) meg 6x-os árat mondanak be a független szervizhez képest, amiben már benne van az is, hogy oda én viszem a Febi lengőkart.

    De MGE-től kérdezze már meg valaki, hogy hogyan becsülik a hamisított alkatrészek arányát, amikor boldog-boldogtalan szerelői kedvezménnyel veszi a cuccokat a Bárdi-Unix-Láng szentháromságtól. Vagy akkor ők hamisítanak, forgalmaznak hamis cuccot? Mert én még olyat nem láttam, hogy máshonnan venne alkatrészt bármilyen sufni szerelő….

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    És ha valóban ez a helyzet és tényleg ennyi veszélyes autó van az utakon akkor a rend éber őrei is nagyon nyugodtan konfrontálódhatnának egy kicsit és kiszedegethetnék a forgalomból a sok oda nem illő gyanús autót. Viszont én nem látom, hogy az NKH vagy a rendőrség ilyen akciókat tartana, tehát ezek szerint még sincs annyi veszélyes autó mint ami a tanulmányban szerepel. Ha meg igen, akkor meg megint nincs értelme az emberek csesztetésének meg a vádaskodásnak, az NKH és a rendőrség figyelmét kellene kicsit felhívni a veszélyre.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Szerintem iszonyatosan rossz úton járnak mind. Ezzel semmit nem fognak megoldani. Az ég világon semmit. Nagy puffogtatás a levegőbe az egész az összes kitalált hivatalosnak tűnő álcaként maguk előtt tartott szervezetekkel együtt.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Azt meg, hogy kinek az autója életveszélyes vagy sem, ne Gablini mondja már meg azután amit gondol vagy kikutatott, arra ott van a hivatalos időszakos NKH műszaki vizsga. És ha valóban sok az életveszélyes autó az utakon, akkor megint nem az embereket kellene csesztetni, hanem megnézni azt, hogy a hivatalos vizsgálat mellett ilyen hogyan fordulhat elő. Ha valóban ez a helyzet, és fontos neki az emberek élete, akkor megint csak rossz helyen próbálkozik, az NKH-t kellene szerintem inkább nyomás alá helyezni, nem le potenciális gyilkosozni az autótulajdonosokat.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    A szervezet feje Gablini. Ezt kár tagadni. Ami a márkaszervizeket illeti én nem láttam annyi ilyen akciót, egyáltalán nem jellemző, igaz nem is járok oda ezt is írtam. De eleve meg sem fordul az emberek fejében, hogy egy 10+ éves autót odavigyenek, bele sem gondolnak még ha van is ilyen. Azonnal azzal társítják, hogy márkaszerviz = drága és átvernek. Ezt a marketing energiát és forrást pl lehetne pontosan az ilyen már létező szolgáltatások reklámozására fordítani a lejáratás és vádaskodás helyett. Gabliniék közvélemény kutatása szerintem nem reprezentatív. Valahogy a végén mindig csak a negatív meg a rossz üzenet csapódik le, hogy az emberek szégyelljék magukat meg mindenki egy tömeggyilkos mert életveszélyes az autója, és természetesen a reklám maguknak. Ez a magatartás b..sza a csőrömet de nagyon.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    1. a cikket nem Gablini Gábor írta
    2. azért nem te vagy a helyében, mert olyan butaságokat írsz, amilyeneket
    3. a márkaszervizek szinte kivétel nélkül kínálnak olyan akciókat, szerviz csomagokat, amelyk gyakorlatilag már szinte csak az ÁFA-val drágábbak a sufni szaroknál
    4. Gabliniék is közvélemény kutatnak, látszik, hogy egy autót sem vittél még hozzájuk, mert ha vittél volna, már hívtak volna a szerviz után vagy maileztek volna

