Automataváltóval vallott a Lada Granta Lux

Lada Granta 1.6 16V Lux Automata teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Azt is elég nehéz volt elhinni, hogy Daciát kapni már automataváltóval, hát még Ladát! Milyen a csúcs Granta, ami egyébként 3 millió forint? 10 évet simán letagadhatna!

Csak nekünk új. Már csak azért is tagadhatná le azt az egy évtizedet, mert nagyjából a 2000-es évek elején készült el, legalábbis a Kalina platform, amire épül az Oroszországban 2011 óta forgalmazott Granta. Ha akkor megérkezik hozzánk is, valamivel nagyobbat szólt volna. Hogy milyen most? Át kell szellemülni hozzá, hogy megértsük. A mai autókhoz egyáltalán nem mérhető, egy más világ. Viszont rengeteg előnye van, például, hogy a legmagasabb felszereltségben is csupán 3 millió forint, ráadásul automataváltóval, ahogy nálunk is járt. Nem érdemes sokat nosztalgiázni, keresni a párhuzamot a kocka Ladával, vagy akár a Samarával, mert nincs, a Granta már máshol játszik.

Régimódi. A forma pont olyan, mint az autó egésze, nagyjából 10 évvel ezelőtti divatnak megfelelően semmi ütős, vagy kiugró formaterv, egyszerű és harmonikus. Magas, ami már messziről is látszik rajta, mert az övvonal alacsonyan van, így az ablakok hatalmasak, annyira, hogy egyik sem húzható le teljesen, de inkább a végére szeretném hagyni a vidító furcsaságokat, rengeteg említhető, amiket csak szokni kell. Apró kerekeken, természetesen alufelniken gurul, mert anélkül még nehezebben lehetne eladni, és egyébként jól is áll neki. LED-es lámpákról ne is álmodjunk, viszont kellemes csalódás, hogy van nappali menetfény és automata fényszórókapcsolás. Na, jó, a harmadik féklámpa azért LED-es, és nagyon látszik, hogy ez csak miattunk van benne, ilyet szinte bárki barkácsol otthon.

A villantós Lada. Távirányítós központi zár persze már jár, hiszen Lux felszereltségen vagyunk, így nem kell bíbelődni a zárral bejutás előtt, meg ugye, lehet villogtatni is az új Ladával. Ajtónyitás után jön el az a pont, ahol mindenképpen eszünkbe jut, hogy ilyen anyagokat már az égvilágon senki nem használ. Mindenhol kemény, rideg plasztikok, ráadásul az összes alkatrész más-más műanyagból készül, itt már nincs meg az az összhang, mint kívül. Viszont szerencsére túl sok minden nincs is bent, csak ami feltétlenül szükséges, így nem kell mindig tapogatnunk valamit, csak a szemünket kell hozzászoktatni a formák, színek és mintázatok fura kavalkádjához. De! Csúcs Ladáról van szó, elárasztották, amivel lehetett, így a Lux felszereltségű Grantában van egy billentésre hármat villantó komfort index, fedélzeti számítógép pillanatnyi fogyasztásmérővel, meg esőérzékelős ablaktörlő is.
Minden jóval megtömték. Szórakoztatóberendezés is kell, úgyhogy van USB-s, Bluetooth-kihangosítós rádiós fejegységünk néhány hangszóróval, és ami rettentő fontos az orosz időjáráshoz, ülésfűtés. Nekünk pedig légkondi kell, így az is van, ráadásul jéghideg. A Granta 1.6-os benzinmotorokkal érhető el, ami a belépőszinten csak 8 szelepes és 86 lóerős, a középső és a legmagasabb felszereltségnél viszont 16 szelepes és 96 lovas. Nem valami acélos, azt már sejthetik, viszont pörgethető, gyors gázreakciójú, a mindennapi forgalommal tökéletesen tudja tartani a lépést. A legizgalmasabb technikai csemegét hagytam a végére, az automataváltót. Négyfokozatú hagyományos bolygóműves, amit egy orbitális karral kezelhetünk, esetenként a kezünket nagyon kényelmesen pihentethetjük rajta, egyébként indokolatlan méretű.
Hirdetés

Visító váltó már nincs. Rettentő kellemes csalódás, csodásan finoman vált az automata, szinte észrevehetetlenül kapcsol, és nem hagyja sokat pörögni a motort, ha nem akarjuk, hamar fölkapcsolgat negyedikig. Francia kapcsolat lévén egyébként Renault-eredetű, a Renault pedig a Nissantól szerválta. Azaz kvázi japán váltó van a Ladában! A lényeg, hogy tökéletesen működik a Grantában, ennél jobb ide nem is kell. Motorfék nincs, legyen elég a vajpuha kapcsolás a négy fokozat között. Számomra a Dacia Logan robotizált váltójánál sokkal kényelmesebb, és nem kíván annyi tanulást és összeszokást sem. Aztán hogy miként bírja az időt, az már más kérdés. Sokat volt szerencsém, vagy szerencsétlenségem Citroën C-Elysee-t is vezetni hasonló váltóval, annál mérföldekkel jobb a Grantáé. Az Elysee hajtáslánca hangos, bután vált, ráadásul hidegen egyáltalán nem akar, az első néhányat nekünk kell, ha nem akarjuk, hogy hétezerig pörögjön a motor.
Vezetni elég semleges. Nem is ezért fogja szeretni, aki ilyet vesz, hanem hogy mindenhová elviszi, kompromisszum és bármiféle különlegesség nélkül. Egyébként azzal számolni kell, hogy jelentős dülöngéléssel közlekedik, azt vettem észre, lényegében mindegy mennyivel vesszük be a kanyart, ugyanannyira dől be. Puha a futóműve, észrevétlenül veszi a fekvőrendőröket, ebből a szempontból nagyon kényelmes. Utasként nem panaszkodott senki, hátul is jól elférni benne, a csomagoknak meg aztán van bőven hely. Egyedül én nyavalyogtam a sofőrülésben, az üléspozíció borzalmas, meredek háttal, magasan ülünk, a kormány egészen az ölünkben, de legalább magasságban állítható, viszont a pedálokon folyamatosan visszafelé hajlik a lábfej, így rövid út alatt is borzasztóan megfájdul.
Kedves jószág. Minden egyes kreténsége igazi csemege és jókat lehet derülni rajtuk. Ahogy a mozgása, úgy a pakolhatósága is parádés, lényegében az egész ház belefér. A relék kattogását viszonylag hamar megszokjuk, minden lámpakapcsolásnál jól hallhatóan csattannak, ahogy ablakemelésnél is, amikből viszont egyszerre kettőt egy oldalon nem lehet felhúzni, mert csak egyet enged az elektronika. Erre kaptam azt a választ, hogy miért akarok egyszerre kettőt felhúzni, és végülis igaz. Amúgy a sofőré automatán is fölhúzza magát, a rádió viszont nem kapcsol ki magától. Ez az autó törődést igényel, azok szeretni fogják, akik valamilyen régiből ülnek át.
Az öreg zsigulisok imádni fogják. Szépen fölextrázták, hogy nálunk is labdába rúghasson, csak egy csöppet elkésett. Viszont egészen behatárolható a célközönség, egyértelműen az időseknek szól, és ők nagyon fogják szeretni, hogy már nem kell váltani az új Ladában, amire ráadásul már nem kell éveket várni. Abszolút szerethető, minden egyes furcsaságával együtt, sok időt viszont nem töltenék benne, egyrészt mert sofőrként kényelmetlen, másrészt, ha nem vigyázunk, városban 10 liter környékén alakul a fogyasztás. Soknak tűnhet, de aki keveset megy vele, azt ez nem fogja zavarni, és van egy olyan sejtésem, hogy nem kell majd minden hétvégén szerelni. Ha igen, akkor se lesz probléma, a csavarokat mindenhol megtaláljuk benne.
Értékelés
Pozitív
Hatalmas helykínálat, komfortos futómű és sok extra, meg persze kedvező ár
Negatív
Silány anyaghasználat, kényelmetlen vezetői pozíció és nagy étvágyú benzinmotor, átlag feletti zajszint
Árak
Tesztmodell alapára
2 999 000 Ft (2016.09.10.)
Tesztautó ára
3 098 000 Ft (2016.09.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1596 cm3
Teljesítmény:
72 kW (98 LE)
Nyomaték:
145 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13.10 s
Végsebesség:
168 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
9,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4260 mm
Szélesség:
1700 mm
Magasság:
1500 mm
Saját tömeg:
1080 kg
Össztömeg:
1560 kg
Tengelytáv:
2476 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
480 l
Belső szélesség elöl:
1410 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
990 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1460 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
920 mm
Csomagtér magassága:
480-600 mm
Csomagtér hossza:
1030 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1700 mm
Raktérnyílás szélessége:
860 mm
Raktérnyílás magassága:
420 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1596 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (4 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
145 Nm
Teljesítmény:
72 kW (98 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
168 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13.10 s
CO2-kibocsátás:
164 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
9,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
74 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

