Az Audi RS6 GTO a legvadabb álmaid oldalkipufogós versenygépe

Az Audi jubileumi tanulmányautója a nosztalgia és az elmebetegség tökéletes egyensúlya

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ős-Quattro - és ezáltal a Quattro összkerékhajtás - negyvenedik évfordulójának megünneplésére készült az RS6 GTO tanulmányautó is, amely a legmerészebb álmaidat is garantáltan túlszárnyalja.

A jubileumhoz köthető események és tanulmányautók sorozatának egyik legérdekesebbike ez a kombi. A szalonautóként is brutális, közel 600 lóerős RS6 Avant a tanulmány alapja, dizájnelemeit pedig a Hans-Joachim Stuck által vezetett, öthengeres Audi 90 quattro IMSA GTO-tól kölcsönözte.
A leglátványosabb módosítás az IMSA GTO legendás oldalkipufogójának finomított, szolidabb változata, ám ez közel sem biztos, hogy valódi, a taposók és a kipufogórendszer újratervezése ugyanis hatalmas mérnöki munka. Egy biztos, akár kamu a kipufogóvég, akár valódi: a GTO valószínűleg még így is könnyedén felébresztené a szomszédokat. Természetesen erre esély sincs, hiszen az autót egyértelműen nem utcára tervezték, ahogy a 90 quattro IMSA GTO-t sem.
Hirdetés
Bár a műszaki átalakításokról hivatalos információkkal nem rendelkezünk, egyértelmű, hogy a GTO nem csak egy felmatricázott RS6. A modern kinézetű aero csomag például bizonyára komoly leszorítóerőt produkál, a beltérből pedig igen sok alkatrész hiányzik - például a teljes hátsó üléssor, melynek helyét egy vaskos bukókeret vette át. Fontos versenycélokat szolgáló módosítás továbbá a szénszálas kagylóülés és az ahhoz tartozó hatpontos biztonsági öv. Az autó hangsúlyos díszeleme a fehér alapon piros "quattro" felirattal ellátott légterelős felni, illetve az évfordulóra emlékeztető negyvenes rajtszám.
Hirdetés
Szinte biztos, hogy a GTO ebben a formában nem kerül forgalmazásra, pedig jól mutatna például egy - szintén kellő mértékben elborult - Megane R.S. Trophy R mellett, mondván: ha azt ki lehetett engedni az utcára versenyülésekkel és hátsó üléssor nélkül, akkor nincs lehetetlen. Sőt, a Renault küszöbborításos módszerére rálicitálva, a limitált széria sorszámozására kézenfekvő lehetőséget nyújthatna az autó oldalán diszkréten elhelyezett rajtszám.
Hirdetés
Mindez természetesen csak egy szép álom marad, nem véletlen ugyanis, hogy ilyen kulcsrakész utcai versenyautóból viszonylag kevés létezik. Kipróbálnám persze én is szívesen, de inkább a versenypályán, és egyáltalán nem szeretnék percenként ilyesmikkel találkozni a nagykörúton hazafelé menet, főleg nem akárki kezében.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?