Az adód rendben van? Összeomlás Budapesten
Magyarország 2014: egy kedves kis autós történet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rég nem háborodtam fel ennyire, ennyire rég nem szégyelltem magam mások miatt. Ezek vagyunk mi most itt Magyarországon? Siralomház.
Időpont: 2014. szeptember 8., hétfő, valamikor este 7 és 8 óra között, pontosabban nem emlékszem. Bár közelebb lehetett a 7-hez, mert még világos volt. A helyszín: Budapest, Buda, XII. kerület, Lejtő út. A Sashegyi és a Vas Gereben közti szakasz. Azért részletezem, hogy akár ismerjen is magára az illető, ismerjenek is magukra a szereplők, ha épp úgy alakul, hogy olvasnák ezt a cikket. De mindegy.
Hogy a nevéből adódóan lejtős (vagy emelkedős, attól függ, honnan nézzük) Lejtő úton történt, ami kiakasztott, azért is lényeges, mert olyan ez az utca, hogy kétirányú. De mivel az egyik oldalon, dombról lefelé a jobb oldalon parkolnak az autók, az így egysávosra szűkülő helyen állandó a konfrontáció. Telente gyakori összecsúszással, száraz időben "csak" olyan jelenetekkel, hogy a nem létező nyomdafesték is elpirulna a fogak kerítésén kiszökkenő szavaktól. És az ész megáll, hogy mennyien nem képesek kulturáltan közlekedni, viselkedni; felfogni, hogy rajtuk kívül esetleg mások is léteznek a Föld bolygón.
Tehát hétfő este, Budapest, Lejtő út. "Fentről", a Vas Gereben felől hajtanék lefele, de a kereszteződéstől 50 méterre egy fehér kombi félig elfoglalja az utat. Benne senki. Szóval alapból a jobb oldalon parkoló autók, balra csak járda, plusz ez a valamiért keresztben álldigáló kocsi, mint forgalmi akadály. Amit nyilván ki lehet kerülni, nem egy bonyolult feladat. Ami bonyolult, hogy egyszerre csak egy autó fér el. Kinek van ilyenkor elsőbbsége? Ebben az esetben ilyesmin kár is agyalni. Udvariassági alapon kéne, hogy működjön. Hááát, két perc kellett, hogy átfűzzem magam a rohadtul nem gordiuszi csomón. Mert egy BMW-s úriember annyira érezte az autóját, hogy segíteni kellett neki - jaj, oldalanként csak 30-30 cm hely volt...
Átjutok, leparkolok. A fehér kombitól 50 méterre lefelé. Kiszállok, bezárok, indulnék, amikor jön a nagy találkozás: lentről egy 60 körüli újabb mondeós, fentről egy 40-es régi vectrás versenyző. A mondeós még az extra akadály előtt, lentről fölfelé, a vectrás túl az extra akadályon és hozzám hasonlóan néhány perces várakozáson, fentről lefelé. A mondeós balján, a vectrás jobbján a parkoló autók. Úgyhogy kinek van elsőbbsége? Igen, a mondeósnak. Ám a vectrás nem így gondolja, és mi van? Az, hogy szemben egymással állnak, s egyik sem hátrál. A mondeósnak könnyebb lenne, csak balra kormányozva kicsit visszagurul, a vectrásnak emelkedőn tolatnia picit nehezebb volna, nem is tolat.
Hanem mutogat, ablak lehúz, s a mondeósnak címezve ezt hallom: Nem látod, hogy jövök? Az ablakot szintén lehúzó mondeós némi szemforgatással és fejcsóválással válaszol, egyebet nem tesz. A vectrás kiszáll, hevesen gesztikulál, ismétli magát, én meg elkövetem a hibát (?), szokásommal ellentétben beleszólok: De hiszen neki (a mondeósnak) van elsőbbsége, nem? A mondeós még mindig csendben, sőt, ő visszavonult, ablak fel, nem moccan, tolatni soha nem fog, várja a sült kacsát, vagy tudom is én. Bezzeg a vectrás rám néz, s az autóra, amiről valószínűleg azt hiszi, hogy az enyém, s felharsan a tételmondat, a fogalmam sincs, hány forintos, cserébe felettébb szánalmas kérdés:
Az adód rendben van?