70 thoughts on “Automataváltóval vallott a Lada Granta Lux

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Az 5 év még mindig lehet 5 év, csak már külön kell fizetni érte – ahogy a Dacianál is. De itt csak annak éri meg több év garit venni, aki nem megy sokat. Jelenleg 3 év/km-korlátozás nélkül VAGY 5 év/100.000km. El lehet dönteni saját preferencia alapján, kinek mi kell. Tény és való, hogy a 3 millió sok ezért az autóért, de nem az összegen van a hangsúly, hanem a rengeteg felesleges extrákon. Esőérzékelős ablaktörlő, automata váltó, intelligens fenyszoro kapcsolás, tükörbe integrált index, stb., ezek mind szépek és jók, de nem nyújtanak annyival többet, mint a ~2,45 millió forintos Norma változat.
    Azt azért te is beláthatod, hogy 3 millióval csak a legalját kapod meg az általad említett márkáknak, a tesztelt modell pedig a csúcs Granta, ennél csak olcsóbb van.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Nyilván nem ugyanaz az autó mert fejlesztgették az idő során, de nem lennék meglepődve, ha lett volna belőle mg hazai piacra karburtoros kivitel az elején.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Baumgartnerék nem tartoznak a legjobbak közé és akkor finoman fogalmaztam. Elfelejtették honnan jöttek. Ugye az öreg Baumgartner Daciakat szerelt a garázsában, abból nőtték ki magukat, annak köszönheznek lényegében mindent.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    „Az hogy európán kívül Nissan illetve Renault néven árulták csak a modell sikerét mutatja. Egyébbként a Dacia most durván sikeres márka az európia piacon. 10 év alatt meghússzorozták (20x!!!!!) az eladásaikat…”

    Ez is bizonyíték arra, hogy a fapados autókra igenis óriási kereslet mutatkozik. Te ezt szereted vitatni. A Lada előtt is ott van ez az esély, hogy Európában befusson – nagy jóslásokba most ne bocsátkozzunk, majd meglátjuk, de az biztos, hogy jóval rögösebb út vezethet az esetleges sikerhez a Lada esetében(az orosz kézben lévő 49% miatt). Úgy tudom, amúgy a finnek szerették a régi Ladákat, még Kimi Raikkönennek is volt:)

    A Dacia szerencséje anno az volt, hogy éppen kemény válságot élt meg Európa és nagyon jó volt az időzítés a Logannal: pont ilyen autóra vágytak vagy váltottak akkor sokan. És ne felejtsük el: a Dacia márkanévnek Nyugaton nincs semmiféle negatív kicsengése, ami akadályozhatta volna a terjeszkedését. Nálunk Dacia=román autó(ez a közfelfogás még ma is), Nyugaton meg Dacia=budget autó.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Frissecske. Ez az auto szerintem odahaza fog menni. Az oroszoknal. Oda ilyenek kellenek a kispenzu embereknek a xar utakra. Az ottani viszonyokat nem kell bemutatno gondolom. Oda egyszeru motor kell, ami -sokban is beindul es a rossz utakon nem kell vagyont kolteni a futomure. Ez kapott egy friss kinezetet, meg egy 1xu tehnikat. De 20 eveset? Van benne szivato is, vagy mi? Amugy ezt az autot ejropaba hozni meresz vallalkozas alairom. Ide korom dizel kell, villantas amirol te is sokat szoktal irni. Az kell. A Baleno telleg nagyon jo valasztasnak tunik, szerintem is.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Amit az előbb leírtam ugyanígy előfordulhat a Ladánál is, benne van a pakliba….függ a szalon/ szervíz hálózattól és az ott dolgozó emberektől.
    Kis történet: Toyota Óbudához örömmel vittük az autókat, mindig kedvesek, türelmesek voltak, 99%-ban megcsináltak mindent. Ha valamit nem tudtak, szóltak, hogy ez van.
    Renault-Dacia Baumgartner: bunkók voltak, látszott, hogy utálták a Dacia-at szerelni, sose volt árkedvezmény, éreztették, hogy hol a „helyünk” ebbe a szegmensbe. Sose készült el időre az autó, normális csereautó persze nem volt sose…
    Szóval ilyen dolgok is számítanak, mint a szervízháttér. Ez ügyben nem lesz gond a Ladával, tiszta Samara klón ez is (ahogy benéz az ember a motortérbe), csak több az elektronika.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    A Logan egy teljesen új modell volt, kifejezetten a Daciának fejlesztettek (jó értelemben véve igénytelen, Kelet-Európában presztizst jelentő lépcsős farral). Ha megnézed a Logan sokat örökölt az utolsó Renault 12 alapú Solenza formájából is.

    Az hogy európán kívül Nissan illetve Renault néven árulták csak a modell sikerét mutatja. Egyébbként a Dacia most durván sikeres márka az európia piacon. 10 év alatt meghússzorozták (20x!!!!!) az eladásaikat…

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Tudod mi jöhet még szóba ha már újautóba gondolkodunk a 3 milliós ársávba? A Suzuki Celerio vagy Baleno! Hihetetlenül praktikus verdák alacsony fogyasztással, ha nem száguldozásra, bejárásra és családi használatra kell. Nekem annyi gondom van vele, hogy a gyerekek miatt nem férünk el egyikben se. Ha már csak ketten lennénk azt mondanám nosza, jöhet a Celerio, ha hárman akkor jó Baleno is.

