Az átlagvásárló újabb álma: Fordok 1,5 millióért
Piaci körkép: Ford 1,5 millióért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Használtautó.hu statisztikája alapján népszerű a Ford, a kölni márka modelljeit ezúttal 6 éves korig, klímával, bő másfél millió forintos értékig kerestük.
Noha darabszám szerint mind a Használtautó.hu adatbázisában, mind a forgalomban lévő autók számában az Opel vezet, ez a jelek szerint nem jelent automatikus győzelmet az autókat keresők köreiben, így arra gondoltunk, talán hasznos lenne bővíteni a kört egy újabb, nem mellesleg szintén népszerű márkával. Az alábbiakban újfent az átlagos igényeknek megfelelő kritériumokkal végeztünk szűrést a bővített keresővel, ezúttal a Fordok között. A találatokat - növekvő ár szerinti felsorolással - táblázatban foglaltuk össze. Mint az látható, a Fiesta, ennek kevésbé konzervatív, egyterűs változata, a Fusion, valamint a Focus alkotja a kínálat gerincét, és csak mutatóba maradt néhány korábbi Mondeo, valamint Ka miniautó.
Modell | Évjárat | Vallott km | Vételár (Ft) |
Ford Fiesta 1.3 Fresh | 2005/12 | 80 000 | 1 249 000 |
Ford Fiesta 1.4 TDCi Fresh | 2005/7 | 120 000 | 1 250 000 |
Ford Fusion 1.4 Trend | 2005/11 | 195 000 | 1 250 000 |
Ford Fusion 1.6 Fresh | 2005/11 | 112 000 | 1 299 000 |
Ford Ka 1.3 Fresh | 2006/5 | 94 000 | 1 299 000 |
Ford Fiesta 1.4 Comfort | 2006/10 | 55 000 | 1 299 000 |
Ford Fusion 1.4 Elegance | 2006/9 | 97 000 | 1 349 000 |
Ford Fiesta 1.3 Fresh Plus | 2007 | n. a. | 1 349 000 |
Ford Focus 1.4 Ambiente (5a) | 2006/2 | 113 000 | 1 374 000 |
Ford Focus 1.6 Ambiente (4a) | 2005/8 | 123 000 | 1 380 000 |
Ford Fusion 1.4 TDCi Fresh | 2006/3 | 236 000 | 1 380 000 |
Ford Fiesta 1.4 TDCi Ghia | 2005/4 | 96 000 | 1 395 000 |
Ford Fiesta 1.6 Sport | 2005/8 | 96 000 | 1 450 000 |
Ford Fiesta 1.4 TDCi Ghia | 2006/3 | 97 000 | 1 470 000 |
Ford Focus 1.4 Ambiente (kombi) | 2006/10 | 81 000 | 1 470 000 |
Ford Focus 1.6 TDCi Trend (5a) | 2005/9 | 166 000 | 1 488 000 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend (kombi) | 2005/6 | 200 000 | 1 490 000 |
Ford Focus 1.6 TDCi Trend (kombi) | 2006 | 104 000 | 1 490 000 |
Ford Streetka 1.6 | 2005/7 | n. a. | 1 499 000 |
Ford Focus 1.8 TDCi Trend (kombi) | 2005/9 | 209 000 | 1 499 000 |
Ford Fusion 1.4 Ambiente | 2006/12 | 89 000 | 1 499 000 |
Ford Fiesta 1.25 Fresh Plus | 2008/8 | 94 000 | 1 499 000 |
Ford Fusion 1.4 TDCi Ambiente | 2007/9 | n. a. | 1 547 000 |
Ford Fusion 1.6 Fresh Plus | 2006/1 | 87 000 | 1 549 000 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ambiente | 2006/5 | 106 000 | 1 550 000 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend | 2005/12 | n. a. | 1 559 000 |
Ford Focus 1.6 Trend Plus (4a) | 2006/4 | 183 000 | 1 575 000 |
A többféle karosszériával is elérhető Focusnál bőséges az 1,4-es és 1,6-os benzinesek mezőnye, míg a dízelnél az 1.6 TDCi (109 LE) vezet az 1,8-assal (115 LE) szemben. Aki ezen az árszinten Mondeót szeretne, leginkább a 115 lóerős 2.0 TDCi dízellel fog találkozni, adott esetben 200 ezer kilométeres futással.
Hogy ki és milyen autót válasszon a felhozatalból, nehéz kérdés, hiszen az igények mindig egyediek, de azért vannak általánosságban kijelenthető tényezők. Aki sokat utazik, és nem fél a dízel magasabb javítási költségétől, annak hosszabb távon megérheti egy szerényebb futásteljesítményű gázolajos modell, mondjuk egy kombi Focus, amely képes családi autóként is funkcionálni. Aki döntően nem utazik sok személlyel, illetve csomaggal, és leginkább városban használná a kocsit, annak kisebb motoros, szerényebb étvágyú típust javaslunk, Fiestát, de még inkább a Fusiont - utóbbiakkal szintén lehet olcsón autózni, ha mondjuk valaki hajlandó áldozni a gázüzemre alakításra.
Fusion 1,4 Disel ,2-3 fővel használom 5,1 l átlagfogyasztással 4.1/2 év alatt nem volt javítva,tökéletesen működik.Fékek még eredetiek.Kb 1,5 Mill -ért nem tudnék jobbat venni.
ÉN ötödik éve napi szinten járok egy Disel Fusionnal ,olaj cserén kívül még nem jártam szervizben.
142 E-km van benne még gyári első fékbetétekkel és tárcsával hajtom.Átlag fogyasztásom 5 L gázolaj
Erre mondja valaki ,hogy sokkal jobbat vagy praktikusabbat tud venni kb.1,5Mill ft-ér ./ja már 3 égőt cseréltem/
Mondjuk szerintem egy Focusnál is bele lehet futni egy leharcolt, majd szépen kicsinosított cégesbe!
Ez egy „urban” legend,hogy 200ezernél minden TDCI Mondeo szétesne. Ez azért van,mert a sok átlagvásárló megveszi a csili-vili kintről behozott,csak 90ezer km-es Mondeokat(amikben legalább 3szor ennyi van…) és utána csodálkoznak,hogy 160ezernél miért kell egy autóban porlasztókat meg lendkereket cserélni,lásd a különböző népítéleteknél meg itt-ott a Mondeo-k lehúzása. Nincsen vele kevesebb gond,mint mondjuk egy VW Passattal,sőt a Mondeo nem eszi 400ezer km után sem az olajat,míg a PDTDI-be már újkorától kezdve után kell töltögetni.
A Mondeok ára azért ilyen alacsony,mert sok a kintről behozott példány,és emiatt le vannak nyomva az áraik 🙂
A „nem sokkal dragabb ” egy relaltiv fogalom. 200 e km egy TDCi mondeonäl egy erdekes szituäcio. Simän rämegy egy 500e ft a szar gäzolajnak es a karbantartäs mentes hasznälatnak köszönhetöen. Egy magasnyomäsu üzemanyagpumpa meg 4 injektor es meg is van az összeg. Persze nem törvenyszerü h befosik rajta de eleg gyakori hiba. En Mo-n nem mernem megvenni a mondeot, esetleg nemetböl, maganszemelytöl fullos sezrvizzel, de meg az is zsäkbamacska, mint minden hasznält auto.
En Focus -t vennek… 🙂
Az ár fikció; nincs szoros köze a valósághoz! 😉
Érdekes, hogy egy dízel Mondeo nem sokkal drágább, mint egy hasonló korú benzines Fiesta vagy Fusion,,,