Az RS6 GTO dizájnja vad és tekintélyt parancsoló, ami tökéletes egy ilyen pályaautónak
A jubileumhoz köthető események és tanulmányautók sorozatának egyik legérdekesebbike ez a kombi. A szalonautóként is brutális, közel 600 lóerős RS6 Avant a tanulmány alapja, dizájnelemeit pedig a Hans-Joachim Stuck által vezetett, öthengeres Audi 90 quattro IMSA GTO-tól kölcsönözte.
Az Audi 90 quattro IMSA GTO akcióban - a hangélményt sajnos a kép nem adja át, pedig az is fergeteges
A leglátványosabb módosítás az IMSA GTO legendás oldalkipufogójának finomított, szolidabb változata, ám ez közel sem biztos, hogy valódi, a taposók és a kipufogórendszer újratervezése ugyanis hatalmas mérnöki munka. Egy biztos, akár kamu a kipufogóvég, akár valódi: a GTO valószínűleg még így is könnyedén felébresztené a szomszédokat. Természetesen erre esély sincs, hiszen az autót egyértelműen nem utcára tervezték, ahogy a 90 quattro IMSA GTO-t sem.
Bal oldalon látható a 90 quattro lángszóró kályhacsöve, jobb oldalt pedig az RS6 GTO szintén oldalt kivezetett kipufogóvége
Bár a műszaki átalakításokról hivatalos információkkal nem rendelkezünk, egyértelmű, hogy a GTO nem csak egy felmatricázott RS6. A modern kinézetű aero csomag például bizonyára komoly leszorítóerőt produkál, a beltérből pedig igen sok alkatrész hiányzik - például a teljes hátsó üléssor, melynek helyét egy vaskos bukókeret vette át.
A képek alapján a tanulmányautó akár indulhatna is felszaggatni a versenypályák aszfaltját, remélhetőleg mindez nem csak optikai tuning
Fontos versenycélokat szolgáló módosítás továbbá a szénszálas kagylóülés és az ahhoz tartozó hatpontos biztonsági öv. Az autó hangsúlyos díszeleme a fehér alapon piros "quattro" felirattal ellátott légterelős felni, illetve az évfordulóra emlékeztető negyvenes rajtszám.
Szinte biztos, hogy a GTO ebben a formában nem kerül forgalmazásra, pedig jól mutatna például egy - szintén kellő mértékben elborult -
Megane R.S. Trophy R mellett, mondván: ha azt ki lehetett engedni az utcára versenyülésekkel és hátsó üléssor nélkül, akkor nincs lehetetlen. Sőt, a Renault küszöbborításos módszerére rálicitálva, a limitált széria sorszámozására kézenfekvő lehetőséget nyújthatna az autó oldalán diszkréten elhelyezett rajtszám.
A tanulmányautó a quattro-jubileum méltó megünneplésének jegyében a negyvenes "rajtszámot" kapta
Mindez természetesen csak egy szép álom marad, nem véletlen ugyanis, hogy ilyen kulcsrakész utcai versenyautóból viszonylag kevés létezik. Kipróbálnám persze én is szívesen, de inkább a versenypályán, és egyáltalán nem szeretnék percenként ilyesmikkel találkozni a nagykörúton hazafelé menet, főleg nem akárki kezében.