Egy Infiniti (Q50S Hybrid AWD) tesztautóval voltam (teszt hamarosan). Magyar rendszámossal ráadásul, ezért is nem értettem, mi van. Oké, ő ideges. Beleszóltam az egyoldalú vitájukba, be mertem szólni neki, bár nem sértőn, nem anyázva, ó, és ilyen puccos autóm van. Azaz nincs, de ő ezt nem tudhatta. Gazdag köcsögnek tartott. Sebaj, mondom neki, hogy nyugi, az autó nem az enyém, na nem mintha ez lenne a helyzet kulcsa. Erre ő előveszi a telefonját, nyomkodja, s tán még fényképezni is kezdi az Infinitit, a rendszámot... Nem látom, de nem is érdekel, visszaülök az autóba, s lejjebb csorgok, hogy ezzel plusz helyet adjak nekik, hogy történjen valami, hogy ne kelljen esetleg a járdára hajtaniuk, hogy a mögöttük gyülekező autósok is mehessenek a dolgukra, mindenki mehessen a dolgára, stb.
Ám ez sem elég. Egyik sem mozdul. Az ellenőr vagy ellenőrös lelkületű, a normális emberi kommunikációra a jelek szerint képtelen, szellemileg leárnyékolt vectrás újból megkérdezi, hogy rendben van-e az adóm. Mondom, igen, köszönöm, illetve újságíró volnék, hozom a fényképezőgépet, dokumentáljunk egy jót. Közben egy - talán corsás - néni is csatlakozik, értetlenkedik, hogy ennek meg hogyan lehet jogosítványa, végül egy mentő menti meg a szituációt. Mert vectrás barátunk a szirénától átkapcsol értelmes üzemmódba, bepattan a kocsijába, kitér a mondeós útjából, helyet ad a mentőnek, majd amikor az átszlalomozik a torlaszokon, nagy gázzal elhúz. A mondeós is. Utóbbi elégedetten, előbbi remélhetőleg lenyugodott, a frusztráltságtól agyonütve nem okozott balesetet, nem ütött el senkit, s nem is fog.
Kívánom neki, hogy ennél nagyobb gondja-baja sose legyen. Hogy nem álltak el az útjából. S hogy valaki közölte vele, nincs igaza. Ha még az lett volna, hogy bocs, sietnie kell a gyerek, az asszony, a stb. miatt. Vagy látni lehetett volna rajta, hogy egyáltalán felfogja, mi a vér is van. De nem. Semmi. Függöny. Egyébként aztán a fehér kombi miatt kihívták a rendőröket, akik egyrészt megkértek, hogy ne fényképezzek, másrészt vélelmezték, hogy a fehér kombi kéziféke elfáradhatott, a kocsi jobbról átcsúszhatott a bal oldalra, s a padka foghatta meg, blabla. Egy kutyasétáltatásnyival később már nem volt ott az autó. Én meg elszégyelltem magam, de csúnyán, és sokadszor is megfogadtam, hogy néhány (egy-két) százezer forintnál drágább kocsit nem veszek. Ide, Magyarországra, ebbe a feljelentgetős, bemószerolós, ha nekem nem jó, neked se legyen korba? Ahol... Nem is folytatom. Sírok, felejtek.
Egyébként nem akarom védeni a prolit sem, de ezek az adócsalók kb ugyan ezen a szinten vannak…mert a csalásukkal, ugyanúgy téged,engem mindenkit megkárosítanak. El kell fogadni, hogy a balkánon egész egyszerűen, tisztességesen, nem taposva, nem csalva, átlagos családi háttérrel (gyerekvállalással) ilyen autóra nem lehet összespórolni a pénzt..ennyi. Ez nem zárja ki, a tehetségeseket, akinek szerencséje volt, vagy jó volt a családi háttér, de ezek vannak kevesebben.
Semmi, egyirányúsítani kell/ene az ilyen szarokat, nem tudom, h a közútkezelőnek eddig ez miért nem tűnt fel? Úgyis tele vagyunk egyirányúval..mert a parkolást biztos nem fogják betiltani..meghát, ott azért érdekes is lenne.
Ez egy simán megoldatlan fölösleges vesély és feszültségforrás, az ilyen 1 sávos 2 irányú utak…érthetetlen a létük.
