Autót egy telefon áráért? – Félmillióért válogattunk
Akkor is találsz autót félmillióért, ha vannak igényeid. Itt van néhány tipp!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Legyen szedán, vagy csapotthátú, egyterű, vagy kupé, bármiből kaphatsz annyiért, amennyit már telefonra is költhetnél. A kínálat egyre kényelmesebb és modernebb, nem kell az igényeket alacsonyan tartanod.
Közel hatszázezer forint a legújabb iPhone Magyarországon, ennyiért már vállalható autót is vehetünk, például az utóbbi évek egyik legnépszerűbbjét, a B5-ös Passatot
Évről-évre megdöbbentő, mennyivel magasabb áron kerül piacra az új iPhone, az alig egy hete debütált legfrissebb, az Xs Max 577 990 forintba kerül jelenleg. Ennyiért más autót vesz, vagy kanapét, esetleg egy hétig all inclusive nyaral a párjával, de persze meglepően sokan választják azt, hogy ekkora értékkel a zsebükben napi szinten tömegközlekednek. Azok, akik inkább az autózást választanák, esetleg elengedhetetlen, hogy legyen autójuk, nekik ez az összeg már egy elég jó kezdés, a mai kínálat például meglepően korrekt. Legfrissebb válogatásunkban nem maxoltuk ki az összeget, pontosan félmillióért kerestünk a Használtautó.hu kínálatában, hogy maradjon még átírásra is. Pár kikötésünk azért volt, mert nem vagyunk igénytelenek, vagyis legyen érvényes hazai forgalmija, klímája, elektromos ablakai és ne legyen öregebb 20 évesnél. Több ezer ilyen autót találtunk a Használtautó.hu rendszerében, íme néhány ötlet a teljesség igénye nélkül azoknak, akik még nem tudják, merre induljanak el.
Csapotthátúak között is népszerű a Golf, a 4-esből van temérdek ezért az árért, az 1,4-es sem rossz választás
Egyszerű csapotthátú megfelel?
A 20 éves korhatár mellé az alsó összeget is beállítottuk, ami 400 ezer forint, így kimaradnak a Trabik, Kispolszkik és egyéb nyalánkságok, de van sok más, ami még szerves része az utcaképnek. Ha elég a kisebb, csak szaladgálni kell, akkor temérdek második generációs és frissített Clio ugrik fel a találati listán. Van persze Peugeot 206, Renault Twingo és hasonszőrű testvéreik, de ha nem csak egy személynek kell, hanem rendszeresen többen használnátok, vannak nagyobb célpontok is. Rengeteg a 4-es Golf, mely helykínálatában már egész korrekt, anyaghasználatában is egészen időtálló és motorjaik is jól bírják. Az 1,4-es 75 lóerős még az 5-ösben is népszerű volt, nem kelletlenül kevés az ereje, közlekedni épp elég, de ennyiért már 1,6-os benzinest is találni.
Biztos választás a második generációs Almera, stílusosabb viszont a 147-es Alfa, ami már-már hobbiautónak is beválhat
Még hogy a németeknek nincs humoruk! Az Astra G még mindig népszerű, az Isuzu-féle 1,7-es dízel tartós, de figyelni kell rá, az 1,4 benzin kissé kényes konstrukció
Szintén szerves része a kínálatnak a legelső Ford Focus, ami éppen 1998-ban debütált[/url], ebből szintén sok az 1,4-es benzines. Jellemző a rozsda, ám ezért az összegért is lehet találni igényesen tartott példányt. Akárcsak G-Astrából, ahol ugyan az 1,4-es kissé beteges konstrukció, az 1,6-os jóval megbízhatóbb, de az 1,7-es dízel is bevállalható magasabb futásteljesítménnyel is. Ennél kérdéses a korábbi karbantartás, szeret elkokszosodni a szívósor, mely indítási problémákat okoz teljesítményvesztés mellett, de ha rendesen ki van pucolva nyomatékos és rendkívül takarékos és tartós motor. Akik biztosra mennek, azoknak mindenképp ajánlott a második generációs Nissan Almera 1,5-ös benzinessel, szintén hajlamos a rozsdára, de ennél több gond nem jellemző. Stílusosabbra vágyóknak jó hír, hogy a 147-es Alfák árai mélyre zuhantak, szervizköltségük viszont maradt, így ott masszívabb tartalékkal kell készülni, persze van Mercedes is, a hírhedt első A-osztály, ha prémium emblémára vágyunk.
