Eggyel kevesebb dologra kell figyelniük a Fordot használó sofőröknek
Egyre több nagyváros vezeti be szerte Európában az úgynevezett alacsony kibocsátási zónákat, ahova csak hibrid, elektromos vagy egyéb alternatív meghajtású autóval lehet behajtani. Az ilyen zónákat azonban nem feltétlenül könnyű észrevenni, még ha táblák is jelölik a határokat. Az áruszállítással foglalkozó cégek számára így hasznos funkció, ha nem sofőrjeikre kell hagyatkozniuk a szabályok betartása és a büntetések elkerülése érdekében: a Ford haszongépjárművei, a Transit Custom és a Tourneo Custom konnektoros hibridek automatikusan villanyüzemre váltanak, ha a megfelelő területre érkeznek.
Hatékonyan integrálták a hibrid technológiát a Tourneo és Transit modellekbe
A geofencing technológia természetesen a GPS alapú navigációt használja, hogy felismerje, ha alacsony kibocsátási zónába érkezünk. Az automatikus átváltás ezáltal arról is gondoskodik, hogy a hibrid járművek környezetbarát képességei maximálisan ki legyenek használva, hiszen éppen a zsúfolt belvárosokban van szükség a levegő minőségének javítására, ám nem biztos, hogy minden sofőr ezt észben tartva magától átkapcsolna az emissziómentes vezetésre. Hasonló funkció érkezik a BMW konnektoros hibrid modelljeivel is, ám a Ford újdonsága egyrészt azért érdekes, mert egy nem prémium márkában is elérhető már a technológia, másrészt pedig mert a Transit és Tourneo vezetői saját zöld zónákat is beállíthatnak a térképen - így például iskolák, játszóterek környékén is automatikusan elektromos meghajtásra válthatnak a járművek. Emellett a helymeghatározási adatokat titkosítva a helyi hatóságoknak is képesek elküldeni a Fordok, ezáltal bizonyítva nekik, hogy a kibocsátási szabályokat betartva közlekednek velük.
Felmerülhet a kérdés, mi történik, ha az akkumulátor lemerült állapotban van egy alacsony kibocsátási zónába érkezve. Bár nem részletezte a Ford, hogy ettől függetlenül be lehet-e hajtani a területre, azt már tudjuk a korábban bemutatott hibrid modellekről, hogy egyliteres EcoBoost benzinmotorjuk természetesen az akkumulátort is képes tölteni, így nagy valószínűséggel nem fordul elő, hogy teljesen üres aksival közelítik meg a zöld zónákat. A Transit egyébként 56, a Tourneo pedig 53 km-t tud megtenni károsanyag-kibocsátás nélkül (bár még a régebbi, NEDC ciklus szerint mérve), ezzel együtt akár 500 km-es is lehet a dobozosok hatótávja. A belsőégésű erőforrás mellett persze a fékezési energia is az akkumulátort táplálja, de a hálózatról való töltés sem tart túl sokáig: hagyományos, otthoni csatlakozón keresztül 4 és fél óra, nyilvános töltőpontról pedig 3 óra, mire megtelik a telep.