Az Audi nagyon érzi a sportos vonalat az új A1-gyel
Fehér felnikkel, piros fényezésben díszeleg az Audi A1 Párizsban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elődjénél szögletesebb dizájnnal érkezett a legkisebb Audi, az A1 tisztességesen sportos megjelenéssel jelentkezett a Párizsi Autószalonon.
Élőben is bemutatkozott az új legkisebb Audi, az A1 debütálását a Párizsi Autószalonon tartja épp a négykarikás márka. Az új kisautó formája durva, vonalai élesek, drasztikusak, az ős quattrót idézik, persze az arányok egészen másak. A géptető éle alatti háromfelé osztott kis légbeömlők szintén a sportos felmenőt juttatják eszünkbe, ám alatta az új, igencsak széles single frame hűtőmaszkot találjuk. A második generációs kisautó élénkpiros fényezéssel, fekete tetővel és hófehér 18 colos felnikkel díszeleg a rendezvényen, ebben a formában tökéletesen hozza a raliautók stílusát.
Az új kisautó LED-es első fényszórókkal is elérhető lesz, valamint sportos S Line külső elemekkel; 11 féle fényezés közül választhatunk majd. A 4,03 méter hosszú, 1,74 széles és 1,41 magas kisautó nagyobb csomagtartóval érkezett, mint elődje, ez az adat 335 liter, lehajtott ülésekkel pedig 1090 literre bővíthető a raktér. A dizájn bent is durva, kicsit gépies a hatalmas légbeömlőkkel, de audisan otthonos és persze minőségi. Az új A1 ütőkártyája, hogy hasonlóan a Mercedes A-osztályhoz, itt is alapáras a 10,25 colos digitális műszeregység, valamint a multikormány.
8,8, vagy 10,1 colos érintőképernyős fejegységet választhatnak az új A1-et konfigurálók, utóbbi legnagyobb újdonsága, hogy Android Auto és Apple CarPlay funkciókat is kínál, valamint két USB csatlakozót. Az A1 prémiumérzetét 11 hangszórós Bang & Olufsen hifivel dobhatjuk fel, de az első lépcsős hangrendszer is nyolc hangszórós. Alapáras lesz a sávelhagyás-figyelmeztető, felárért kaphatunk sebességhatárolót és tempomatot, parkolóasszisztenst, első parkoló szenzorokat, melyek különleges funkciója, hogy az útba kerülő tárgyakat nem csak jelzik, biztonságos távolságban megállítják az autót, ha a sofőr figyelmen kívül hagyta volna a jelzéseket.
Az új A1 belépőmotorjaként egy háromhengeres ezres turbómotort kapunk, mely 95 lóerővel szolgálja a sofőrt. 1,5 és 2,0 literes turbós benzinmotor is lesz hozzá, utóbbi már 200 lóerővel, a 40 TFSI modell az egyetlen, mely hatfokozatú duplakuplungos S tronic váltót kap. A kisebb teljesítményű motoroknál hatfokozatú kézi váltó és opcionálisan hétfokozatú duplakuplungos lesz elérhető. Az alap futómű mellett sportfutómű is választható lesz, valamint egy sportos, de állítható csillapítású megoldás is, emellett pedig egy Performance csomag is rendelkezésre fog állni nagyobb, elöl 312, hátul 272 milliméter átmérőjű féktárcsákkal.
visszapill lehetett volna már fehér akkor, sztem igy idétlen ha világos a felni és fent nem harmonizál. fekete kocsinál, fekete visszapill,fekete felnivel jóvan, de sötét felnivel ez is elment volna, így picit idétlen, de amúgy a kocsi jópofa, lehetett volna már 10 centivel hosszabb, na mindegy.
lényeg, hogy nem értem ezt az új orr kiképzést. úgyértem, ez a mopsz orra a kocsiknak wtf? egy csúnya,gnóm, szuvnak még értem, hogy olyan az orra mintha betonfalba hajtott volna és van a motorháztető és egyszercsak 90fokban le van vágva az egész…de ez? érdekes…….