1.5 dCi-vel kiváló választás lehet szedánnak a második generációs Renault Megane, légkondival és érvényes papírokkal szépeket találnia piacon
Az autó lépcsőshátú? Akkor ezekben gondolkodhatsz
Tudjuk, hogy mindenki szereti kihozni a legtöbbet abból, amit autóra áldoz, hiába kezdődik a keresés úgy, hogy Boránál nagyobb nem kell, de aztán jött egy Passat jó áron… Nos, számukra jó hír, hogy a jelen évek egyik legnépszerűbb import terméke, az 1998-2006 között gyártott B5-ös Passat árai is mélyre zuhantak. Az 1,6-os 101 lóerős benzinesekkel kezdődik a kínálat, a puszta mozgáshoz ez is elég, de a népszerű, nyomatékos 1,9-es dízelből is találni már ennyiért.
Megérheti az árát egy kevésbé felszerelt Citroën C5 is, ahogy egy Peugeot 406 is, mindkettő szemtelenül kényelmes, de legyünk alaposak a vásárlásnál
Bevállalósabbaknak a franciák szép számmal vannak jelen, 2,0 literes benzines Citroën C5 és 2,0 literes dízel Peugeot 406 is van, utóbbiból egy meglepően szép példány. Itt lehet valamiféle titkos tipp a második generációs Megane, melyből temérdek benzinest és dízelt találni, utóbbi az 1.5 dCi 99 lóerős változatából meglehetősen takarékos példány. Az előírtnál sűrűbb olajcserékkel meglepően sokáig életben tartható konstrukció. Prémiumra vágyóknak természetesen bekacsint pár elsőgenerációs Audi A4 és Mercedes C-osztály is, de itt érdemes elengedni ezeket az igényeket.
Családi autónak tökéletes választás a Multipla, hatan kényelmesen férnek el benne, meglepően praktikus és olcsó, keressük a fiatalabbakat, főként a belső műanyag elemek miatt
Nagy a család? Van itt egyterű is.
Senki ne lepődjön meg azon, hogy a hirdetések között szinte minden kategóriában találunk smartot, ezeket furcsa véletlen folytán sorolják rossz kategóriákba. Közöttük viszont ott lesz az a pár egyterű, amikre érdemes vetni egy pillantást. Ilyen az első Citroën Picasso, vagy Renault Scenic, melyek 1,6-os motorjaikkal egészen élhető darabok. A kor anyaghasználata persze nem túl tartós, ellenben a rozsda nem jellemző, családi autónak praktikus utasterükből kifolyólag kiválóak. Akárcsak az első Zafira, melyből bár van hétüléses is, a két leghátsó nem igazán használható, így ezzel ne tervezzünk. Viszont vannak értelmes hétülésesek is, például a Mitsubishi Space Wagon, melyből érdemes magasabb áron keresni, de akár már ennyiért is bele lehet ugrani, a modellspecifikus alkatrészei miatt viszont fenntartása akár horror összegű is lehet.
