Már kapható néhány SUV a legdrágábba kategóriában, idén ezekhez csatlakozik az Aston Martin DBX, de a Ferrari is hamarosan indít egy versenyzőt
Már régóta nem titok, hogy az Aston Martin is elkészíti saját SUV modelljét. Tanulmányautó szinten már 2015-ben megmutatták elképzelésüket, hogyan is ötvöznék az Aston Martin stílusát és az emelt hasmagasságot, tavaly pedig már prototípusok is készültek a drágának ígérkező terepes modellből. A még álca alá rejtett DBX közel sem érkezik légüres térbe, ugyanis a két másik neves angol gyártónak is van már terepjárója, hiszen a Rolls-Royce Cullinan és a Bentley Bentayga már képviseli a szigetországot a legdrágább SUV-k piacán, de az olaszok sem ülnek a babérjaikon, a Lamborghini Urus és a hamarosan érkező Ferrari Purosangue konkurál majd a még idén debütáló DBX-szel.
Az AMG szállítja a motort a DBX-hez, a négyliteres V8-as körülbelül 500 lóerős lehet
A cég vezérigazgatója szerint az új modelljük megváltoztatja az egész céget, ugyanis eddig a sportkocsikkal szemben támasztott követelményeknek kellett megfelelniük, ám a leendő vevők egészen mást várnak el egy SUV modelltől. Abból a tényből kiindulva, hogy a Bentley eladásainak felét a Bentayga teszi ki, vélhetően az Aston Martin produktuma is jelentősen nőni fog, az elsősorban Kínát és az Egyesült Államokat megcélzó modell az egész cég dinamikáját megváltoztatja, véli az Aston Martin. Ugyanakkor az angol gyártó is elismeri, hogy globálisan egyre csökkenő kereslet mutatkozik a négykerekűek iránt, ám ezzel ellentétben a SUV piac még mindig növekedésben van, nem képez ez alól kivételt a legdrágább kategória sem. Az Aston Martin 4 literes V8-as (AMG-féle) motorral szerelt úttörő modelljéből a hírek szerint az első példányok még az idén kigördülnek a gyár kapuján.
Vélhetően az angol gyártó értékesített autóinak száma jelentősen nőni fog, például a Bentley esetében minden második vevő Bentaygát vásárol