A cikkíró, meg ha tisztában lenne a magyar vállalkozókkal, meg nem vállalkozókkal meg nézheti a nav adócsaló listáját és akkor rájöhet, hogy nem alaptalan az előítélet azokkal szemben, akik 10-20-30 milliós autókkal járkálnak. Persze, normális embernek max átfut az agyán, a frusztrált proli meg meg is említi, ahogy azt tette a vektrás (h)arcosunk is.
Vagy hát nem tudom, végül is az a kérdés, ha a felek nem tudnak megegyezni, a kihívott hatóság mit szól a helyzethez.
Mérlegeli azt, hogy nekem 40 métert kellene visszatolatnom, míg a szemben állónak csak 5 métert, azaz egyértelműen láthatóan ő jóval később érkezett az útszűkületbe, bár a saját, az egyetlen járható sávban van.
Jó lenne tudni, mi a rendőrség álláspontja, aztán legközelebb semmi idegeskedés, azonnal telefon a rendőrségre!
Ezt már velem is eljátszották Fehérváron (behelyettesítve és lennék a vectrás). Az a kalamajka forrása, ha már bent vagy a csőben a parkoló autók mellett középtájon, és szemből bedugaszolnak. Velem az történt, hogy egy ilyen helyzetben behajtott velem szemben egy 50-es p…., és nem tágított, mert hogy neki van elsőbbsége, mert ő van a saját sávjában. Szemétláda. Hát majdnem rendőrséget kellett hívni, nehogy megverjem. Lehet ám, itt a cikkben is az lett bűnösnek kikiáltva, aki nem volt az………
Szerintem szabályozni kellene, hogy ha már valaki bent van az útszűkületben, szemből ne szabadjon, ne lehessen „bezárni” !!!!!!
Jok ezek a hozzaszolasok:)
Mar csak ezert is jo itt lenni:)
De egyebkent ez egy elegge komplikalt tarsadalmi problema.
Ami az en latoszogembol,tapasztalataimbol en ugy latom hogy a top menedzsereknel kezdodik
meg az oktatasukkal.Az emberi munkaerot legtobbszor nagyon nem becsulik,mindent
gepekkel akarnak kivaltani.Az embereket(alkalmazottakat) semmibe nezik,ami kihat mindenkire.
Az irodistakat istenitik,de aki a 2keze munkajat adja a cegert azt meg nagy ivben …….
Aki tapasztalatot igenylo munkat vegez annak kicsit jobb a szitu,amig a vezetok penzt latnak benne…
kempelen-holiday
Marhára nem érdekel a téma veled ellentétben (nem mentegetek beírásokat) és a bizonygatás sem, csak a miheztartás végett írom le, hátha tanulsz belőle és nem viselkedsz ostobán:
– Szánalmasnak tartom, hogy lementetted a beírásaimat holidayként (akkoriban még nem is volt kempelen fórumozó), de most kempelenként adod vissza.
– Kempelennek feltesznek egy kérdést, de holidayként válaszolsz rá (ezt akkor elcseszted).
– A stílusról és szóhasználat azonosságról ne is beszéljünk.
Szóval görcsölhetsz és tagadhatsz, de ezzel csak kiröhögteted magad.
Az alább elterülő komment halmazzal sikerült is bizonyítani azt a hipotézist, mely szerint még csak a közútra sem kell kimenni, hogy monitorozhassuk a közlekedésben részt vevő vezetők egymással szembeni habitusát…
Ezt a habitust kellene jó messzire elhagyni a közúton.
Nem szégyen hölgynek vagy úrnak lenni, de úgy is kell viselkedni.
A szabálytalankodásról:
Itt találod:
http://www.vezess.hu/magazin/gyorshajtas_nem_is_olyan/36828/
[i]„Én nagyon gyorsan vezetek, de minden idegszálammal az útra és a többiekre figyelek, ezért még nem is volt gondom belőle 23 év alatt (menőmanó)
A gyorshajtással semmi gond nincs, ha az ember tudja a saját határait. (menőmanó)”[/i]
Egy másik:
[i]menomano – 2012.08.13. 19.13
Amit ÉN nem találok balesetveszélyesnek azt megteszem, függetlenül a szabályoktól, hiszen, ha az ember tudja a szabályok értelmét, akkor azt is tudja, hogy fenn éll e szükségessége az adott esetben vagy nem.” [/i]
Ha szükséged van a melódra, akkor tényleg lassítsál barátom! Csúnya rágalmak, amiket megengedtél magadnak! A tárgyi tévedésedért nem kérem, hogy kérj bocsánatot, mert úgysem tennéd meg. Inkább maradj csendben!
