Az Audi is támogatja az elektromos rallycross ötletét

Egyre több gyártó a villany-rallycross mögött

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még idén érdemes ellátogatni egy Rallycross Világbajnoki futamra. Talán az utolsó esély, hogy a klasszikus futamokat lássuk.


Az Audi főszerepet játszhat a rallycross elektromossá válásában. Miután 2016 végén otthagyták a Endurance Világbajnokságot és a Le Mans programjukat is, bejelentették, hogy a VW Csoport jelenlegi filozófiáját követve inkább az elektromos hajtások fejlesztésére koncentrálnak, amihez a Formula E a megfelelő terep jelenleg. Wolfgang Dürheimer, az Audi motorsport vezére most a Rallycross Világbajnokság villanyosításához készített terveket. A négykarikások kiemelt figyelme nem csoda, tavaly Mattias Ekström hazavitte nekik a világbajnoki címet, idén pedig szintén vezeti a bajnokságot. Jelenleg egy közel 600 lóerős, összkerekes Audi S1-gyel versenyeznek, ám Dürheimer szerint ez gyorsan változhat: "Nagy az esély arra, hogy a rallycross elektromos lesz a jövőben, méghozzá nagyon erős, akár 800 lóerő feletti versenyautókkal."
A meglátás logikus, hiszen a rallycross versenyformája illik leginkább a villanyhajtásokhoz, rövid futamaival és két menet közötti nagy várakozási idejeivel. A változások egyértelmű előnye lehetne, hogy komoly fejlődési ugrást jelenthet a sportágnak, hiszen jelenleg a legtöbb gyártó a hibrid és elektromos hajtásokra koncentrál, így egy ezek fejlesztésére teret adó sorozat több gyártót vonzhat. Az sem kérdéses, hogy izgalmas futamokat várhatunk majd a hipererős bestiáktól, és ott a joker kör is, ami az utolsó körig továbbkavarja a verseny menetét. Viszont ki ne hiányolná majd a Supercar rajtok mennydörgését, a puffogó, durrogó motorok hangorkánját és a versenybenzin illatát?
Hirdetés

Egyébként nem az Audi az egyetlen gyártó, aki tetszését fejezte ki a villany-rallycross ötletével kapcsolatban. A Volkswagen szintén nagyobb erőkkel támogatná a sportágat, ha az elektromos irányt venné fel, a Peugeot szerint a világ élvonalába kerülhetne a rallycross, míg az osztrák STARD csapatnak már van is elektromos rallycross autója, egy Peugeot 207 S2000 formájában. Mi több, az amerikai Global Rallycross már bejelentette, hogy év vége felé startolhat az E/RACING, természetesen elektromos rallycross autókkal. Az Audi esetleges jövőbeli Forma-1-es szereplését cáfolták az ingolstadtiak, szerintük egy másik nagy versenyprogrammal szemezgetnek. Lehetséges, hogy a Rallycross Világbajnokság ez a sorozat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?