Az Audi RS 6 arcával érkezett az RS 7 Sportback

Egyenarcot kapott az Audi RS 6 és RS 7

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ismét idő előtt szivárogtak ki az Audi RS 7 első fotói, de a közönségnek már nem kell sokat várni, hogy élőben is láthassa a Frankfurti Autószalonon.

Egyértelműen jelezte az Audi, hogy az RS 6 és az RS 7 egy család, hiszen utóbbinak is ugyanazt az arcot rajzolták, mint a sportkombinak. Az agresszív megjelenéssel 40 millimétert szélesedett a sportmodell, tehát nem csak optikai csalódás miatt tűnik jobban terpeszkedőnek. Valójában csak négy területen maradt érintetlen az A7-hez képest. Ezek a motorháztető, az első ajtók, a tető és a csomagtérajtó.
A motorháztető alatt ugyanaz a négyliteres, duplaturbós, V8-as benzinmotor dolgozik (48 voltos könnyű hibrid rendszerrel), ami az RS6-ban is. Teljesítménye 600 lóerő, míg a forgatónyomatéka 800 Nm, amit nyolcfokozatú automatikus sebességváltó továbbít a négy kerék felé, hiszen a quattro összkerékhajtás nem maradhat el egy RS modell esetében. Persze a rendszer alaphelyzetben a hátsó kerekekhez küldi a nyomaték 85 százalékát.
Hirdetés
Gyorsulása brutális, hiszen 3,6 másodperc alatt eléri a 100 km/h tempót álló helyzetből, ám a végsebességét 250 km/h-ban szabták meg. Ha csak nem fizet még többet az ügyfél, ugyanis a korlátozás kiiktatható, és úgy akár 280 vagy 305 km/h is lehet. Ahogy az RS6-nál is, úgy itt is légrugós futómű található az autó alatt, de megrendelhető az RS Sport futómű is, amely két új menetmóddal az RS1 és az RS2 nevűekkel gyarapodott. Emellett hátsókerék-kormányzással is felvértezték az autót, ami segít a dinamikusabb kanyarvételben.
Az utastérben bőr, Alcantara és szénszálas hatású műanyagok dominálnak, de a legérdekesebb talán az RS Monitor, ami a vezető számára megmutatja többek között az alkatrészek hőmérsékleti adatait, a guminyomás értékét, illetve azok hőmérsékletét. Emellett külön kijelzők mutatják a nyomatékot, az aktuális teljesítményt, a motorolaj hőmérsékletét, és további adatokat, amelytől egy versenyautóban érezheti magát a sofőr. Az autó árát még nem árulták el csak annyit, hogy az európai piacra jövő év elején érkezik meg az új RS 7.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?