Pl. te! Vastagon!
„Nem tartozom senki táborba”
Örülök neki.
A „proliságba” pedig sok minden belefér…
Nem tartozom senki táborba, semmilyen értelemben és nem is fogok soha, de amit írt a magyar „prolizmusról” abban történetesen tökigaza van…
[i]„Ki tesz legjobban a szabályokra”[/i]
Te!
[i]„A vezéred!”[/i]
A Besenyő Pista?????
[i]‘A társadalom esztelen, birka csoportjának igazi képviselője.”[/i]
Coming out-olsz?
Elfogadtuk.
:-DDD
[i]„Holiday néven nem voltál ilyen visszafogott.”[/i]
Ezt vele tisztázd.
Dehogynem, b….a is a csőrét. 🙂
Kempelennek hatalmas tábora van! Rajongótábor. Egy költő, aki megdolgozott a sikerért. :-DDD
Te kinek írtad ezt, mert egyetlen állításodnak sincs alapja. :-DDD
Kiirtani (rövid „i”)??? Kit? Miért? Elszóltad magad, mert én ilyet nem írtam…
Aki úgy közlekedik, ahogy akar, az menőmanó, ő írta azt, amit említesz
Adót nem tudok csalni, s nem is akarok, mert közalkalmazottként tengődgetek
Nem vagyok barátod witzhovamayer és a többi, skoda és mazda tulajdonos, aki nemrég állítása szerint több millió Ft-ért vett új Mazdát, amihez ezúton is gratulálok.
Eltévedtél. 😀 „Nem kicsit, nagyon”.
Csak nem kempelen táborába tartozol? 🙂
Csak nem magadra ismertél abban amit írt? 🙂
Te olyan egyszerű vagy, hogy nem látod a fától az erdőt.
Ki tesz legjobban a szabályokra és a társadalmi normákra te szerencsétlen?
A vezéred!
Még hogy te nem akarsz politizálni? Holiday néven nem voltál ilyen visszafogott.
Hazug, köpönyegforgató alak vagy! A társadalom esztelen, birka csoportjának igazi képviselője.
A h.lye gyerek okoskodik! Csipa, nyomd neki! :-DDD
Értékválság. A totális elnyomásból, a „befogod a pofád” életformából öntudatára ébredt a társadalom és annak arányaiban nagyon jelentős, de a szabadságával semmit kezdeni nem tudó toplák része, továbbá az időközben felnőtt, semmiféle klasszikus interperszonális értéket nem tisztelő büdös tahó chat generáció (tisztelet a kivételnek) egy olyan béna életszemléletet alakított ki, amiben a
– szabályok leszarása normális, ha azt „én” teszem
– az adócsalás normális, ha az „én” teszem
– a tapintatlanság normális, ha „én” teszem
…
Ezek azok, akik letolnak az útról és névtelenül feljelentenek. Értéktelen népek ezek és csak rajtunk múlik, hogy milyen mértékben szaporodik el?
Nem szeretem az utalgatásaidat. Nem ezen a honlapon fogok napi politizálni, pláne nem olyanokkal, mint te, akinek ez a hozzászólása is mutatja, hogy kb. blikk szinten nyomod, nekem meg ez kevés. Én az olyan véleményalkotást, mint ez is, amit írtál félműveltnek tartom, úgyhogy ebben ne szenvedj.
Egyébként az a nemzedék már régen kifejlődött, csak nem nemzedék, hanem egy társadalmi réteg. A proletárbolsi ellentéte éppen. pont olyan értéktelen szemét, mint a másik.
A versikéd jobb.
Ígéretes, de nem tiszták a rímjeid. Rögtön az első versszak első két sora sántít. Szerintem a mozaik szavakat pedig eredeti formájukban kell írni. De nem rossz.
Valóban a Bajzzok? Szerintem vetítesz.
