Az autó természetesen nem tudja rögtön a maximális teljesítményt hozni, azt bizony fejlesztenünk kell ha mindent ki akarunk sajtolni belőle
A Ford TFZ-P1 születésének már önmagában is különleges a története. 2020 márciusában az amerikaiak arra kérték a gamer közösséget, hogy szavazzanak az általuk közzétett koncepciók közül a számukra legszimpatikusabbra egy Twitter bejegyzés keretin belül, hogy aztán a legnépszerűbb elképzelést megvalósítsa a Ford. A közel negyedmillió szavazat többek között nem csak az autó formájáról döntött, hanem az ülés kialakításáról, a pilótafülkéről, de még azt is a nagyközönségre bízta a gyártó, hogy a motor hol helyezkedjen el az autón belül. Az első fordulót követően a Ford több koncepciót is elkészített, végül a publikum Arturo Ariño külső formatervét és Robert Engelmann belterét szavazta meg, három hónappal később a 2020-as Gamescomon pedig az érdeklődők már meg is tekinthették a megszavazott autó életnagyságú modelljét. Azóta az autó versenyszimulátorként is funkcionált már, és a Grid Legends játékban is megjelent.
Összesen 8 színben lesz elérhető a játékon belül a P1
A konzolok után pedig mobilos platformon is elérhető lesz hamarosan a TFZ-P1, hiszen egy hamarosan kezdődő kampány főnyereményeként juthatnak hozzá a játékosok, mely 10 napon keresztül fog tartani és szeptember másodikán rajtol. A jármű az Asphalt 8 című mobilos játékba érkezik, mely az egyik legnépszerűbb versenyzős játék a mobilos szegmensben, több mint 500 millióan töltötték le eddig. Műfaját tekintve az Asphalt sorozat távol áll bármilyen szimulátortól, inkább az önfeledt versenyzésen van a hangsúly, bár a mobilos piacon kár is keresgélni, ha az ember valódi szimulátorélményre vágyik. A TFZ-P1 összesen 75 pályán villanthatja meg a tudását, a virtuális végsebessége 435 km/h, a Nitro funkcióval pedig további 48 km/h sajtolható ki a P1-esből.
Az Asphalt 8 a második játék amibe a P1 bekerül, és vélhetően nem az utolsó