Elődjénél 5 centivel alacsonyabb és 4-gyel szélesebb az új A6 Allroad, mely azzal együtt mutat fityiszt az olyan újdonságoknak, mint a VW Passat Alltrack vagy az Opel Insignia Cross Four, hogy azok középkategóriásak, azaz "csupán" az A4 Avantra épülő Allroaddal konkurálnak. Egyedi hűtőrács, átformált lökhárítók, műanyag küszöb- és sárvédő-betétek, tetősín és minimum 18 colos könnyűfém kerék - ezek a harmadik generációs Audi terepkombi ismertetőjegyei
Több alumínium felhasználásával 70 kilóval csökkentették a tömegét, ami azért alapból így is lesz majd' 1,8 tonna. A csomagtartó 565, bővítve 1680 literes
A márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be, azt követően pedig hamarosan rendelhető is lesz az új A6 Allroad Quattro, az Audi harmadik generációs, felsőkategóriás csúcs-terepkombija "természetesen" légrugós felfüggesztéssel, irdatlan méretekkel, a prémiumos fényűzés magasiskolájával és - egyelőre - V6-os benzin- vagy dízelmotorokkal.
Az első, akkori Avantra épülő A6 Allroad 2000-ben látott napvilágot, a második pedig 2006-ban érkezett, így logikus a harmadik generáció idei, 2012-es bevetése. A közel 5 méter hosszú és 1,9 méter,
rettenet széles kombi magassága 6 centivel haladja meg az aktuális Avantét, ezenkívül az inkább csúszós-havas utakon biztonságos autózásban, mint a bakhátas terepezésben széria szintszabályzós légrugózás, off-road ESP és összkerékhajtás segíti a luxusgép sofőrjét.
A belépő 3.0 TDI motorral 6,1 l/100 km a gigantikus A6 Allroad gyári fogyasztása
A motorok mind háromliteres hathengeresek, közvetlen befecskendezésesek és turbófeltöltősek. A benzines TFSI 310 lóerőt és 440 Nm-t nyújt 5,9 mp-es 100-as sprint és gyárilag 8,9 literes kombinált fogyasztás mellett, a dízelek 204, 245 és 313 lóerejéhez 450, 580 és szerény 650 Nm nyomaték társul. A legtakarékosabb beéri 6,1 liter gázolajjal, a legdurvább, a biturbó 5,6 mp alatt katapultál 100-ra... A váltó az első háromnál 7 sebességes S-Tronic, azaz duplakuplungos, a szörnynél meg 8 fokozatú Tiptronic - mind kapcsolható kézzel, a kormány mögül is.
Hűvös, technokrata és minden létező biztonsági, kényelmi és szórakoztató extrával gazdagítható a fejedelmi beltér. "Csak" pénz kell hozzá, nem kevés
Tőlünk nyugatabbra már ára is van az A6 Allroadnak, de a németországi 54 600 eurót jobb, ha át sem számítjuk - fölösleges. Fölösleges az állandó árfolyamváltozás, magyarul forintgyengülés miatt, de fölösleges azért is, mert egy-két olyan extrával élni, mint adaptív, full LED-technikát felvonultató fényszórórendszer, balesetmegelőző elektronika, masszázsos-szellőztetős fotel, 15 hangszórós Bang & Olufsen hifi, stb., s máris még vaskosabb összeget kell átutalni az Audi számlájára.