Attól én is hülyét kapok, aki mindenképpen annak a háznak, telephelynek, étteremnek, stb. az ajtajába akar parkolni, ahova megy, még véletlenül sem gyalogolna 150 métert. A másik ilyen, aki „anyut” viszi dolgozni, és szintén a munkahely előtt áll meg, legtöbbször persze a zebrán. És ha szűk az út, akkor is beszélgetnek még két percet, és még fel vannak háborodva, ha szólnak nekik.
Ez az adó, feljelentés, stb. téma sem mindig egyértelmű. Jópár éve korábbi lakhelyemen volt egy srác, aki munkából hazatérve délután 4-től estig a garázsában kocsikat javított. Aztán ez a javítgatás teljesen üzletszerűvé vált, a végén még „alkalmazottja” is lett. Persze teljesen feketén ment az egész. Aztán hamarosan feljelentette a közelben lakó két másik autószerelő. Ennek persze híre ment, és szinte mindenki a feljelentőkkel értett egyet, ha ők fizetnek adót, tb-t, stb., akkor ne vegye el a munkájukat egy feketéző.
Tanulság:
1. kell egy garázs az udvarra
2. higgadt, nyugodt kissé ijesztően mondani ,,nem, nincs rendben! De a te életbiztosításod biztos rendben van.
3. A8, 7-es, S-class valamelyikével kell ott parkolni.
Tudom, hülyeségből elég. 🙂
Nálunk vidéken, az általános iskola előtt a párhuzamos közlekedésre alkalmas út 1 sávra szűkül kb. 100 méteren, mert a kisebb mellék utcák olyan messze vannak a sulitól (30 m), hogy kifáradnak a gyerekek ( vagy a szülők)! Reggel 8 és du. 4 körül katasztrófa az utca, de szerintem a padig vinnék a gyereket autóval, ha lehetne. Talán akkor nem is lenne baj, addig se az úton parkolnak!
Neked kb. annyi közöd van a pszichológiához, mint ahhoz, hogy helyesen leírd a frusztrált szót. 🙂
Tipikusan megszemélyesíted azt, aki jobban tenné, ha nem okoskodna.
Rengeteg a flusztrált,torzult személyiségű ember,aminek okait sokáig lehetne sorolni.
Aki szegényebb,azért furakszik,hogy megmutassa,ő is lehet nyertes,még ha csak egy lámpától-lámpáig gyorsulásról van is szó.Aki tehetősebb,szabálytalankodással/paraszt nyomulással jelzi,ő aztán mindenkinél különb,bár belül érzi,ez nem így van.
Vasárnap du. Andrássy út belső(!) sáv, fehér új E osztály, diszkrét elakadásjelző, nocsak nem jó reklám. Aggodalomra semmi ok csak a szemközti járdáról veszi fel kigyúrt utasát és csinos barátnőjét a sofőr. Közelről már senki nem akart/mert dudálni…
Nem tudom meddig lehet az utakon az okos enged szabályt alkalmazni. Ha mindig így van akkor az aki nem okos és ráadásul még tolakodó akaratos esetleg agresszív is egyben, sosem lehet „átnevelni” a jóra kedves engedékeny másokra figyelmességre és a jövőben is ezt a magatartást fogja alkalmazni, mert mindig lesz 1 okos enged elvű.
Édes lányom menőmanó. eszem csókos szádat
Mit tettél az embereddel, hogy öli a bánat?
Imént hívott pityeregve, s elmesélte nékem,
Nem tartottad oda néki, amit kért a héten.
Férfi embert tanuljad ki, adjad néki bátran,
Amit kér a hetyke legény este, ott az ágyban.
Ne itt írjál butaságot, rúzsozd szádat gyorsan,
Embered már vár ott téged a bilincses gúzsban.
(menőmanó hettyegése c. naiv eposz bevezetője)
Sajnos az ilyen forgalmi helyzetek valóban gyakran vezetnek konfliktushoz.
Mindenki siet, türelmetlen, csak azért is megmutatja kinek van itt előnye stb.