    Ez diszkont ár kategória, ne legyenek illúzióid. Mi sem jellemzi jobban, hogy a szomszéd év elején vett Logan-be 2 hónap után zörgött valami a műszerfalba és az egyik ajtókárpitba is, plusz ugrált az alapjárat. Többszöri veszekedés után nullszervíznél cserélték a léptetőmotort és javították az ajtót, de a műszerfalhoz nem voltak hajlandóak hozzányúlni. Megmondták neki, hogy vegye tudomásul ő egy low-cost autót vett. Most vette észre, hogy az autó tetején nem stimmel valahogy a fényezés, mintha el lenne ba*va és vékonyabb is a festék. Ezt is jelezte, még nem reagáltak.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Azt meg, hogy ez egy mennyire megbízható autó szerintem nem fél év használat után kellene mondani. Mindenki jön azzal, hogy melyik másik márka mennyire rossz, ennyi meg annyi baja van 4-5-6-7-10 évesen, bezzeg a lada az milyen frankó. Hát be is b..szna ha fél év után 3 milliót kifizetek és bármi baja is van egy autónak. Ez úgy gondolom az elvárható minimum.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Nem egészen ugyanaz ebben az esetben. Majd talán a következő generációkkal, de ezzel még nagyon nem. Ez egy 20 éves konstrukció. És kifejezetten nem reklámoztam, direkt a végére tetem a felsorolásnak, de úgy látszik neked mindegy mit írok, csak kötözködni lehessen az a lényeg. 3 millióért igen is már elég sok helyen körül lehet nézni. És igaz, lehet csak kisautókat, de ez sem egy hatalmas valami. És szerintem ennél bármelyik jobb választás, de legalább is biztonságosabb.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    3 millió körül már majdnem mindenhol lehet kapni valamit. Nézz csak körül. 1-200 különbség úgy gondolom ha 3 milliót letesz valaki akkor már nem számít túl sokat. Ladának sincsenek már saját fejlesztésű motorjai, csak ez megmaradt még nekik, a következő generációkból már elvileg kidobálják. Pontosan ugyanazokat a Renault motorokat fogja megkapni amit a többi a konszernen belül. Csak azok az autók már nem egy 20-éves konstrukción alapulnak hanem az új padlólemezeken.A Dacianak meg egyáltalán nem Renaulttól levetett motorjai vannak ez egy oltári nagy baromság. Pontosan ugyanazok a motorok vannak benne mint bármelyik Renaultban, sőt még valamivel most előttük is járnak mert a régi 1.2-s 16 szelepest elkezdték már lecserélni, a Renaultban meg még használják. Az .6-os alap szivó benzinesüket is lecserélték az euro6-tal, már az is egy Nissan eredetű motor. Szóval egyáltalán nincsenek elmaradva.
    Nissan meg egyáltalán nem drága, 2.6 milliótól van már mondjuk Micra. 3.5 millióért meg jól felszerelt Lodgy-t kapni már, nem Logant. De ott van még egy rakás gyártó akiknél ennyiért lehet azért nézegetni, és mindegyik szerintem komolyabb műszaki tartalmat és biztonságot ad ennél. 3 millió forinttól már nem kell feltétlenül csak Daciat nézni.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Én tájékozódom, de akkor Te is próbáld meg értelmezni, amit írtam és akkor nem beszélsz félre. 😉
    Bár nagyon úgy tűnik manapság, szerencsére Németország továbbra sem egyenlő egész Európával. Márpedig Németországon kívül Nyugat-Európában sehol nem forgalmazzák a Ladát.
    Egyébként hiba hülyének nézned másokat, mert te az év felét továbbképzésen töltöd Németországban, én is jártam legutóbb pár hónapja Németországban, de nekem nem tűnt fel, hogy a Lada lenne az új népautó náluk. 🙂

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Ez igaz kitáncolt a forgalmazó az 5 év garanciából, aki az elsők között vették azok még megkapták. Cserébe feloldották a km korlátozást a 3 év garanciaidőre. vehet még 2év pluszt 50ezerért amúgy.
    A Dacia-t nem tekintem teljesen egyenértékű ellenfélnek, ott 100%-os a Renault tulajdon, azt teszik a románok amit mondanak nekik, arra cserélik a beszállítókat (főleg nyugati) amit parancsolt a francia vezetés. A Lada-nál 51%-os tulajdonrész van és sok orosz beszállító. Azért csinálták így, hogy valami pénz is maradjon otthon és tudjanak fejlődni a helyi cégek.
    A Lada-nak saját fejlesztésű motorjai vannak, míg a Dacia-nak a Renult-tól levedlett, lebutított motorok de más karakterisztikával. Az, hogy 0.9-es turbós motorral tudod megvenni (normálisak?) vagy 1.5DCI -vel egy vicc. Az 1.2-es háromhengeres motor kifutóban, már nem sok helyen kapható. Tudom, mert mielőtt a Skoda-ba beruháztunk felhívtunk 1-2 kereskedést, ez még elfogadható motor ehhez a kasztnihoz. Arra jutottunk, ha nem egy alap Dacia-t akarunk venni (2 millió, klíma nélkül), azért klímával-ezzel-azzal 3,3-,3,5 millió lesz semmiképp nem marad 3 alatt.
    És hogy ki mit tekint autónak, az teljesen szubjektív. Renault és Suzuki párosnál egy középmodell szintén 3,5 millió felett, a Nissan nagyon drága, de nem éri meg. KIA-ban gondolkodtunk még, de eléggé megdrágult, akadós a szervízhálózat. Másik cégnek CEED-ek vannak, saját tulajdonban. Most 7 évesek, azért jönnek a problémák és mivel nem sok szervíztapasztalat van vele, néha hetekig szüttyögnek velük

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    „Dehat a Lada is Renault alapokon van csakugy mint a Dako.”

    A Dacia egy az egyben Renault, csak át van emblémázva, csak a márkanév a román, semmi más, 99%-ban a Renault tulajdona. Az AvtoVAZ-t ezzel szemben „csak” 51%-ban birtokolja a Renault-Nissan, a maradék 49% meg az orosz hozzáadott érték. Itt nem az „alma vagy körte” esete áll fenn: arra például jó példa, hogy Opel Vivaro vagy Renault Trafic?:)

    A Grantában orosz a motor(Samara-eredetű), már pusztán ezért is más tészta, mint a Logan.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Ez sem igaz, cáfolom. Előbb tájékozódj légyszíves!
    Németországban évente 2-3 alkalommal 1-2 hónapra kiküld a cég továbbképzésre hol ide hol oda. Több Kalinát, Grantát és még Niva-t is láttam! (persze Logan-t és Duster-t is). Veszik mint a cukrot második és harmadik autónak illetve friss jogsis kölköknek. Felmész az auto.de -re fennt van jópár eladó.