Kevés az eladó és jó állapotú Espace, de hírhedt hibái miatt olcsón mozognak, kifoghatunk jót. A Mitsubishi Space Wagonnal csak óvatosan a macerásan beszerezhető alkatrészei miatt
Az egyterűek királya mindenképp a Renault Espace, amiből a harmadik generáció van terítéken. elektromos hibái miatt nem túl népszerű darab, ugyanakkor méretei miatt nagyon is. A kínálat ennyi pénzért nem épp kecsegtető, ám rossz híre miatt is alacsony az ára, így megéri alaposan átnézni, személyesen is kipróbálni a hirdetett példányokat. Motorjaival jellemzően nincs gond, érdemes viszont a fűtést kipróbálni, mielőtt megvesszük. Bár nem hétüléses, mindenképp az egyik titkos tipp lehet a Multipla ezen a téren. Tudjuk, ez kényes pont, de a kinézet rendkívül szerethető kocsit takar, hat különálló ülését kedvünkre variálhatjuk, rögzítési pontjain pedig meg fogunk lepődni, mennyire jól kitaláltak. A korai példányok belső műanyagjai mára jelentősen rossz állapotba kerültek, érdemes fiatalabbat keresni, motorból az 1,6-os benzines kiváló, de találhatunk gyárilag gázüzeműt is.
Félmillióért akár 125 lóerős 1,7-es Ford Puma is beszerezhető, jó állapotban, persze ez kicsi és csak háromajtós, leginkább egyszemélyes használatra ajánlható
Sportosba öntenéd a pénzed? Ezeket nézd meg
Nincsen család, vagy első autónak kéne valami cuki, esetleg vagány? Mai napig az egyik legjobb formát húzták a Ford Pumára, a kisautó alapokra épült háromajtós kupé árai pedig nagyon mélyen keresendőek. 1,4-es szívó benzines volt az alap, de a 90 lóerőtől nem kell meghőkölni, remekül mozgatja a kisautót. Ám a félmilliós árért már a kínálat csúcsán is keresgélhetünk, ahol már a 125 lóerős 1,7-es szívómotor is megtalálható, akár vadító piros fényezéssel karöltve. A Puma legjellemzőbb hibája talán a bemattuló fényszórók és az elöregedő műanyagelemek, ezen túl csak használni kell. Ilyen az Opel Tigra is, ami már épp kezd kikopni a forgalomból ám sokáig népszerű maradt. Rozsdálni szintén szeret, de ennyiért már tisztességesen tartott példányt is találunk.
Ebben a kategóriában viszont szűk az a kínálat, ami ennyi idős, ha öt évvel feljebb toljuk a korhatárt, már megjelennek az érdekesebb modellek. Ha már az Opelnél tartottunk, akkor ott a Calibra, mely jobb sorsra termett, mégis rendkívül lecsúszott. Ebből érdemes a 150 lóerős piros szelepfedeles kétliterest keresni és azt, amihez még nem nyúltak hozzá, bár ilyen nehezen lesz, szóval keressük a legkevésbé tuningoltat. Ha viszont már játszós irányba toljuk el az igényeket, akkor mindenképp érdemes képben tartani a 3-as BMW-ket. Az E36-ból van bőven szedán, kombi, kompakt, de még kupé is. Viszonylag kevés az a négyhengeres, amihez komolyan nyúltak volna, így ezekből még találni valamire valót. Figyeljünk a rozsdára és az olajszivárgásra, minden problémája orvosolható, persze kérdés, hogy megéri-e. Egy biztos, ezért az összegért alaposan át kell nézni a kínálatot, mert sok típusnál ez a legalja - elkeserítő állapotú darabokkal; ám kis szerencsével és türelemmel gyöngyszemekre is találhatunk.
Kicsit kijjebb kell engednünk a korhatárt, de akár vállalható hátsókerekes is belefér, az E36 kiváló hobbiautó ennyi pénzért
Ha már az egyterűek királyáról esett szó, azon a címen köztudottan ketten osztoznak, és a Chrysler Voyager ki is maradt, bár annak is vannak nyűgjei, a VM-Motori-féle dízel, amivel kézzelfogható eladásokat produkált, kényes szerkezet. A cikkben szereplő Mitsut a napokban láttam életemben először, mikor közeledtem hozzá, tanakodtam is magamban, hogy „ez meg mi, valami amerikai piacos Mitsu-egyterű”? A ritkasága rejt magában nagy rizikót.