Az adózásra utaló megjegyzés valóban elég szánalmas, de van itt olyan aki ebből igen csak messzemenő következtetéseket von le, esztelenségét nyomatékosítva. 🙂
Engem meg lassan már az zavar, hogy látok egy drága kocsit, és nem tudhatom hogy azé-e az autó aki benne ül, vagy csak egy proli újságíró teszteli…. 🙂
Volt nem is egy fajta motor aminek a vezérlése nem extrém lejtőn is, sebességben hagyva ugrott egyet leállítás után. Ritka, de azért még előfordul ilyen és nem kevés pénzbe kerül az az utolsó indítás:D Én is 95%-ban kéziféket használok, sebességet csak télen vagy ha nagyon biztosra akarok menni. Inkább a fék feszüljön… nem nyúlik az egyik napról a másikra és úgyis érzem ha állítani vagy cserélni kell. Mondjuk erre felé nincs is domb így könnyű dolgom van:)
Szomorú történet. És még szomorúbb, hogy naponta találkozik ilyen hozzáállással az ember. Szerencsére van ellenpélda is. Velem szoktak előzékenyen is bánni. Ez megkönnyíti hogy többször (de sajnos nem mindig) én is előzékenyen közlekedjem.
Komment a kombi parkolásához: Nagyon, nagyon szomorúnak tartom, hogy a tanuló vezetőknek nem tanítják meg, miként kell rögzíteni a parkoló autót. Nekem apám megtanította, hogy mindig hagyjam sebességben az autót. Helyzettől függően egyesben, vagy hátramenetben. Lejtőn pedig úgy állítsam a kerekeket, hogy ha minden kötél szakad, a padkának guruljon neki az autó. Esetleg rá is engedhetem a gumit, ha nem deformálja nagyon és nem sokáig fog ott állni az autó. Télen pedig módjával a kézifékkel, mert befagyhat. Különben is: akkor használunk csak kéziféket, ha lejtőn vagyunk. Sík terepen a „motorfék” is megfogja az autót. Azért kíméljk a kéziféket, mert ha az idő nagy részében feszítve van a bowden, akkor idővel ki talál majd nyúlni. Persze, tudom: „a kézifék azért van, hogy használjuk”. Ó, és igen: azt a gombot a bot végén, véletlenül se érintsük. Szóljon hangosan az a racsni! Mindig öröm egy olyan szakember ‘”alá” parkolni aki az emelkedőn szépen üresbe tette a váltót, a kerekeket pedig egyenesre kormányzta. Az kézifékbowdenje meg olyan, amilyen.
Az igazsághoz hozzá tzartozik, hogy a különböző típusú autók motorja különböző mértékű „parkoló féket” szolgáltathat. El tudok képzelni olyan autót, amelyiknél kis emelkedésnél is kellhet a kézifék.
Úgy vezettétek fele ezt a tahót mintha ritka lenne. Azt hittem jön valami velős „Road Rage” sztori első kézből, de ez csak egy szokásos hétköznapi eset még vidéken is, ilyeneken én már fel sem húzom magam.
Egyébként a leírásból a rendőri intézkedés kifejezetten korrektnek tűnt…
Nem csak magyar tipikus kelet-európai. Sokaknak az a történelmi lecke jött le, hogy ha elég agresszív az ember akkor érvényesül, mindegy mekkora hülyeséget is állít.
Engem egy éve egy lengyel kamionos szorított le az útról, mert mertem 50-nel menni a 47es út egyik legjobban trafizott falvában. Amikor feélreállt megpróbáltam elmagyarázni hogy itt mis a szitu (okés, a táblák egy kicsit kavarósak), és hogy többek között az ő érdeke is hogy ne fotózzák le, de nem volt különösebben intelligens az egysejtűje…
Ez a büdös proli mentalitás. merjük kimondani, hogy ezt hagyta nekünk örökül az a bolsevik éra, melytől ebben az országban még mindig emberek tömegei nem akarnak szabadulni. Ezt a pitiáner, ócska álszent, nyomorult feljelentősdit, ezt a fájóan kisemberes, de annak is a legjellemtelenebb fajtáját sztároló, értékválságban fetrengő görény emberi attitüdöt.
Sajnos ilyen a a nagy magyar tahó, mint akiről írtál. A magam részéről semmilyen közösséget nem vállalok velük, neked is ezt javaslom. Amit láttál, az a gyökérségi jéghegynek csak a csúcsa. Ennél sokkal durvábbak vannak a névtelen feljelentősditől a rongáláson át…