Az amerikai Audi-vásárlóknak így is kell a dízel
Még a dízelbotrány sem vetette vissza az Audi amerikai dízeleladásait
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Audi amerikai vásárlóinak annyira bejön a dízel Q modellek 1000 kilométeres hatótávja, hogy a dízelbotrány után is veszik őket.
Minden egybevág. Az Audi épp a napokban mutatta be a piac ma kapható legerősebb szabadidő-autóját, a 435 lóerős SQ7-et. Az érdekesség, hogy az S gyári sportmodell nevében van még plusz három betű, a becses neve egész pontosan SQ7 TDI - azaz dízel. Az Audit az a felismerés vezette, hogy ebben a járműosztályban egyre kisebb az eladott benzinesek száma. A TDI turbódízel motoros Audi szabadidő-autók meg nagyon jól fogynak. Az SQ7-et sem csak Európának szánják, hanem az USA piacán is árulják.
És itt jön a csavar a történetben, mert volt a nagy dízelbotrány, amiben fejek hullottak és recsegett-ropogott a Volkswagen konszern. A nagy kötelékbe tartozó Audit viszont ez nem igazán ingatta meg. Az Audi amerikai vásárlói igénylik a dízeleket - mondta Stefan Knirsch, a cég technikai fejlesztésekért felelős igazgatósági tagja. A brit Autocar híradása alapján az amerikai vásárlók ugyan elvárják, hogy a VW csoport kijavítsa az emissziós bakit, de nem akarnak lemondani sem a nagy hatótávról, sem a nagy teljesítményről és emellett a dízelek barátságos fogyasztását is szeretik. Tavaly az Audi 200 ezer autót adott el az USA-ban, ami a 2011-es mennyiség duplája. Stefan Knirsch pozitív kicsengésű nyilatkozatán némileg színez az, hogy idén januárban összesen csak 225 dízelautót regisztráltak ugyanitt, míg ez a szám 2015 januárjában még 4448 volt.
Szeretnék fizetésnapon olyan egyedülálló módon pofáraesni, mint Herr Knirsch…
Egyrészt minden dízel – gyártótól függetlenül – koromokádó.
Másrészt, dízelbotrányban úgy emlékszem, V8 TDI nem volt érintett.
Harmadrészt, a dízelbotrány Euro5-ös (vagy annak megfelelő) motorokról szólt, nem egy új fejlesztésről.
“a kibocsátott károsanyag mennyiségről nem is beszélve egy amerikai elővárosi dugóban például” – ezt nem értem. Egy európai városban ugyanaz a motor ugyanolyan dugóban kevesebbet bocsát ki?
Ez csak egy újabb nagypofájú germán megnyilatkozás. Már ki tudja, hányadik…A cikk utolsó mondata szállítja a lényeget. Herr Knirsch egészen egyedülálló módon műveli a pofáraesést:)
Ezt én sem értem! A számok nem hazudnak úgy gondolom! Az Audiban is ugyanaz a koromokádó van, mint a VW-ben, ezen a téren nem is értem miért külön beszélnek róluk. Egy 435 lóerős dízel alacsony fogyasztása pedig erősen szubjektív kérdés, a kibocsátott károsanyag mennyiségről nem is beszélve egy amerikai elővárosi dugóban például. A dízelekre nagyon gyorsan ki kellene találni valami hatékonyabb szűrőrendszert!