Az ammónia lesz a dugattyús motorok megmentője?

A Toyota és kínai GAC közös fejlesztése az ammóniával etetett négyhengeres blokk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autógyártók javában dolgoznak a hagyományos motorok megmentésén, amelyek 2035 után feketelistára kerülnek az Európai Unióban. Az egyik lehetséges alternatíva a folyékony ammónia lehet.

Gőzerővel kutatja az autóipar a fosszilis üzemanyag kiváltásának lehetőséget. Az elektromosítással szemben az alternatív folyékony tüzelőanyag életben tarthatná a dugattyús motorokat, erre a kiskapura már az európai törvényhozás is rábólintott. A 2035-ben életbe lépő teljes tiltást alól kivételt képeznek azok a hagyományos motorkonstrukciók, amelyek szintetikus üzemanyaggal működnek. A terület egyik legelhivatottabb kutatója a Porsche, de a Toyota fejlesztői sem tétlenkednek.
Hirdetés
A japán-kínai közös fejlesztésű motor érdekessége, hogy folyékony ammóniával üzemel. Technikai adatok alig állnak rendelkezésre, csupán annyit árultak el, hogy a kísérleti blokk négyhengeres és kétliteres, a maximális teljesítménye 161 lóerő, a viszonylag alacsony literteljesítmény miatt akár szívómotor is lehet. Az egyik legnagyobb előny a szén-dioxid kibocsátás csökkenése, aminek mértéke 90%. Az ammóniát nagyrészt a mezőgazdaság hasznosítja műtrágya és növényvédő szerek formájában, de gyúlékonysága miatt a közlekedésben is hasznosítható lenne. Az ammónia előállítása hagyományos módon energiaigényes folyamat, de kisüzemi körülmények között már létezik zöld előállítási mód, megújuló energiából, karbonlábnyom nélkül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?