Aki Alpina-ra vágyik, annak nagyobb modellt kell választania, az egyesből nem várható Alpina változat
A BMW-nél jó ideig még hallani sem lehetett az elsőkerékhajtás gondolatáról, a tradicionális hátsókerékhajtás mellett az összkerékhajtás alternatívája állt a vevők rendelkezésére. A bajor gyártó még 2004-ben sem állt kötélnek, amikor megjelent az első generációs egyes BMW, a kategóriában teljesen szokatlan módon a kompakt modellt is hátsókerékhajtással kínálták, noha ez a megoldás több helyet vett el az utas- és csomagtérből. A nagy fordulatra egészen 2014-ig kellett várni, ugyanis a költséghatékonyság jegyében közös (elsőkerékhajtású) platformra kerültek a Minik és a kisebb BMW-k, jelenleg a 2-es Active és Gran Tourer, az X1 és az X2, illetve a harmadik generációs 1-es BMW hajthat elöl.
Az Alpina még írógépgyártással kezdte, majd karburátort fejlesztett a BMW 1500-hoz, 1965 óta foglalkoznak BMW tuninggal
Andreas Bovensiepen, az Alpina főnöke szerint a tuningcégnek nem érdemes kisebb, elsőkerékhajtású modellekkel foglalkozni, ugyanis egy típus fejlesztési költsége így is magas és ez még a jövőben csak nőni fog a szigorúbb károsanyag kibocsátási normák miatt, vélhetően egy kisebb típus árába ezeket a költségeket nem tudnák beépíteni. Továbbá valamelyest spórolnak azon, hogy több modellbe is ugyanazt a motort és sebességváltót építik, viszont nincs olyan erőforrásuk és váltójuk, amelyek a keresztmotoros és elsőkerékhajtású modellekbe beépíthetőek lennének. A gazdasági oldaltól eltekintve vélhetően a presztízs is fontos az Alpina-nak, egy általuk tuningolt modellért még a használtpiacon is vastag felárat kérnek el, a kínálat felhígítása pedig nem tenne jót a cég renoméjának.
Ritka és drága a használtpiacon egy Alpina változat, a BMW X2-ből nem lehet majd ilyet találni