Az autó nem válhat adatszörnnyé
Digitalizált korszak eljövetelére számít a Volkswagen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A jövő mobilitását még intelligensebben és még jobban hálózatba kapcsoltan kell alakítanunk – mondta a Volkswagen első embere a CeBIT 2014 megnyitóján.
Új, digitalizált korszak előtt áll az autó, ez a jövő mobilitására alapvető kihatással lesz. "A két forradalmi találmány, az autó és a számítógép még közelebb kerül egymáshoz. A jövő mobilitását még intelligensebben és még jobban hálózatba kapcsoltan kell alakítanunk" – mondta a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, Prof. Dr. Martin Winterkorn a vezető IT-kiállítás, a CeBIT 2014 megnyitóünnepségén Hannoverben. A jövő intelligens mobilitásának központi témái az autók és környezetük egyre intenzívebb hálózatossága, valamint az automatizált vezetés - magyarázta Winterkorn 2500 vendég előtt a Hannover Congress Center kupolatermében dr. Angela Merkel német szövetségi kancellár, David Cameron brit miniszterelnök, Stephan Weil alsó-szászországi miniszterelnök és az iparági szövetség (BITKOM) elnöke, Prof. Dieter Kempf jelenlétében. "Az információs technológia már régóta az autóipar fontos része. Autóink már ma guruló számítógépközpontok másfél kilométer kábellel, több mint 50 vezérlőegységgel és 20 legmodernebb asztali számítógép számítási kapacitásával. A most előttünk álló nagy feladat az IT-szektorral közösen a mobilitást még intelligensebben és még jobban hálózatba kapcsoltan alakítani."
"Az IT-szektor digitális innovációival alapvetően változtatja meg életünket, munkánkat. Technológiáit és termékeit egyre gyorsuló ütemben bocsátja ügyfelei rendelkezésére. Ezek olyan témák, amelyekkel mi az autóiparban is intenzíven foglalkozunk. Az emberek mobilitás iránt támasztott elvárásai alapvetően megváltoznak. Ügyfeleink saját autóikkal kapcsolatos kívánságai világszerte egyre gyorsabban módosulnak. Éppen ezért indította a Volkswagen Csoport új, nagyszabású jövőprogramját, a 'Future Tracks', azaz a jövő útjai projektet. E kezdeményezés keretein belül a csoport legjobb szakembereit gyűjtjük össze annak érdekében, hogy közösen találjanak megoldást az iparágunk előtt álló nagy kihívásokra. Ebben kulcsszerepet játszik majd a digitalizálás."
A Volkswagen jelenleg nem kevesebb mint 9300 IT-szakemberrel rendelkezik házon belül, és kb. 3,8 milliárd eurót fektet be évente az információs technológiákba. A jövő intelligens autóját ugyanakkor egyedül, önmagában senki sem képes megvalósítani, mondta a VW feje. "Az infrastruktúra modernizálása, a jogi szabályozás tisztázása és Németország, mint ipari célpont erősítése jelenti a helyi feladatokat. Ehhez pedig az autóipar, az IT-szektor, a tudományos élet és a politika összefogása szükséges. A jövő mobilitása minden érintettnek megéri majd – mindenekelőtt az embereknek, akik még biztonságosabb, kényelmesebb és intelligensebb autókat kapnak."
Winterkorn nem kerülte a kényes témákat sem. "Az autó nem válhat adatszörnnyé. Számtalan veszélytől megóvjuk ügyfeleinket – a vízen csúszástól, a mikroalvástól, a hosszú és időrabló közlekedési torlódásoktól. Ugyanilyen kötelességtudattal védjük majd őket az adataikkal való visszaéléstől. Egyértelműen kimondom: Big Data igen! Igen a nagyobb biztonság és kényelem érdekében. Ám határozott nem az atyáskodás és a Big Brother ellen. Ebben a kérdésben az egész iparág egyetértésére szükség van, egyfajta autóipari kötelezettségvállalás kell."
A Volkswagen 15 éve fejleszti az automatizált vezetés technológiáját. A CeBIT kiállításon Winterkorn világújdonságként mutatta be a James 2025 elképzelést. A VW kutatási részlegének fejlesztése előrevetíti, hogyan festhet egy jövőbeli virtuális műszerfal. Amint az automatizált vezetési üzemmód aktiválódik, megváltozik a kormánykerék, az üléspozíció és az utastér világítása, egy nagy központi képernyő mutatja az összes utasnak a tervezett manővert. Egy másik, a kardánalagút konzolján elhelyezett érintőfelülettel vezérelhető képernyő emellett további infotainment-funkciókat kínál.
A CeBITen a Volkswagen IT-részlege a hálózatba kapcsolt autó és az elektromobilitás központi témákat mutatta be. A konszern öt márkájának kiállítási tárgyai bepillantást engedtek az autós IT és a villanymotoros meghajtások világába – a bemutatójárművek mellett többek között alkalmazások, gesztusvezérelt felhasználói felület, valamint telematikai megoldások mutatkoztak be. A vásári területen 15 e-up! szolgált iránytaxiként.