    Ha a németnek jó, nekem is jó.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    3 misiert mar beulhetsz egy Dakoba is? Dehat a Lada is Renault alapokon van csakugy mint a Dako.
    Nem mindegy hogy alma vagy korte?
    En elhiszem hogy isteni a Dako, de azert nem kell agyon reklamozni mindenhol.
    A tobbi amit felsoroltal kicsit feljebb vannak minosegben, meg mindenben.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Nem hiszem, hogy presztízskérdés, hogy ennyi pénzért nem feltétlenül egy több, mint egy évtizedes, elavult konstrukciót akarjon megvenni az ember.
    Én sem villogni vettem/veszek autót, a Golf sem tudom, hogy jött nálad a képbe, de megnézem, mire adok ki ennyi pénzt, és a hárommilliós sávban már újonnan is van pár ennél jobb autó.
    Azt pedig miből gondolod, hogy itt csak te ültél „újkori” Ladában és mindenki, aki „az autópályán szembejön”, vakon kritizálja ezt a remek, kifinomult, igényes autót, amit érthetetlen módon, az EU nagy részén nem mernek forgalmazni.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Az az 5 év már csak 3. És 3 millióért azért nem csak Ladát kapni már. Nem kell használtat nézegetni, még válogatni is lehet a gyártók közt. Suzuki, Nissan, Skoda, Renault, Dacia stbstb. Ennyiért majdnem mindenki kínál már autót.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Maximálisan egyetértek. Én egy Golf Plusból ültem át egy Kalinába… el lehet képzelni, milyen fokú presztízsveszteség ez egyesek szemében.
    A Golf egyébként 8 évig teljesített, a kötelezőkön kívül alig akadt baja, de az új VW-k árai nagyon elszálltak, és hitelre többé autót nem veszek. Fél éve használom a Ladát, és elégedett vagyok vele. Mint autó totálisan ugyanazt tudja, csak a részletmegoldások, azok különböztetik meg igazán a népszerűbb márkáktól. De ha ezeken felülemelkedünk, leszállunk a földre, és normálisan közlekedünk, egy teljesen jól használható új autót kapunk olcsón, 5 év garanciával.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Csak egyetlen dolog miatt írok,mert nem szoktam amúgy törődni ki mit ír.
    Sajnos nálunk az a helyzet,hogy a presztízs van előtérben! Többen írják,hogy inkább egy használt nyugati,mint egy új Lada.
    Csak azért,mert egy 8 éves golffal jobban lehet villogni. Csak nem mindenki presztízsből vesz kocsit,és nem mindenkinek van 5 millája új kocsira.
    Ha ezt a kocsit átemblémázták volna WV-re,mondván,hogy ez az új olcsó autójuk,mindenki élvezne a gyönyörtől.
    Ez,egy fél évtizedes tervezés,ezt is kell nézni. Aki meg arról hablatyol,hogy így szar,meg úgy szar mindezt úgy teszi,hogy valószínű még nem látta élőben,nem ült benne,csak ítélkezik,mert a magyarnak ez kibaszottul megy.
    Szüleim vettek egy Kalinát,tény,hogy nem a leg modernebb,de tökéletesen működik,3 talicskányi extra van benne,és 1 millával olcsóbb,a közel ilyen felszereltségű kategória társánál.
    Le kéne szállni a földre,és azután kritizálni dolgokat,miután az ember megnézte,megfogdozta, körbejárta azt,amiről véleményt formál.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Azért használtan a 1,5-3 milliós sávban jóval kisebb merítésben találsz olyan romokat, amiket leírsz, mint a 10+ éves, sokadik gazdásak között. Persze, észnél kell lenni, ahogy új autó vásárlásakor sem árt belekalkulálni, hogy ha tartani akarod a garanciát és vezetett szervizkönyvvel szeretnéd majd eladni, akkor azt csak márkaszerviz láthatja, ami költséges játék lehet a tulajnak.

    Én ennyiből továbbra is inkább vennék egy alig pár éves alsó-közepes Focust, Cee’d-et vagy Astrát, mint egy elavultabb, kevésbé praktikus, kisebb, de nullkilométeres Ladát „pukimentes” ülésekkel, magasabb fogyasztással és fényévekkel hitványabb összeszerelési minőséggel. De hát különbözőek vagyunk… 🙂

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    A Toyota-ák jöttek be eddig a legjobban 5 év használat alatt. Olaj/ olajszűrő/ levegőszűrő/ gumi/ fékbetét cseréken kívűl sok baj nem volt velük. Ez az 1.4 D-4D motor elpusztíthatalan. Motorikusan nagyon rendben voltak. Átlagfogyit 5-6 L között simán lehetett tartani.
    Típushiba volt:
    Corolla
    – folyamatosan kiégő tompított izzó (H7);
    – gyújtástrafó hibák mindnél cserés volt gariba;
    – tompított bekapcsolásnál nem lehetett látni a műszerfal egységet(na ez idegesítő volt);
    – folyamatosan maguktól kinyíló rekeszek, elfáradtak pár év után és nem akartak bezáródni;
    – bemattultak a búrák a 4-ik vére mindnél.
    Yaris
    – egyszer kellett cserélni tompítotatt(H4) és eladás előtt mindbe kiégett a hátsó helyzetjelzők;
    – Klíma kompresszor elromlott az egyikbe, az drága volt;
    – kavicsfelverődésre a nyújtott búrák sérülékenyek voltak de nem kellett az egész lámpatestet cserélni!;
    – bemattultak a búrák a 4-ik vére mindnél;
    – a bogarak imádták ezt a szélvédőt, szó szerint beágyazódtak;
    – a jobbos ablaktörlő lapát egy vicc, amit takarítás címszó alatt művel az is;
    – 2db-nál eltört a motortér kitámasztó, gari utáni csere, elfogadható áron.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Miért lennék én vagy bárki más balek? 1,5- 3 milliós sávban is simán belenyúlhatsz a xarba, mert visszatekerik a km állást, és hamisan bepecsételik a kötelező szervízlátogatásokat a szervízkönyvbe. Totalcaron keress rá, lelkiismeret furdalás nélkül megcsinálják…..amúgy meg itthon nem az autó „ékszerként” történő tartása a divat az emberek 95%-nál, hanem már csak akkor költenek rá mikor a nyaka is véres. Örül,hogy tankolni tudja, meg cserélteti az olajat/szűrőket. Gumira se nagyon futja. De általában addigra már hatványozottan jönnek a hibák. Na ilyenkor szokták itthon felpolíroztatni kívűl, kitakarítják és szilikonnal telifújják belül, visszatekerik az órát a 110-140ezres sávba (ez kell a magyarnak), majd felteszik a netre nemdohányzó hölgy tulajdonos vagy garázsban tartott megkímél 2-ik autóként. A német se hülye: tudja, hogy most kell kiszállni a kocsiból x évesen, most jönnek az igazi költségek….azért adja el az autót kevesebbért.
    A Duster-Logan párossal az igazság az, hogy befürödtünk: spórolni akart a cég, de nem igazán jött össze. Többfajtából is bevásároltunk próbaképp, de folyamatos hibák jellemezték, hamar fáradt kívűl-belül és sokat evett. Amit a brossúrára írnak az nagy kamu. Nagy a kasztni, kicsit a motor, talán a dízeles érte volna meg, de ki tudja…..és cég lévén számlaképes szervízbe hordatta vezetés, be kellett tenni a könyvelésbe. Most 2015-ös Skodák vannak (Fabia/ Octavia/ Rapid), erről még nem tudok nyilatkozni, de ez már nem saját, hanem 5 éves lízing. Majd később.

