Nem a legerősebb, hanem a legjobban vezethető Mustang a Boss 302
Nagyon jó alapnak bizonyult az aktuális Ford Mustang, de azért több ponton is módosítani kellett a konstrukción ahhoz, hogy az igen ambiciózus cél sikerüljön: legyőzni a BMW M3-ast. Az ötliteres V8-as motor 412 lóereje ugyan nem kevés, de mégsem elég ahhoz, hogy a mámorító BMW erőforrással felvegye a versenyt. Éppen ezért a mérnökök pörgősebbre hangolták. Új szívósorok, változó szelepvezérlés növeli 440 lóerőre a kakaót. Szűk áttételezésű, hatfokozatú kézi kapcsolású váltó gondoskodik arról, hogy az erőforrás a lehető legtöbbször kihasználja az újonnan szerzett lóerőket, a kapcsolás felgyorsítása érdekében rövid úton mozog a váltókar, továbbá a kuplung is versenysportban használt betétet kapott.
Négy kipufogója van az autónak, a két oldalsó jó hangot ad, hátrafelé pedig gyorsan távoznak az égéstermékek. Felár ellenében a vezetőülésből állítható a motorhang
A kipufogót ellenállását nem tudták tovább csökkenteni, ezért inkább a megfelelő hanggal foglalkoztak sokat a mérnökök. Ennek köszönhetően négy kipufogója is van a Boss 302-nek. A kocsi végén lévő két cső leginkább a gázok gyors távozását szolgálja, a hátsó kerekek előtti két végződés pedig a megfelelő hangot garantálja. A gyárilag behelyezett hangtompító lemezeket könnyedén ki lehet venni, de arra is lehetőség van, hogy elektromos szelepeket – gombnyomásra állítható kipufogóhang – szereljen a tulajdonos a széria rendszerbe. Utóbbiak magától értetődően megtalálhatók a Ford tartozék-katalógusában, és akár rögtön a márkakereskedésekben is beszereltetheti az új tulajdonos.
Recaro kagylóüléseket kapnak a vásárlók, rövid úton mozgó karral lehet befolyásolni a szűk áttételezésű kézi váltót, az ötliteres blokk változó szelepvezérlés miatt lett pörgősebb
De a Ford Mustang Boss 302-nek nem a hangja a legnagyobb dobása, hanem a vezethetősége. Ennek megfelelően a felfüggesztésen is sokat agyaltak a mérnökök. Merevebb rugók és szilentek, nagyobb átmérőjű stabilizátor, elöl 11, hátul 1 mm-rel leültetett karosszéria, öt fokozatban állítható lengéscsillapítók garantálják, hogy a 19 colos Pirelli PZero abroncsok a lehető legjobb előadást produkálják. A hátsó, 285/35-ös abroncsok életét karbon-betétes önzáró differenciálmű keseríti meg, az elektronikus menetstabilizálónak utcai- és versenyfokozata van, és természetesen teljesen ki is lehet kapcsolni. Utóbbit azonban csak azoknak ajánlják, akik tényleg tudnak versenypályán vezetni, a hétköznapi sofőrök jobb eredményeket tudnak elérni bekapcsolt ESP-vel.
Nem az utcai, hanem a még tovább módosított Boss 302 bizonyult gyorsabbnak az M3-as BMW-nél. Ez is valami
A nagy műtét egyébként sikerült, a Ford Mustang Boss 302 gyorsabban ment körbe a Laguna Seca pályán, mint az M3-as BMW. Csillag. Most jön ugyanis a megjegyzés. Ahhoz, hogy gyorsabb legyen a Mustang, mint az M3-as, teljesen kipakolták az utasteret, bukókeretet építettek a hátsó ülések helyére, tovább finomítottak a futómű hangoláson, és nagyon ragadós versenygumikat is kapott az autó. További légterelők segítségével javítottak a nagy sebességű stabilitáson, amelynek eredményeként az autó gyorsabban ment körbe az amerikai versenypályán, mint egy BMW M3-as. Egyenlőtlen küzdelem, de azért így is bebizonyították a Ford szakemberei, hogy az új Mustang igenis egy nagyon jól vezethető autó. Még akkor is, ha ehhez szinte teljesen ki kell cserélni.
Minden idők legjobban vezethető Mustangja - kár, hogy nem hozzák Európába