A teljesen önvezető autókra is készülni kell, hiszen az automatizált funkciók már az olcsóbb modellekben is megjelennek
Jelenleg az Egyesült Királyság területén nagyon egyszerű a szabályozás a teljesen önvezető autókra, nem szabad használni őket. Mindez azért meglepő, mert eredetileg 2021-re volt kiírva az új közlekedési szabályrendszer megalkotása, amelynek már tartalmaznia kellett volna az önvezető autók kérdéskörét. Ezt először 2022-re, majd 2025-re halasztotta a kormány, ám így jelenleg a részben önvezető modellek szabályozása is szürke zóna. Ezt sérelmezi az Autocar információi szerint egy pártok közötti együttműködéssel létrejött bizottság, amely a kormány jelenlegi álláspontját is támadja a témával kapcsolatban. Az angol vezetők szerint ugyanis az önvezető autókra akkor lesz szükség, ha azok olyan szinten tudják majd átvenni az irányítást, ahogy azt egy kompetens, óvatos emberi sofőr is tenné.
A bizottság szerint azonban ez egy utópisztikus elképzelés, és inkább a hús-vér sofőröket kellene felkészíteni az önvezető autók kezdeti
"botladozásaira". Mindez a vizsgakövetelmények megváltoztatásával is járna, a javaslatuk alapján belekerülne a tananyagba az önvezető funkciók és a teljesen önvezető autók működésének, viselkedésének ismerete. A másik kérdéskör, amelyben sürgetik a döntéshozást, az a felelősségre vonás egy esetleges balesetnél. Ezen a téren szinte minden lehetőség jó döntés a bizottság szerint, függetlenül attól, hogy milyen esetekben és milyen mértékben oszlik meg a felelősség a sofőr és a szoftver fejlesztője között. Itt azt tartják a legfontosabbnak, hogy a kormány előre határozza meg a keretrendszert a döntéshez, ne az első valós eseteknél kelljen majd a bíróságoknak precedenst állítani.