A Golf IV/Bora és az első gen. A-osztály igazából semmivel sem jobbak, mint francia, olasz konkurenseik, csak erősebb az imázsuk. Az Almera II már nem bírja olyan jól, mint az elődje, ami Corolla-szintű stabilitást tudott felmutatni akkoriban. Az Alfa 147 és a hobbiautó-státusz felemlegetése azért burkoltan magában hordozza, hogy napi használatra lehetőleg már ne válasszuk 😀
Elég régóta használok Renault Espace III 2.0 16V, ami ráadásul gázosítva van! Anno amikor egyterűt nézegettem csak is sharan/galaxy/alhambra TDI trióban gondolkodtam, de részemről nem találtam megfelelőt! Chrysler is gondolkodóba ejtett, de mivel sokat viszünk kerékpárokat, stb és a leghátsó üléssor mozgatása viszonylag nyűgös így felejtős lett! Maga az Espace III az egyedi kasztnija, belsőtere és variálhatósága miatt mindig is nagyon megfogott! Lassan 10 éve használom, de NAGYON, NAGYON KELLEMESEN csalódtam benne! Én csak ajánlani tudom, természetesen mint ahogy minden használt kocsit ezt is át kell nézni/nézetni!
Jó választás , legalább a szerelőknek is van munkája .
Ki az az idióta aki fél millióért telefont vesz? Vannak még hülye emberek.
Például azok, akiknek státusz-szimbólum – pont, mint az autójuk, vagy akár – ha kicsit rosszindulatú akarnék lenni – a párjuk is 😀
Szegény G Astra féle benzineseket megette a fillérbaszás fertője. Amikor kitalálták az Ecotec elnevezést már halálra volt ítélve. Sok droid. Nekünk egy X14XE motoros van, egy közeli rokonnak meg X16XE. Én kezdettől fogva kinyomom a szemét a jó értelemben véve, 4000-4500 körül elváltva ahol csak lehet, olykor még városon belül is ha bemelegedett a drága. Egy rohadt felespohárnyi olajat sem kell beleönteni két olajcsere között (évente hordjuk, jellemzően 9-12 ezer km megy bele ennyi idő alatt), nem füstöl és megy, mint a disznó, már ahhoz képest persze.
Ugyanakkor a fent említett 1.6-os gépnek minden baja van, eszegeti az olajat szépen. Pedig abban is évente van olajcsere, bár ott lehet megvan a 20 ezer km is ennyi idő alatt, annyi fix, hogy többet mennek vele, mint mi.
Szerencsétlen autó még üzemmelegen is 2000-nél el van váltva, tojáshéj a gázpedál alatt, mert úgy fogyaszt jól. Sok éves átlagunk az 1.4-gyel 6.5 liter (nem egyszer sikerült 6 literre leszorítani egy-egy út alakalmával, annyi volt a titka, hogy nem nyomtam padlóig a pedált, de a fordulat szigorúan 4000 környéke akkor is, mik nem vannak), a másiké is kb ugyanez összesítve.
Nesze neked fillérbaszás. Megéri tönkrevágni a motort. Sok fogalmatlan nem tudja/tudta normálisan használni, megettek mindent szóról szóra ami a gépkönyvben írva volt és akkor a 20-25 ezres olajcsere periódusokról még szó sem esett.
Fájdalmasan unalmas autó amúgy, de én így is csípem, a formája a mai napig vállalható, 3 ajtóstól a kombiiig minden van belőle, fogyasztását tekintve egy éhezőművész, a 16 szelepesekből már az 1.4 is jól mozgatja a bódét, rohadásra nem hajlamos (1999-es példány a miénk, még rügyezést sem látni rajta). Csak hát sajnos nagggggyon nehéz kifogni belőle olyat, amit nem vágtak tönkre a fillérbaszással. Maradnak így a benzinesekből az elnyűhetetlen 8 szelepes verziók amik a világból kifutnak, csak győzze az ember kivárni míg az a 75 ló belendül.