Fehér alapon ad igazán kontrasztot a sok szénszálas kiegészítő
Manapság az új autók személyre szabhatósága eddig soha nem látott méreteket ölt: a luxusmárkáktól már megszokhattuk, hogy vagyonokért szinte bármit képesek autóikon az ügyfél kívánsága szerint átalakítani, mostanra azonban már a valamivel szélesebb rétegek számára is elérhető prémiummárkák is hasonló szintű szolgáltatást nyújtanak. A BMW igyekszik minden piaci rést betölteni, M modellekből lassan annyi van már, mint ahány modellje összesen nem volt a márkának még 10-20 éve, ha viszont valaki csak a sportgépek stílusát szeretné (vagy csak azt tudja megfizetni), az M Performance kiegészítőkkel a bajorok az ő igényeiket is kielégítik. Azt nem mondjuk, hogy bármit kérhet a kedves ügyfél, de az opciós lista így is van olyan hosszú, hogy jobb, ha inkább csak szemezgetünk a legjobb extrákból.
Diffúzorral és sport-kipufogóval is vadítható az 5-ös hátulja
Kezdjük is azokkal, melyek motorsporttal való kapcsolatának van létjogosultsága, nem csak stílusnövelő kiegészítők. A hatékony kanyarvételeket M Performance sport fékrendszer segíti elő, illetve sport kipufogórendszer is kérhető kifejezetten a dízel kivitelekhez. Érdekes módon még az M5 és az M5 Competition sportossága is tovább fokozható, M Performance sport-fékbetétekkel és sport-futóművel. Utóbbi nem hangolja át a lengéscsillapítókat, de 5-20 milliméterrel lejjebb ülteti a szedánt, ezáltal alacsonyabbra kerül a súlypont és nagyobb kanyarsebesség érhető el (természetesen a komfortérzet valamilyen szintű kárára). Az alapmodellekhez egy 19 és három 20 colos sportfelni is választható, melyek egyedi, mart technológiával készülnek, az M Performance logó beléjük van vésve. Az igazi M kivitelekhez viszont egy exkluzív keréktárcsa is kapható, melyek a sportos stílus mellett a menettulajdonságokat is fejleszti, kialakításának köszönhetően könnyebben vezeti ki a meleg levegőt a kerékjárati ívekből.
Egyedi felnik is elérhetők
A fentieken kívül egy sor optikai tuningelem is elérhető, ezek közül talán valódi menetdinamikai hatást az aerodinamikai elemek garantálnak (azon kívül, hogy elég jól néznek ki). Rögtön háromféle hátsó légterelő is elérhető (kettő szénszálból készült, a harmadik matt fekete fényezésű, egy olcsóbb anyagból). Szénszálas műanyaggal egyébként 360 fokban fel lehet öltöztetni az 5-ös BMW-ket, az első koptatóktól a küszöbtoldatokon át a diffúzorig mind ebből a könnyű, ám magas szilárdságú anyagból készül. Gyerekkori álmainkat gyári matricázással is feleleveníthetjük, az amatőr tuningolók egyik első lépéseként pedig a tanksapkát is sportosra cserélhetjük. Az igazi ínyencség viszont a szénszálas, avagy krómozott kipufogóvégek.
Alcantara, szénszál és bőr borítja a sportkormányt
A beltérben sincs hiány variálhatóságból, sportkormányból is három áll rendelkezésre (a legkomolyabb csak az M5-höz), melyeken szénszál, bőr és Alcantara váltakozik. A kormánykerékre minden kivitelhez kérhető M Performance váltófül, de csak az M5-höz jár a szénszálból készült sebességváltó a középkonzolon. Acélból készült pedálsort láttunk már korábban is, ettől egyedibb a szénszálból készült, Alcantara bevonattal ellátott kulcstartó. Az 5-ös BMW-kre M Performance kerékzsákokkal és logózott autóponyvával tudunk vigyázni.
Csak szénszálas hátsó szárnyból is kétféle választható