Automatizált robotváltót kap a Dacia
Hamarosan automatával is rendelhetők lesznek a Daciák
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hamarosan hozzánk is megérkeznek az Easy-R nevű, automatizált robotváltóval szerelt Daciák, így most néhány új infót is megtudhatunk róluk.
Már szeptemberben is tudtuk, hogy robotváltót kapnak a piac legolcsóbb autói, most pedig némi további információ is kiderült technikájukról. A Daciákba hamarosan érkező új szerkezet elektrohidraulikus helyett elektromechanikus mozgatószerkezetet használ, amely nagyobb rugalmasságot és gyorsabb reakciót ígér. Az alkatrészek száma 25 százalékkal csökkent a klasszikus automatához viszonyítva, ezzel megbízhatóbbá válik és egyszerűbb szervizelhetőséget tesz lehetővé. Az Easy-R nevet viselő váltó 130 ezer kilométert futott próbapadon és 120 ezer km-t valós, közúti körülmények között.
A váltó felhasználói felületét tekintve teljesen megegyezik egy hagyományos automatával: N, D, R, P és M, azaz manuális fokozatok közül választhatunk. Kezdetben kizárólag a TCe 90 benzines turbómotorhoz lesz elérhető, modelleket tekintve pedig a Logan MCV, a Sandero és a Stepway esetén élvezhetjük majd az előnyét. Ára 600 eurót kóstál, hazánkban kb. 200 ezer forintos felárral kell majd számolni. A legolcsóbb robotváltós Daciák ára még így is 3 millió forint alatt maradhat, míg a drágább változatok sem lépik át a 4 milliós határt. Az új váltóval az autók fogyasztása 4,9-5,1 l/100 km között alakul.
Szerintem is sokkal rosszabb a híre mint amilyen valójában volt. Érdekes, hogy a rossz hírek mindig mendemondákból származnak(szomszéd, ismerős stbstb), a tulajok akiknek meg volt tulajdonképen ugyanazt írják mint amit te is.
A hazai forgalmazónál 600 euró 300 ezer forintnak felel meg a Dacia honlapján.
Az én esetemben igaz volt! Az első autóm egy 1989-es 1310 TLX, frissen a győri Merkur-ból átvéve. Ott átvételkor felhívták a figyelmem, hogy nézzem át jól a kocsit. 1-2 lemez csavart ki kellett kicserélni, ill. az üzemanyag tank becsatlakozó csövénél a forrasztást megerősíteni, ezen kívül más gondja nem volt. 4 évig volt meg aztán visszakerült a hazájába.
Abban az időben a Ladát, Zastavát és a 4ütemű Wartburgot leszámítva nem volt rosszabb mint a többi szoci autó – szerintem. Az akkori autószerelők pedig legalább annyit melóztak a 105-ös Skodákon, Tavriákon, mint a Dacián. Egyébként az első, még Renault fennhatóság alatt készült Daciák kifejezetten megbízhatóak voltak.(A féltengely problémáktól eltekintve, de ez eredeti Renault 12 féltengelyekkel orvosolható volt.)
[i] „…amikor az 1310 TLX-eket megvételük után szét kellett szedni és rendesen összerakni?”[/i]
Fiatal srácoknak ezek a városi legendák romantikusak, de el kell keserítselek: sosem volt igaz. Azok a Daciák menthetetlenül sz.r autók voltak. Cserébe maszekok tucatjai gazdagodtak meg a reménytelenül átb….ott csórók baján anélkül, hogy az autók egy jottányival is jobbá váltak volna.
A Kvid-et kicsit jobban felszerelve simán árulhatnák.
Egy városi mini hiányzik a kínálatból.
Ki gondolta volna ezt anno a Mer(át)kúros időkben, amikor az 1310 TLX-eket megvételük után szét kellett szedni és rendesen összerakni?(Egyébként az egyik kedvenc autóm, de sajnos ezek tények.)
Nekem mostanság úgy tűnik, hogy mintha kipukkant volna a Dacia-lufi, és elfogyott volna a lendület – de őszintén remélem, hogy nem így van – ennek ékes bizonyítéka a fenti cikk is.