Az Audi visszatér Le Mans-ba, méghozzá a csúcskategóriába

Az LMH mellett futó LMDh kategóriában indul 2023-tól az Audi, de a Dakarra is készülnek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Meegjelent az első látványterv és néhány részlet az Audi Le Mans-i visszatéréséről. Mint a Taycan és az e-tron GT, úgy az Audi és a Porsche LMDh osztályú autói is testvérek lesznek.

Ismét versenyezni fog az Audi az FIA hosszútávú versenyein, köztük a legendás Le Mans-ban is. 2016 óta nem indult a gyártó az úgynevezett prototípus kategóriában, ami az ilyen versenyek egyik legmagasabb kategóriája, de 2023-tól visszatérnek az embert és gépet próbáló futamokra az ingolstadtiak. Az Audi szerint az új szabályok és kategóriák nyújtotta versenyzési lehetőségek tökéletesen illenek a márka motorsport-stratégiájába, ráadásul a Volkswagen-csoporton belüli partnerségek előnyeit is fel szeretnék használni - ez azt jelenti, hogy az új versenyautó részben a Porschéval közösen lesz fejlesztve, akik szintén beneveznek saját gépükkel a hosszútávú versenyekre. Az Acura mellett az Audi és a Porsche az egyedüliek, akik jelezték belépési szándékukat az új LMDh kategóriába (Le Mans Daytona h, ahol a "h" feltehetően a hiperautóra utal). Teljesítményben hasonló lesz ez az LMH osztályhoz (Le Mans Hypercar), melyben olyan gyártók fognak versenyezni, mint például a Toyota, a Peugeot vagy a Ferrari.
Hirdetés
A jelentős sikereket elérő Audi R8, majd később az R18 óta, ami a 2010-es években egészen a Volkswagen dízelbotrányáig versenyzett az FIA hosszútávú versenyein, az Audi (és hasonlóképpen a Porsche) nem képviseltette magát a híres versenyeken, most azonban minden feltétel adott a visszatéréshez. "A Volkswagen-csoport egyik nagy erőssége a márkáik közti együttműködés az utcai autók fejlesztésében" - nyilatkozta Julius Seebach, az Audi Sport GmbH ügyvezetője. "Most átültetjük ezt a már bizonyított stratégiát a motorsportba. Ettől függetlenül az új prototípus sportautó legalább annyira Audi lesz, mint az RS e-tron GT, melyet nem régen mutattunk be, és ami szintén a Porschéval közös platformra épül. Az LMDh projekttel folytatjuk a prototípus sportautós éveink kezdeti filozófiáját. Az Audi R8 nem csak a legsikeresebb prototípus volt 2000 és 2006 között 63 győzelemmel 80 futam alatt, de nagyon sikeres volt vásárlóink köreiben, és könnyen kezelhető volt a csapatok számára. Ugyanezen elveket képviseli majd az elektromosított prototípusunk. Célunk, hogy ügyfeleink professzionális csapataihoz kerüljön az új autónk már a legelejétől, miközben gyári csapattal is nevezünk." Mindeközben a Dakar Ralin is szeretne indulni a gyártó, amire még 2023-ig sem kell várni. "Természetesen a Dakar csapatunkat jobban szorítja az idő, mert alig nyolc hónap van hátra az első versenyünkig a Dakar Ralin 2022 januárjában" - mondta Andreas Roos, aki az Audi Sport gyári motorsporttal kapcsolatos tevékenységeiért felel. "De teljesen felkészültek szeretnénk lenni a Le Mans-i visszatérésünkre is. Ezért futtatjuk mindkét projektet párhuzamosan a lehető legnagyobb prioritással." Az LMDh prototípus futóművéhez már találtak fejlesztőt, határoztak az erőforrásról is, jelenleg az Audi Design tervezi a karosszériát. Az első tesztautó jövő év elejére készülhet el, az első éles versenyre pedig 2023 januárjában, a Daytonai 24 Óráson kerül sor.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?