530 lóerőről 621-re húzzák és 800 Nm nyomatékúra a V8-as turbómotort
Többszörösen is fontos modellel jelentkezett az Alpina. A BMW-hez legközelebb álló tuning műhely a bajorok legnagyobb autóját, az X7-et vette kezelésbe. Az XB7 legfontosabb újítása, hogy ez az első modell, melyet Amerikában is értékesítenek, ezzel együtt pedig az eddigi legnagyobb autó is, amit faragtak. Külsőleg csak úgy nyúltak hozzá, ahogy szoktak; szolid elemekkel toldották meg a lökhárítókat és a küszöböket, sokküllős felniket raktak rá és egyedi matricacsomagjukkal díszítették, ami szintén az elegánsabb vonalon mozog. Persze a BMW-től kapható legerősebb kivitellel dolgoztak, az 50i-vel, melynek 530 lóereje már a múlté.
4,0 másodperc alatt éri el a 96 km/h-t, 290 a vége, ehhez fejlesztették a futóművét is
A 4,4 literes duplaturbós V8-as motorból 621 lóerőt hozott ki az Alpina, valamint 800 Nm nyomatékot. Áthangolták a nyolcfokozatú ZF automata váltó fokozatainak kapcsolását, a motor megemelt teljesítményéhez optimalizálták. Összkerékhajtás és elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű is csatlakozik hozzá, mely 1995 Nm nyomatékig bírja megtartani a kerekek azonos sebességét csúszás nélkül, ez pedig nagyjából minden helyzetre elég. A menetteljesítmény is impozáns, a közel 3 tonnás monstrum kereken 4,0 másodperc alatt ér 0-96 km/h-ra és 290 km/h a végsebessége. Futóműtechnológiában is kihozták a légrugós megoldásból a lehető legsportosabbat, 4 centit lehet ültetni az XB7 magasságán gombnyomásra, de mindenképp megmard a remek komfort és úttartás is.
Csak a legjobb anyagok kerülhetnek bele, minden felszerelést megkap, ami elérhető az X7-hez
Futóművének alkatrészein is fejlesztettek, feszesebb stabilizátorokat kapott és az aktív rendszert is áthangolták, ezeknek köszönhetően javult a karosszéria merevsége is. Fékekből a Brembótól érkezett négydugattyús fix nyereg az első kerekek mögé és úszónyerges hátra. Az Alpina sajátossága a stílust illetően, hogy általában nem M-es alkatrészeket használnak, vagyis a kormány is az alapból készül, közepére Alpina embléma kerül, ahogy a metszett üveg iDrive kezelőszervre is. Az XB7 minden extrát megkap, amit egy X7-be csak rendelni lehet, és a felhasznált anyagok is a legjobbak. A kéttónusú Merino bőrkárpit mellé Alcantara tetőkárpit kerül és háromrészes tetőablak. A brutális teljesítményű óriás ára közel 46 millió forint az amerikai piacon.
Összkerékhajtását és differenciálművét is áthangolták, a váltó is más tartományokban kapcsol