    Az ott tényleg furcsa az 50-51-es képen. Meg kellene közelebbről nézni. Nekem pl. a pótkerék alatt volt hasonló, azt hittem rozsda. De valami gyári zsír volt, de dettó ez a szín, egy ronggyal letöröltem és kész. Hogy mi szerepe lehetett arra mai napig nem jöttem rá..

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Azért elég nagy baleknak kell lenni ahhoz, hogy használtan 2,5-3 millióért egy lógó belű szart vegyen valaki.
    Ha ennyim lenne egyben a számlámon erre, valószínűleg nem egy Ladába fektetném (a Dusteren viszont már elgondolkodnék), hanem inkább 2-3 éves középkategóriások között válogatnék.

    A használtnál amúgy minél kisebb a keret, annál több energiát kell a keresésbe fektetni, hogy ne szutykot sózzanak rád.
    Mindkettőnek megvannak az előnyei és a hátrányai.

    Amúgy az csak nekem tűnt fel, hogy az 50-51-es képen a csomagtartó fedetlen részeinél a lemezt a széleken már kikezdte a rozsda?

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Még annyit tennék hozzá, hogy előbb-utóbb mindegyik autón beüt valamilyen krakk és mind elromlik. A kérdés már tényleg csak azt, hogy ilyenkor mennyit fizetsz/ mennyit vagy hajlandó fizetni?.
    Mielőtt megvettem volna a 2112-est rendesen szétnéztem a használtautó piacon, kb. 1 éven át kerestem: de teli volt elhanyagolt romokkal. Km visszatekerés, foszló kormányok és sebváltók, kívűl szép azonban belül logó belű nyugatiak, amire még kisebb vagyont kellett volna költeni, hogy autó legyen belőle a közeljövőben.
    Ahogy látom és hallom a helyzet változatlan. Akkor már én is inkább egy 2,5-3 millió körüli új autóra szavazok (teljesen mindegy, hogy Lada vagy Dacia), mint más elhanyagol xarját javítgassam éveken át….

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Nem tudom öreg ezt honnan szedted, de nem igaz….Külföldi út? Meg se kottyan neki!
    Megjártam a jelenleg Lada 2112-el Horvátországot 2x-er Romániát (Erdély) 2-er, voltam vele Bécsbe többször, illetve megmásztam vele a Tátrát (kanyargós hegyi út) Szlovákiába illetve itthon a Cserhátot és a Mátrát. Gyerekkel és néha anélkül is , 6 körüli átlagfogyival. Amikor vettem az autót 2008-ban, akkor volt 5 éves. Tehát ezeket az elmúlt években sikerült abszolválni. Egyedül a klíma hiányzik nekem (bár a nejemnek arcüreg gyulladása van tőle, igazán nem tudnám kihasználni). Most járok kb. 190ezet km-nél. Elfogyasztott 2 kuplungot, 1 féktárcsát és 3 fékbetét garnitúrát. Cseréltem benn tavaly potmétert és gyújtástrafót (13ezerből megállt). Túl sokat nem igazán költöttem rá.

    Mindezt mondom úgy, hogy van egy városi járkálós Toyota Yaris 1.4 D-4D, nejem hordja vele a gyerekeket, de hosszú utakra nem indulunk vele. Miért nem??: Mert iszonyat drága a fenntartása! Toyota megbízhatóság és legenda ide vagy oda azért a kettőstömegű lendkerék cseréje munkadíjjal együtt volt 200ezer Ft, igaz már 170ezer km-el a háta mögött 8 évesen (céges autó volt). Kicsit megviselte a családi kasszát. Arról nem is beszélek mennyi egy lámpatest (Pesten gyakori baleset), mert előjönnek a rossz álmaim.

    Tudod mi a különbség? Hát itt egy olajcsere kijön 7500 Ft-ból, egy lámabúra 2500 Ft (lámpatest 25-35 ezer Ft), egy teljes vezérlés (szíj+feszítő görgő+vízpumpa) 65 ezer km-nél 13-15 ezerből megáll. Még sorolhatnám, de akinek van elég pénze autót fenntartani annak felesleges. Úgy látom akárki, akármit mond csak egyet fújsz.
    Senki nem mondta, hogy ez egy tökéletes közép-felső kategóriás autó! Megfelel az A-ból B-be célnak és olcsó fenntartani. Ha lesz itthon családod majd rájössz, hogy másra is lehet/ kell majd költeni. Ezt 45 évesen már nyugodtan kijelenthetem. Toyota Yaris/Corolla, Dacia Duster/ Logan is volt a cégnél, vezettem mindet. Már nincsenek meg, nem bírták a strapát (talán a Toyota). A Dacia gyorsan és csúnyán öregszik, 4 éves korára már fél motortér ki volt cserélve. Ezek miatt most már nem veszünk csak lízingelünk. Nem éri meg már a cégeknek sem az autó fenntartása, eszméletlen költséget emészt fel. Ezek életből merített példák, akár elhiszed akár nem.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Olyan kevés első generációs Kalina szaladgál az utakon, hogy ezentúl, ha látok egyet, át fog futni az agyamon, hogy esetleg te vagy az:) Bár ezeket a tapasztalatokat már korábban is leírtad, de mindig öröm olvasni, hogy ilyen is van. Jó alaposan oda kell dörgölni a sznobok orra alá:)

    Nekem is nagyon szimpatikus a Granta – a hátsó rendszám fölött lévő felirattal könnyen tudok azonosulni:)

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Azért az nehogy megzavarjon az ideológia-gyártásban, hogy ezek is már jó pár éve ugyanazokkal a főegységekkel készülnek, mint a nyugatiak, sőt, a Renault az anyavállalata. 🙂

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Nincs ezekkel semmi baj nekem 10 éve van első generációs Lada Kalinám(azóta van már még egy) de erre kell a legkevesebbet költeni. Volt ezzel párhuzamosan más autónk is (muszáj a munka végett) Ford,Opel,Peugeot na ezek minősíthetetlen mocskos,pénztemető,ócska dögök voltak… Most már én röhögök a sok balf.szon hogy még mindíg azt hiszik hogy a „nyugati” autóval soha semmi gond,probléma nincs… Én alig vártam megszabaduljak a három mocsoktól! Ladában abszolút nincs olyan nagy zaj és az ajtó is Kb.:15cm ről becsukódik nem úgy mint például azon a purafészek opel astrán… Csak hát sok ember valójában Birka…

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Mondtam én már rögtön az elején ,hogy ez egy ócskaság meg a többi lada is! Látom többen kipróbálták de nem sok pozitív tapasztalat van. 3 milla az nagyon sok egy ilyen fapados szarért! A ruszkik nem tudnak túljutni ezen, nekik ez a csúcsminőség, egyszerűen képtelenek ennél jobbat gyártani. Én soha nem vezettem de amiket itt olvasok azon jókat röhögtem. Sír a váltó, iszonyat zaj van belül, az ajtó még mindig úgy csukódik mint minden ruszki jármű ajtaja, jól be kell vágni. Inkább akkor már Dacia az legalább Renault motoros!

