Az Alfa Romeo is beáll a sorba: középre kell tenni a rendszámot

Az EU miatt nem lesz többé asszimetrikus rendszámtábla-elhelyezés az Alfákon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hosszú hagyomány ér véget az Alfa Romeo háza táján: az évtizedek során ikonikussá vált asszimetrikus rendszámtábla-elhelyezésnek az Európai Unió gyalogosbiztonsági szabályai vetnek véget.

Az Alfa Romeo legújabb tömegmodelljén, a Milano, akarom mondani Junior orrán sokaknak feltűnt egy komoly változás. Az olasz gyártó új típusán ugyanis nem a megszokott helyre került a rendszámtábla. Ennek azonban még véletlenül sem a Stellantis, de még csak nem is a Junior formabontó dizájnja az oka.
Hirdetés

Kiderült: a középre elhelyezett rendszám az Európai Unió követelése, méghozzá gyalogosbiztonsági okokból.

Ezzel az olasz márka 7 évtizedes hagyománya ér véget, az autók ikonikus esztétikumának pedig komoly balhorog a változás. Innentől ugyanis középen kell majd egy előre kialakított helyet találni minden egyes új modellen. Ezzel szinte biztossá vált, hogy a jelenleg futó Giulia, Stelvio és Tonale generációk lesznek az utolsók, amelyeknél oldalra kerülhetett a rendszám az olasz márka kínálatában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.06.04. at 10:35
    Permalink

    Hadd ismételjem meg azt amit a másik autós portál fb bejegyzése alá írtam:

    “Gratulálok! Ennél nagyobb probléma aztán tényleg nincs az EU-ban, sőt az autóiparban sem! Bárcsak én is foglalkozhatnék havi 8-10 000 €-s fizetésekért hasonló kardinális problémákkal… Bár ettől még szerintem az utolsó többgenerációsan beltenyésztett halmozottan hátrányos helyzetű, iskolába soha nem járt borsod vármegyei rejtett erőforrás is értelmesebb problémákkal tudna foglalkozni, 40 alatti IQ szinttel is…”

    – A gyökereknek annyi nem jutott eszükbe, hogy matrica rendszám.
    – A matricarendszám, ugyanolyan eljárásokkal, mint amiket a papírpénz esetében is alkalmaznak, kevésbé hamisítható.
    – Amennyiben az EU akár 2 évvel előbb is értesült az új magyar rendszámformátumról, mint a közvélemény, elég hamar sikerült alkalmazkodni hozzá (remélem senki nem gondolja, hogy új formátumú rendszámmal majd nem kap csekket Ausztriából, vagy bárhonnan…), szóval az sem lehet indok, hogy ne tudnának az alkalmazkodni új mérethez, formátumhoz.
    – Az egyetlen indok az ész hiánya, vagy ami még rosszabb a rosszindulat!

    5 nap múlva lesz valamennyi lehetőség változtatni azon, hogy ne totálisan gyökér idióták vezessék a kontinenst…

Vélemény, hozzászólás?