Autót egy okostelefon áráért? Ilyen Suzukit kaphatunk például!
15 év és 300 ezer forint alatt! Suzuki Alto 1.1 GL, 2005 használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén több szempontból is felértékelődött a filléres használt autók piaca, már amennyiben filléresnek mondható a szűk 300 ezer forintos. Megnéztük, mit kaphatunk ennyiért.
Suzuki Alto a Börzsönyben című tájkép, digitális technika, 2020. A viccet félretéve, ez az autó közel 1 év műszakival és olyan állapotban, hogy alighanem a következő műszakin is átmegy így vagy akár minimális ráfordítással, olcsóbb, mint egy középkategóriás okostelefon, 290 ezer forintért hirdetik
A GL felszereltséghez fényezetlen lökhárítók jártak, könnyű kitalálni, elöl már történt valami, de semmi vészes
maga a modell is épp arról szól, amiről egy filléres válságautónak szólnia kell.
Első ízben 1979-ben jelent meg az eredetileg kei car modell, azaz a japán előírások szerinti minimálautó. Ez itt már az ötödik generációja, ami persze nem egész 3,5 méteres hosszával és szintén nem egész 1,5 méteres (1475 mm) szélességével ma is nagyon minimálként hat. Magassága 1455 mm, tehát csak 2 centivel szerényebb a szélességénél, s anyag érzésre sincs sok benne. Mindössze 800 kilós tömegét viszont meglepő élénkséggel viszi az 1,1 literes, négyhengeres, a forgalmi szerint 63, de sok forrás szerint 64 lóerős benzinmotor.Két légzsák és 4 hangszóró az utastérben, az azokat megszólaltató rádió viszont hiányzik, a váltógomb utólagos, de maga a szerkezet patent, a kuplung is egészséges
Hátul kicsit foltos az üléshuzat, vélhetően többet szállítottak ott ezt-azt, mint ültek utasok, elöl viszont teljesen korrekt a beltér, hátul is el lehet férni, be lehet ülni, annyira nem visszataszító az autó, akarom mondani az Alto
A legnagyobb hibák: jobb hátul meghúzás, a bal oldali küszöbön rozsda, a padló viszont meglepően rozsdamentes
Ennyi pénzért nem kell többet várni, mint a hibátlan működést, ezt pedig minden része megadja.
Az Alto egyenesen megy, nem kopog a futóműve, nem szorul, kopog a kormányműve, ami szervorásegítés nélkül is meglepően könnyű. Precíz a váltó, a 800 kilós tömeghez mérten a 60 lóerő feletti teljesítmény nem is rossz, legalábbis a 13 colos kerekeket jól forgatja. Na persze komoly kanyarjellemzőkre ne számítsunk a 155/65-ös abroncsokkal.A motortér nem patika, de nem is tocsog az olajtól, igaz, a szelepfedél környékén van némi pára, annak tömítését viszont nemrégiben cserélték. Balra fontos elem, a működő ABS-vezérlő látható
Ha viszont olcsó válságautó, netán első autó kellene, egy okostelefon áráért az Alto általánosságban egy élhető ajánlat.
Filléres belépő az autózás világába, van belőle fiatalabb, mint az esztergomi régi Swiftekből, sőt, szerintem még üléspozíciója is jobb, én legalábbis nem szerettem azok nagyon alacsony ülését, az Altóval pedig nyilván elfogultabb vagyok, hiszen első 40-50 ezer kilométeremet egy hozzá hasonló, ám csak háromhengeres, 847 köbcentis Daihatsu Cuoréval tettem meg, az Alto pedig annál azért komolyabb, persze bő 10 évvel fiatalabb is. Döbbenet, de ez a 2005-ös Alto később gördült ki a gyárból (vélhetően már Pakisztánból), mint a ma már szintén 15 éves Prius II-esünk, ami egy űrhajó hozzá képest. Na persze az Alto nem véletlenül került újonnan is ötödébe, használtan pedig árának nagyjából 15 százalékárt kapható meg. Annyit pedig megér, hiszen elvisz A-ból B-be, ez az olcsó példány pedig még azt is bedobja csaliként, hogy közepes állapotú nyári gumijai mellé egész jó Toyo téli abroncsok is járnak. Ez nem csak azért ütőkártya, mert van, hanem az év végén kevéssé fegyvertény Pest megyei autópályamatricához hasonlóan arra is utal, hogy tulajdonosa napi szinten használta, és még költött is rá.Az Alto 1979 óta egyet jelent az alacsony árral és az üzemanyagtakarékossággal, eredetileg egy japán belpiacos kishaszonjárművet jelölt az elnevezés, ám exportra mindenhova Alto néven került a kisautó. Ülésdöntéssel itt is meglepően nagy rakteret kapunk, a jobb oldali támlát borító kárpit feslése alighanem arra utal, hogy ezt korábban is kihasználták, de még néhány év simán van ebben az autóban