Az Alfa 156 megálmodója kínai autókkal folytatja
Walter de' Silva legutóbbi munkái Volkswagenek, kínai autókkal folytatja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rengeteg meghatározó autót köszönhetünk Walter de' Silvának, az Alfa 156 csak egy a sok közül. Ott az Audi R8, vagy a Q7, de a Volkswagen CC-t és a márka legtöbb modelljét is ő jegyzi.
A Volkswagen korábbi vezető formatervezője, Walter de' Silva megtalálta új helyét. 2015 októberében mondott fel a Volkswagennél, egy hónappal azután, hogy kirobbant a dízelbotrány. A formatervező persze nem mindig a Volkswagen csoportnál dolgozott, igaz, az ő nevéhez fűződik a CC, az 5-ös Golf óta mindegyik Golf, az Amarok, a Touareg és lényegében minden személyautó 2008 és 2015 között. Emellett az Audinál hozzá köthető a Q7, az első R8, a második TT, de a kettő között még a Lamborghininél is tervezett két tanulmányt, a Miura átgondolását és a borzalmas Egoistát. Előtte a SEAT-nál dolgozott, oda viszont az Alfától igazolt, ahol korábban a 156, 166 és 147 modellek csúsztak ki a kezei közül.
Nekem Walter de’ Silva kakukktojás marad a nagy tervezők között. Munkásságának az elejéről keveset lehet tudni. 1979-ben került az I.DE.A-hoz, ahol 1986-ig dolgozott és utána került az Alfa Romeo-hoz. A Fiat VSS tanulmányautó tervezésében biztosan részt vett. 1986-ig valószínűleg az I.DE.A-nál a Tipo és Tempra-Dedra-155 születésénél is ott volt még. Bár ezeknél a modelleknél Ercole Spada-t és Justyn Norek-et szokták említeni, mint tervezők. Én is az Alfa és a SEAT-nál eltöltött munkásságának az elejét kedvelem (Altea, Leon). Onnantól nem éreztem annyira az „érzelmeket” az autóiban.
Kicsit más. Furcsa, hogy Wolfgang Eggerrel és Flavio Manzonival „csak” ennyire voltak képesek. A VW UP! és a Polo előző generációjában még volt valami halovány ötlet és újítás. A VI-os Golfot a mai napig nem értem hogyan tudták ennyire semmilyenre tervezni. Kár volt nekik odamenni, de legalább már egyikük sem dolgozik ott. Bár de’ Silva megkapta a teljes VW csoportot. Ez a FIAT-nál biztos nem lett volna meg.
sztem az alfás munkássága a Leon 1P_ben (cupra/fr 2005-2009) csúcsosodott ki (exteriorre), még ma is megállja a helyét. Én széria autók közül, ezt tartom a legjobb alkotásának. Nem vok alfab-zi, se a farfekvéses brera , se az elődei nem tetszenek igazán, bár egy fokkal jobbak mint a mostaniak de nem tartom nagy csodáknak.
koncepcióra az audi quattro az, ami elég komoly és kár, h nem lett széria. R8 meg? pfej. A4,A5-ös cuccok harmonikusak lettek sztem, de nem rajongok értük. Audiból az S3 sedan és A6 amire azt mondom, összeáll a „package”, többi nope.
Walter de Silva nálam minden idők egyik legjobb formatervezője (mindenképpen ott a Top 5-ben). Nála nem volt nehéz 10 mesterművet összeszedni ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/11/11/walter_de_silva_hagyateka[/url]), pedig azért nem volt annyira termékeny mint Giuggiaro, Gandini vagy Pininfarina.