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    A görény névre hallgató lelki sérült szociopata ne szólogassa itt a szerzőt, mert az nem az ő asztala. Persze ennek felismeréséhez intelligencia kellene, ami neki nincs. Minthogy ahhoz sincs, mielőtt megszólalna mélyen, nézzen magába, gyakoroljon önkritkát, van miért. Bár tudom, az ilyen sérült karaktereknek ez megoldhatatlan feladat.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Nekem egy Granta Liftback változat van NORMA felszereltséggel. Én meg vagyok elégedve vele. A motor vegyes fogyasztása is elfogadható (légkondi nélkül: 5,7 Liter/100km; légkondival: 6,5 Liter/100km) és kellemesen vezethető. Igen, nem mindenben tökéletes,de ha olyat szeretnél akkor spórolj annyit, hogy vegyél egy drágább autót. Akinek kicsi a fizetése és szüksége van új autóra, akkor nem nagyon választhat a nagyobb márkák közül. Az én igényeimnek és céljaimnak megfelel.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    „A forma pont olyan, mint az autó egésze, nagyjából 10 évvel ezelőtti divatnak megfelelően semmi ütős, vagy kiugró formaterv, egyszerű és harmonikus.” Na, látja tisztelt szerkesztő Úr, pont olyan, mint egy józan, földi léptékkel aposztrofálható autó. Ilyennek kéne lenni az autók 80%-nak. Semmi urizálás, földönkívüli stílusjegyek. Pont azt tudja, mint 1 autó Veszi a nehezebb terepszakaszokat, jó a futóműve, s ahogy kollégámtól hallottam a -némileg magasabb menetzajon átívelően- SEMMI BAJA, S EZT A 184.000 KM-E UTÁN MONDTA!! Nem, nem járműtesztelő, csak Ő magasabb pozíciója révén jogosult céges kocsira, ami egy Lada Granta, s még eladta a sajátját is, hogy a magánügyeit s családját is ezzel intézhesse, hordhassa. Mert eme kocsi szavaival élve megbízható, útálló, s fogyasztásbeli tényezője sem problémás, mi több, minden tere tágas. /Persze magánügyekre Ő tankolja…/

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Egy kérdés a szerzőhöz:
    Ez a két majom itt lentebb nem ciki nektek? Vágom én, hogy esélyegyenlőség, mert rejtett erőtartalékok, meg minden, de hát vérciki!

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    [i]„Egyszerűen nem tudja magát beleképzelni másnak a helyébe.”[/i]
    Mert te bele tudod…

    [i] „a nap embere vagy, Vidi”[/i]
    Meg veled együtt a honlap h.je.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Pedig ez így van. Egyszerű józan paraszti logika: mivel évtizedeken keresztül gyakorlatilag változtatás nélkül készült a típus(pl. az UAZ 452, Defender, stb.), ezért a gyárat sem modernizálták – emiatt pedig a gépsorok elöregedtek, elhasználódtak, ergo a megmunkálás minősége is egyre csak romlott. A belinkelt videóban is ez a nevetség tárgya – ez már egy olyan alja szint, amit nem lenne szabad utcára engedni, és ezt a munkások is tudják:)

    Nyilván a régi szovjet cuccok is messze voltak a világverőtől, de hidd el, hogy ahhoz a szinthez képest is lehet még sokkal mélyebbre süllyedni.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Nézd, én nem csipem az orosz technikát, a japánokban bízok igazából. De ez túl sommás ítélet, hogy minden amit gyártanak az szar. Ami a Ladát illeti, nos még mindig licensz, licensz és licensz, valójában nincsen igazi, saját fejlesztés. Valahogy nem veszik észre, hogy csak az elavultat fogják nekik eladni.
    Másik kérdés, hogy jó-e az elavult konstrukció? Nos, ha egy VW Golf IV. lenne licenszre némileg megdobva egy-két újdonsággal (beépített navigátor, stb.) akkor az eredmény jobb lenne, de csak úgy, hogy a szalag végén egy-egy német ellenőr nézi át a kocsikat. A Renaultot én soha nem csiptem igazán. Az orrom előtt kinlódtak másfél órát anno új Mégane kocsival, de a motorháztető zárja nem fogta meg rendesen a fedelet. Mondani sem kell, hogy milyen, ha menet közben felcsapódik. Eredeti Renault volt, nem licensz…

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Gyártási minősége az egykori szovjet kocsiknál rosszabb? Nem merném ezt kijelenteni, sőt! Az egykori szovjet kocsik, különösen a Moszkvicsok hihetetlen különbségekkel készültek. Amilyen alkatrész, stb. volt éppen a polcon…

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Nyilván azért túldimenzionálni sem kell a dolgot – a külföldi út nagyon bátor döntés lenne egy Zsigulival. Az hagyján, hogy akár cserben is hagyhat, de zajos, lassú, sokat eszik, kényelmetlen: semmi sem indokolná, hogy elhagyd vele az országhatárt. De nem is arra való – a lakóhelyedhez közeli közlekedésre, telekre, tanyára járásra, élményautózásra, nosztalgiázni, „visszarepülni” egy olyan korba, amikor az autót még valóban a sofőr uralta: ezekre tökéletes. Napi használatra már nem alkalmasak, de ez kb. az összes 30 év körüli autóra igaz.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Nincs mit. Tudod, korábban Mr. Green volt itt az egyik ember, akire látatlanban is felnéztem – ez azóta annyit változott, hogy többek között te léptél a helyébe + még pár ember. A neveket nem kezdem el sorolni, mert akiket kihagyok, azok esetleg megsértődhetnek:)

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Ebben a videóban(már láttam) a nevetség tárgya az, hogy [b]a gyártási minőség hova süllyedt az egykori szovjethez képest.[/b] Butaság azt gondolni, hogy a megmunkálás egy ’70-es évekbeli UAZ-on pontosan ilyen volt, mint a videóban szereplő újon. Sajnos az évtizedeken át változatlan formában gyártott típusoknál jellemző, hogy a gyártási minőség az idő előrehaladtával drasztikusan romlik. Megsúgom, hogy a Land Rover Defendernél is jelen van ugyanez, csak arról nem illik beszélni, mert angol gyártmány, és az oroszokba jobban esik „belerúgni”. Tessék már megnézni a Népítéleten a Land Rover típusok pontátlagait…

    Szerinted a Mexikóban gyártott újkori VW Bogárnak vagy a Brazíliában gyártott Transporter T2-esnek a minősége nem rosszabb, mint az eredeti németé? Jaj, dehogyisnem…

    Ne felejtsük el, hogy a Nivának gyakorlatilag nincs konkurense a piacon. Sosem volt a megbízhatóságáról híres, viszont arról igen, hogy nincs előtte akadály, egyszerűen szerelhető és olcsó az alkatrész hozzá. Úgy tudom, az UAZ-okat is bevezették újra a magyar piacra – többek között a régi, jól ismert 452-es és 469-es is újra kapható 0 km-esen, újabb karosszéria-változatokkal is.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    „Méltán elfeledd márka, nem kár érte.”

