Előzetes kalkulációk alapján az idei első negyedévben is a Skoda Octavia tűnik a legkelendőbbnek. A legnépszerűbb szegmens is az Octaviáé, azaz az alsó-középkategória
Közzétette az idei első negyedév újautó eladási statisztikáját a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. Végre nem csökken a piac, de a személyautók kereslete alig mozdult el a tavalyi mélypontról. Noha az előző évinél idén bő 10 százalékkal több, 11 406 személyautó kelt el, az eredmény még mindig csak a fele a 2009-es 22 650-nek, a korábbi évekhez mérten pedig még szerényebb mértékű. Van két szegmens, ahol még rosszabb a helyzet, motorkerékpárból a tavalyinál is ötödével, buszból harmadnyival kevesebb fogyott—azaz ilyen járműveket csak elvétve vásárolnak.
Közel harmadnyival nőtt a kishaszonjárművek értékesítési száma
Komoly mértékű növekedés látható a munkavégzésre használt járgányoknál, azaz a haszonjárműveknél. Érthető, hiszen ezek valóban sokat futnak és bizonyos kilométer-teljesítmény felett már nem gazdaságos az üzemeltetésük. Úgy néz ki, sok vállalkozásnál eljött az az idő, amikor már nem odázható a járműpark megújítása, a kisebb, 3,5 tonna össztömeg alatti haszonjárművek kategóriájában 37,8 százalékkal több, 2 330, a nagyhaszonjárműveknél az előző évi kvóta több, mint duplája, 911 példány kelt el.
Nagyhaszonjárműből a tavalyinak több, mint duplája fogyott
Bár az értékesítési eredmények már felfelé ívelnek, a kereslet még most is jóval alatta marad annak a szintnek, amely a jelenlegi kereskedő-hálózatokat el tudná tartani. Továbbra is meghatározó mértékű a céges vásárlók aránya, a piacot az alsó-közép és a középkategória uralja, a kisebb kategóriák volumene erősen csökkent. Jelentős változást és piaci fellendülést hozhatnak a finanszírozási piac új, a vevők számára elérhető és
elfogadható konstrukciói – melyek állítólag hamarosan megjelennek.