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Hiába szopxd a faxát a görénymentesítőnek attól még féreg marad avval akivel akar. Pont olyan féreg mint a görényei.
    Ha egy ilyennek igazat adsz, utána uralkodni akar rajtad. Görény… az AN celeb megmondóembere.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Értem én, hogy ezeknek a szervezeteknek a tagja ahol csodaszép kimutatásokat tesznek közzé, de ezzel nem fognak elérni semmit sem. Elolvassák az emberek, valakit felcsesznek vele, valaki csak megvonja a vállát és minden marad úgy ahogy volt.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Ebből az energiából amit minden hónapban az ilyen és ehhez hasonló cikkek meg kutatások megírásába fektet például én a helyében inkább kitalálnék egy 10+-os üzleti modellt, szervizakció programot vagy kezdeményezést a márkaszervizeknek, amivel meg tudják tartani a régi autós ügyfeleket is, és megpróbálnám őket meggyőzni ne csak az eladásokra és a garanciális szervizeltetésre fókuszáljanak. Segíthetne nekik, hogyan tudnak a márkakereskedők ilyen szolgáltatásokat nyújtani. És mindenképp megpróbálnám kideríteni azokat a problémás eseteket ami miatt az emberek elfordulnak tőlük.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Drága gyerekem, Gablini Gábor ennek a szervezetnek a vezetője. Ez az ő dolga b.szod, mit csodálkozol ezen? Nem rémhíreket terjeszt, elmond tényeket, amiket te nem hallasz szívesen. A rák is randa betegség, attól, hogy letagadod a létezését barátom. A cikk nem te dilemmádról szól. Elolvastad?
    csalfarómeó demagóg
    csalfarómeó a wikipédia szófosója
    csalfarómeó nem ismeri a hiteles forrás kifejezést
    ne csak olvass, érts is
    ne légy csalfarómeó

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Nem, nem ezt állítom. Azt állítom, hogy Gablini minden hónapban előáll valami hasonló rémhírrel, hogy a saját biznisze felé terelje az embereket azzal, hogy vagy másokat ócsárol, vagy rémhíreket terjeszt. És ezzel van bajom. Nem másban kellene keresni a problémák forrását, hanem először körül kellene nézni miért alakult ki ez a helyzet. Ha jól csinálja a munkáját, becsületesen, jó minőségben akkor biztos vagyok benne, hogy az emberek nagy része oda hordaná az autóját. Senki sem szeret szerelők meg szervizek után rohangálni, ha van egy megbízható akkor oda is fogja hordani.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Tehát te azt állítod, hogy Gablini összes szerelője, munkafelvevője becstelen, hazug ember.
    Bátor egy ember vagy. Meg korlátolt is persze.
    Azt is állítod, hogy a márkakereskedők kivétel nélkül mind bűnözők.Nem irigyellek öreg, nagy teher lehet ilyen ostobán élni.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    A legtöbben pontosan az ilyen negatív emlékek és tapasztalatok miatt fordultak el tőlük. Nem azért mert nem akarták megfizetni, hanem mert csalódtak bennük. Nyilván a 1x éves autókról beszélünk, hanem a fiatalabbakról, viszont ha az elejétől fogva mondjuk elégedett valaki utána miért ne hordhatná oda? Vannak rá jó példák, az Opelnél mindig hallom, hogy a régebbi autókra vannak akciók. Persze amikor ennyire rossz a megítélés akkor ezen nehéz lesz változtatni már. Viszont az ilyen lejárató cikkekkel nem is lehet megváltoztatni. Szerintem pontosan úgy kellene ahogy az Opel is csinálja, plusz normális, elfogadható árú minőségi munkával.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Nem ingyenesre gondoltam, hanem mondjuk becsületesre. Ne érezzék az ügyfelek egy olajcsere után, hogy lehúzták. Én egyébként a márkaszervizeket preferálom, mert a mostani autókhoz nehéz eldönteni, hogy melyik független szakszerviz ért valójában és melyik az amelyik csak elvállalja és csinál rajta valamit. (mondjuk én nem járok szervizbe, de ha nekem kellene laikusként választani akkor ezt választanám) A márkaszervizben a szükséges tudás legalább rendelkezésre áll vagy elérhető hozzá a célszerszámokkal együtt. De rengeteg rémtörténet kering a márkaszervizekről is, hogy milyen munkát tudnak ott is végezni és mennyire átverve érzik magukat az ügyfelek. Szerintem inkább ezeknek kellene utánajárni és kivizsgálni, nem ilyen lejárató cikkeket írogatni havonta ahol egyébként sok esetben csak a nagy semmibe vádaskodnak. Ettől nem fog több ügyfél a márkaszervizekbe menni. Szerintem pont az ellenkezőjét váltják ki az emberekből a legtöbb esetben.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Szerintem az MGE rosszul becsül, a feketegazdaság nem is olyan nagy.
    Az emberek egy része ugyanis egyáltalán nem javíttatja az autóját (csak nyitott szemmel kell járni), és ezzel semmiféle gazdaságot nem erősít.

  • 2017.10.28. at 00:34
    Permalink

    Egyébként az üzenem nekik, hogy nem siránkozni meg rémisztgetni kellene havonta az embereket, hanem olyan szolgáltatást nyújtani, hogy az emberek oda menjenek. Ennyire egyszerű.

Vélemény, hozzászólás?