A Here nagy felbontású képén egy micihigani útszakasz. Az ember nem is gondolná, hogy mekkora munka a térképek karbantartása
A Nokiát, mint mobilgyártót végül beszántották, mert rossz termékstratégiájával nem tudta lereagálni a ma is hódító okostelefonok áradatát. Lehet emiatt szomorkodni, vissza lehet sírni a régi monoblokk, "főnöki" mobiltelefonjaikat, amik (szinte) mindent kibírtak, de a világ ugye nem áll meg. A Nokia időközben szépen kifejlesztett egy térképalkalmazást, ami a Here névre hallgat (nem ér a nevén nevetni!). A nemrégiben megszületett megállapodás értelmében az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz lettek a Here fő részvényesei, azaz gyakorlatilag átvették az irányítást a Nokiától.
A Here szolgálatatások eddig is sok autóba bekerültek, de a mostani akvizíció igazi robbanást jelenthet majd az elterjedésükben. A képen épp egy Audi digitális műszerfalán látjuk a gyári navigációt
Mindez amiatt fontos, mert eddig is kétmillió autó volt az utakon, ami a Here térképszolgáltatásait használta, de így ez a szám a jövőben drasztikusan nőni fog, pláne, ha más autós cégek is bevásárolják magukat az új közös bizniszbe. A térképészek munkája amúgy is kiemelt szerepet kap az autóiparban, a gyárak ugyanis velük karöltve tudják kifejleszteni önvezető technikáikat. A Here jövőbeli fejlesztéseivel nemcsak a dugót lehet majd kikerülni, de a térkép tippeket adhat majd a sofőrnek a takarékos vezetéshez is, idővel meg önmagától célba viszi majd az autóban ülőket. A Here működtetéséhez egyébként 80 ezer adatforrást használnak, köztük jó pár háromdimenziós technikát használó "feltérképező" autót is.