    Ne is haragudj, de ez pl. a Roverre vagy a Lanciára remekül illik:) A Saab-ot én sajnáltam, de ők még visszatérhetnek. A Lada még létezik, és komoly megújulás előtt áll. Az igazi probléma a Renault-Nissan részéről az lesz, hogy a Ladák minőségérzetét elfogadható szintre fejlesszék fel – mivel a Daciát 99%-ban birtokolják, ott ezt meg tudták csinálni, de az AvtoVAZ-nak „csak” az 51%-át, és ez így kemény dió. Egy „kicsit” vesződni kell a szergejekkel…

    A noszalgiáról annyit, hogy bár én ’82-es vagyok és nem sokat éltem abban a korban, de apám sokszor értetlenkedik ilyen dolgokon, hogy „drogterjesztőket kapcsoltak le”, meg „Ginát kevertek lányok italába”, „családon belüli erőszak”, „dohányboltot raboltak ki” és még lehetne hosszan sorolni… Voltak annak a kornak is nosztalgiára érdemes jellemzői. Arról a nem elhanyagolható kérdéskörről meg ne feledkezzünk meg, hogy az emberek valahogy jobban figyeltek egymásra, nem volt jellemző ez a mai értelemben vett közöny, és az emberi értékek sokkal nagyobb súlyt kaptak. Manapság ez van: „Mi van, nem fussa rá?” Elszomorító, hogy itt tartunk… A közösségi oldalak, a mobilok, stb.-ről meg kiderült, hogy többet ártottak, mint használtak – az emberek közti kapcsolattartás módja, minősége átértékelődött, és nem pozitív irányba…

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    „Aki politikai állásfoglalást tesz, arra az az első számú kritérium, hogy túl tudjon látni magán. Ez neked látványosan nem megy.”

    Első osztályú meglátás, a nap embere vagy, Vidi. Egyszerűen nem tudja magát beleképzelni másnak a helyébe. Ezt én úgy fogalmaztam meg, hogy amiket ír, az nagy vonalakban nem releváns a magyar lakosságra nézve.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    [i]„Sosem értettem hogy miért nosztalgiáznak egy olyan korra ami sok mindent megérdemel, de pont nosztalgiát nem…”[/i]
    Egyszerűen azért, mert az ország 9 millió lakosából legalább 4,5 millió úgy érzi, rosszabb élethelyzetben van, mint az átkosban volt, még akkor is, ha van munkája, és ez nem csak az anyagiakra vonatkozik, hanem mentálisan is.
    Aki politikai állásfoglalást tesz, arra az az első számú kritérium, hogy túl tudjon látni magán. Ez neked látványosan nem megy.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Ez a szín nagyon jó! Ne feledjük, hogy a Lada évtizedekkel ezelőtti típusból merít a Granta esetében is. A váz kb. megegyezik a 99-ben (17 éve :D) bemutatott, 2004-től gyártott KalinaI-gyel.
    Hát ahhoz képest szerintem eléggé felpofozták a Grantát és a KalinaII-t is, hogy mutasson egy mai, low-cost kinézetet. Igaz ez a külsőre és a belső formai megjelenésre is szerintem. Azért, ha egy LoganI-gyel egymás mellé állítatánk ezt a kocsit, ez volna a maibb kinézetű, kívül, de belül meg pláne. (Jó lenne egy ilyen összehasonlító teszt is.)
    És pont ebben az országban fikázzák, szarozzák az autót, ahol a lakosság több, mint fele rosszabb, 15-20 éves kis és alsóközepes kocsikkal jár. 😀 Rengetegen örülnének (sajnos) egy ilyennek.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Méltán elfeledd márka, nem kár érte. Sokkal jobb gyártók is lehúzták már a rolót, aki ezt a t-gyakupacot élteti, az vegyen ilyet magának, aztán írja meg hogy mi lett vele.

    Sosem értettem hogy miért nosztalgiáznak egy olyan korra ami sok mindent megérdemel, de pont nosztalgiát nem…

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Vezettem pár hónapja egy Kalina Cross-t. Elég gyatra minőség, nem is a gagyi műanyagok, a Samarából származó kézifékkar vagy a 20 éves felültöltős mosógép csukódására emlékeztető ajtó zavart, hanem a mechanika valamiért nem volt egyben. A motor nem húzott rosszul, de valahogy furcsán rángatott, a váltó pontos volt ugyan, de a tempó növekedtével, úgy búgott, visított, mint egy kis malac és a kormányzás… Vezettem Daciát is (abból a Dustert), az is olcsó autó, de mégis egyben volt.
    Ha 1,5-ért adnák a Ladát, akkor sem fogadható el ez a minőség, de 3 millióért? A tesztút után nem vagyok benne biztos, hogy 50-100 ezer kilométert problémamentesen kibírnak ezek a Ladák. Pedig tényleg örültem, hogy egy régi/új márkát vezetnek be Magyarországon.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    2016-ban ez az autó semmilyen objektív szempontrendszer alapján nem üti meg azt a mércét, ami elvárható.

    Ha kifizetek egy új autóért hárommillió forintot (amennyiért egy átlag magyar két évig dolgozik, és akkor nem evett, fűtött és világított), akkor számomra nem elfogadható az, hogy a kezemben marad az ablakemelő kapcsolópanelja, hogy a sorjás műanyag lenyúzza a bőrt, hogy visít a váltó és még sorolhatnám (e tekintetben érdemes elolvasni más autós online lapok értékeléseit).

    Tudom, hogy más volt az a világ, amikor éveket kellett várni a kocsira, amikor az ezerötös volt AZ AUTÓ (ami egyébként pont ugyanott volt technikailag az akkori autókhoz képest, mint a granta a maiakhoz) és amit 50 000 km után hetente lehetett szerelni a szomszéd garázsában (rosszabb esetben már generalért kiáltott). Akkor az volt, nyilván jó volt, de azóta eltelt harminc-negyven év. És ennyi pénzért ne a párás szemű nosztalgia mondassa már velem, hogy „jó, dehát ez egy Lada, mit várjak tőle többet?”. Ennyi pénzért 2016-ban egy új autónál pusztán nosztalgiából ne legyen már szerethető és felvidító az igénytelenség. Mert egyáltalán nem az.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    2016-ban ez az autó semmilyen objektív szempontrendszer alapján nem üti meg azt a mércét, ami elvárható.

