Fontos tudni, hogy melyik abroncsot éri meg választani, ebben idén a németek minden eddiginél többet segítenek
Immáron 50 éve tesztel gumikat az ADAC, avagy a német autóklub. Az évfordulón ennek fényében pontosan 50 gumiabroncsot próbáltak ki. Az eredmények azonban enyhén szólva is vegyesek, hiszen nem csak a frissen kibővített környezetvédelmi tulajdonságok terén találtak komoly különbségeket, hanem a biztonság terén is. Csak néhány gumi ugrotta meg a lécet, a legtöbb azonban csak közepes eredményre volt képes, míg néhány felháborítóan rossz eredmény is született. A tesztelt méret gyakorisága miatt a 205/55 R16 volt.
A legjobb kategóriába került gumik pontszáma (minél kisebb, annál jobb, forrás: ADAC)
A még megfelelő, második kategóriába került abroncsok pontszáma (minél kisebb, annál jobb, forrás: ADAC)
A németek tesztjén az 50 versenyzőből mindösszesen 10 gumiabroncs szerepelt jól, 21 még megfelelőnek minősült, 12 kapott elégséges osztályzatot, 7 gumi pedig megbukott. A győztesek egyértelműen a Goodyear Efficient Grip Performance 2, a Continental PremiumContact 6 és a Michelin Primacy 4+, ám itt érdemes a 40 ezer forintot meghaladó darabárat is figyelembe venni.
Ha ár-érték bajnokot kellene hirdetni, akkor a Nokian Tyres Wetproof, a Falken ZIEX ZE310 ECORUN és a Kumho Ecsta HS52 tűnik a legjobb vételnek, ezek hasonlóan jó pontszámokat tudtak produkálni 30 ezer forint környékén.
Fontos azonban figyelembe venni, hogy ezen a teszten a környezetvédelmi szempontok is szerepet játszottak, így egyes abroncsokat az húzott le igazán. A biztonság azonban nagyobbrészt befolyásolta a pontszámokat, a legjobb abroncsok például alig 34 méteres fékúttal képesek voltak megállítani az autót 80 km/óráról, míg a lényegében névtelen, ázsiai DoubleCoin DC99 közel duplájára, 59 méterre tolta ki a fékutat. Ez utóbbi abroncsot hazánkban már 17 900 forinttól árulják. Érdekességek a lista legvégéről a Premiorri Solazo és a Riken Road Performance, ez utóbbit Magyarország egyik legnagyobb hipermarket áruházlánca is forgalmazza, mint jutányos áron kínált gumiabroncsot.
Elégséges értékelést kaptak a balra, míg elégtelent a jobbra látható, főként olcsóbb abroncsok, íme a pontszámaik (minél kisebb, annál jobb, forrás: ADAC)
A környezetvédelmi szempontok vizsgálata nem teljesen újkeletű a gumiteszteknél, ráadásul az ADAC tesztjében azok számára is fontos információkat tömörítenek, akik egyébként nem vennék figyelembe az ezzel kapcsolatos részleteket. A várható futásteljesítmény például egy fontos szempont, hiszen minél tovább bírja a gumi, annál később kell majd másikat gyártani helyette. Ebből a szempontból a németek tesztje szerint is a Michelin e Primacy a legjobb vétel, amely papíron több, mint 70 ezer kilométeres élettartamot is kibírhat.
A fékutak összehasonlítása nedves aszfalton (minél rövidebb, annál jobb, forrás: ADAC)