A Toyota hibrideket nem kell bemutatni, ezenkívül üzemanyagcellás és villanyautója is van a japánoknak, de kutatják az alternatív folyékony üzemanyagot is
Gőzerővel kutatja az autóipar a fosszilis üzemanyag kiváltásának lehetőséget. Az elektromosítással szemben az alternatív folyékony tüzelőanyag életben tarthatná a dugattyús motorokat, erre a kiskapura már
az európai törvényhozás is rábólintott. A 2035-ben életbe lépő teljes tiltást alól kivételt képeznek azok a hagyományos motorkonstrukciók, amelyek szintetikus üzemanyaggal működnek. A terület egyik legelhivatottabb kutatója a Porsche, de a Toyota fejlesztői sem tétlenkednek.
Az ammónia hajtású motorokat a kínai GAC céggel közösen fejlesztik
A japán-kínai közös fejlesztésű motor érdekessége, hogy folyékony ammóniával üzemel. Technikai adatok alig állnak rendelkezésre, csupán annyit árultak el, hogy a kísérleti blokk négyhengeres és kétliteres, a maximális teljesítménye 161 lóerő, a viszonylag alacsony literteljesítmény miatt akár szívómotor is lehet. Az egyik legnagyobb előny a szén-dioxid kibocsátás csökkenése, aminek mértéke 90%.
Érdekes kérdés, hogy mi lesz a villanyautók sorsa, ha széles körben elterjed a zöld üzemanyag
Az ammóniát nagyrészt a mezőgazdaság hasznosítja műtrágya és növényvédő szerek formájában, de gyúlékonysága miatt a közlekedésben is hasznosítható lenne. Az ammónia előállítása hagyományos módon energiaigényes folyamat, de kisüzemi körülmények között már létezik zöld előállítási mód, megújuló energiából, karbonlábnyom nélkül.