    Ha kifizetek egy új autóért hárommillió forintot (amennyiért egy átlag magyar két évig dolgozik, és akkor nem evett, fűtött és világított), akkor számomra nem elfogadható az, hogy a kezemben marad az ablakemelő kapcsolópanelja, hogy a sorjás műanyag lenyúzza a bőrt, hogy visít a váltó és még sorolhatnám (e tekintetben érdemes elolvasni más autós online lapok értékeléseit).

    Tudom, hogy más volt az a világ, amikor éveket kellett várni a kocsira, amikor az ezerötös volt AZ AUTÓ (ami egyébként pont ugyanott volt technikailag az akkori autókhoz képest, mint a granta a maiakhoz) és amit 50 000 km után hetente lehetett szerelni a szomszéd garázsában (rosszabb esetben már generalért kiáltott). Akkor az volt, nyilván jó volt, de azóta eltelt harminc-negyven év. És ennyi pénzért ne a párás szemű nosztalgia mondassa már velem, hogy „jó, dehát ez egy Lada, mit várjak tőle többet?”. Ennyi pénzért 2016-ban egy új autónál pusztán nosztalgiából ne legyen már szerethető és felvidító az igénytelenség. Mert egyáltalán nem az.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Csalfa Romeo ! Megbízható sosem volt egy orosz gépjármű sem. Annak idején a főtaxinál gyakran úgy jött ki a kocsi a gyárból, hogy újra szét kellett szedni és összerakni. Ahol nincs percizitás az minden lehet de jó nem. Jók az UAZ és Niva terepjárók? Tessék itt van, még az oroszok is kiröhögik.
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=89&v=J6svzFhN4ng
    Nem hinném hogy Somka82 lenne a szűk látókörű.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Ez a granta a 11 éves ős-logan minőséget se üti meg, egy thalia, albea, kalos, aveo, fabia,accent, hozzá képest meg űrtechnika, talán nem véletlen hogy ősz szakállas kalaposokból áll az elsődleges vevőköre….

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Kicsit elbeszélünk egymás mellett. A hobbiautó – benne is van a nevében – azért hobbiautó, mert nincs napi használatban. Egyébként meg ezekkel a régi Ladákkal már a többség nem indul hosszú utakra, csak afféle „telekrejárós” autóként funkcionálnak ma már, és leginkább kisvárosokban, falvakban. Arra a célra meg tökéletesek is, nem?:)
    A régi szovjet teherautók bizonyították és bizonyítják még ma is strapabírásukat a Honvédségnél, azt hiszem, ezt nem kell magyarázni.
    Én a Grantával egyelőre óvatos vagyok – megvárnám, hogy 100-150 ezer km után mennyire lesz egyben. Most még nem biztos, hogy mernék venni, de én olyan vagyok, hogy VW-t vagy franciát, olaszt sem mernék… Egyelőre még bizonyítson, és majd pár év múlva meglátjuk. Az árát úgyis sz*rul fogja tartani, és majd jó vétel lehet néhány évesen. De nekem nagyon szimpatikusak ezek az ún. „minimáltranszportok”, a Logan, a Celerio, a régi Daewoo-k, stb…

    „Mindenben évtizedekkel vannak elmaradva még az újak is!”

    Erre az előző kommentemben leírtam a reakciómat.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Hát ha valaki megengedheti magának, hogy két autót tartson annak jó a régi Lada hobbi célra de szerintem a legtöbben nem! Ha nem tudom nap mint nap használni mert mindig valami rossz rajta akkor azt nevezhetjük használhatatlan vacaknak! Amiket felsoroltál na azok csak az igazán puritán járművek! Én nem mondtam, hogy orosz gépet akarok venni de tudod a hozzászólás ezért van, hogy véleményt írjunk, én is ezt tettem és igazából leginkább a cikkben szereplőre értettem. Azt ugye te sem mondod, hogy ez egy jó gép és megéri az árát? Mindenben évtizedekkel vannak elmaradva még az újak is!

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Az avatarodban lévő autó sejtetni engedi, mely nemzet autóiért rajongsz, úgyhogy emiatt respect. De amúgy sok butaságot hordtál össze. Véleményt írni jogod van, de senki semn kötelez téged arra, hogy orosz gépet vegyél. Hidd el, rengeteg szerethető tulajdonsága van egy Ladának, csak „rá kell érezni az ízére”. Vezettem már 2105-öst, már akkor jól eső bizsergés fogott el, amikor megragadtam a kilincset… A vezetése meg szavakban nem leírható élmény.
    Ne felejtsd el, hogy [b]ezek a régi orosz(ill. szoci) vasak egyre inkább hobbi-, ill. kultautó státuszba kerülnek, és azoknál nem elvárás a megbízhatóság, mivel nincsenek napi használatra fogva.[/b] Sőt, egy hobbiautótól már-már szinte el is várható, hogy néha szerelni kelljen rajta ezt-azt. Máskülönben mi lenne benne a „hobbi”?
    Ezek még valódi gépek voltak, amelyeknek minden funkciójához erőt kellett kifejteni. A mai ember pedig elkényelmesedett, elpuhult, és inkább a finom, könnyen kezelhető techinkára voksol. Azon meg kár rugózni, hogy mennyire van lemaradva a konkurenciától. Biztos sokat hallottátok már ezt a mondatot elégedett öreg autó-tulajoktól:[b]„Ha lehetne kapni újonnan, gondolkodás nélkül megvenném.”[/b] Ők sem a fejlődésre „buknak”, hanem a jól bevált régi értékekre. Nyugodt lehetsz, a Ladák is meg fogják találni a vevőiket. A design megítélése pedig szubjektív.
    Végül pedig köztudomású, hogy nagyon jók a régi orosz terepjárók(GAZ 69, UAZ-ok, Niva), ill. bár az idő eljárt felettük, de a teherautóik is – Ural, MAZ, GAZ, KrAZ, Kamaz, Zil, stb… Ne légy már ilyen beszűkült látókörű.

  • 2017.10.28. at 02:09
    Permalink

    Szerintem a ruszkiknak nem kéne autót gyártani! Ebbe a kocsiba semmi nem üti meg az európai szintet (de mást se). Egyetlen olyan paramétere vagy tulajdonsága sics amiért szeretni lehetne. A cikk jól fogalmazott ez annak jó aki zsiguliból vagy kocka ladából ül át mert azok még ennél is silányabbak! Lada rajongók kérem ne zaklassanak a hozzászólásukkal ,hogy ilyen meg okyan strapabíró meg szerelhető egy fogóval az út mellett stb. baromságok! Van nekem is Lada fan haverom és az autó többet van felemelve meg kinyitva a motorháztető mint amennyit forgalomban! Persze ő mindig tuningol valamit de szerintem meg egy fos! Azt nem értem miért olyan nehéz lemásolni egy európai autót felszereltségben? Fogyasztás, teljesítmény ,felszereltség ,dizájn ez mind jóval alulmarad még a legolcsóbbak között is. 3 millaért már egy alap Renault Cliot is lehet venni és az nem ilyen ronda. Ami ruszki az szar és ez mindenükre igaz!

Vélemény, hozzászólás?