Automata Dacia? Létezik! – Dacia Logan MCV teszt
Dacia Logan MCV 0.9 TCe Arctic „Robotizált” teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Logan MCV továbbra sem élményautó, inkább használati tárgy a hétköznapokra. Árával egyetlen márka sem tud versenyezni. Érdemes megfontolni.
Mennyire MCV az MCV? Már korábban is járt nálunk a 2013-as genfi bemutató óta változatlan külsejű Dacia Logan MCV, ám ilyen felszereltséggel még nem. Csak pislogtam: Dacia robotváltóval, klímával és navigációval? Aztán megkaptam: „ilyen jó autó, se lesz nálad több.” Tulajdonképpen minden van benne, amit ma egy átlag magyar család elvárhat, és ezzel az árral nyerő párost alkotnak, így kíváncsi lettem. Furán hangozhat a neve végén az MCV rövidítés, ami a Dacia értelmezésében a Maximum Capacity Vehicle kifejezést rejti, ami maximális befogadóképességű járművet jelent szabad fordításban. A szakmában a közepes méretű haszonjárművekre (Medium Commercial Vehicle) is használják ezt a mozaikszót, de már az előző generációs Logan MCV is ezt a megnevezést kapta. Az ő szerepkörét azonban a Lodgy vette át, a név pedig a Logan kombi változatán maradt rajta. Ez ne zavarjon meg senkit, továbbra sem nevezhető haszonjárműnek, de már 7 ülésesnek sem a Logan MCV.
Eszméletlen tágas. Dobva a szekrényajtókat, egy karcsúbb, az új dizájnvonalat követő családi kombi lett a Logan MCV, ami nem azt jelenti, hogy ne lenne benne fejedelmi helybőség. Ezt mutatja a 20 centis lábtér még 180 cm magasságú sofőr mögött is, de egyébként elöl sem panaszkodhatunk. Külön furcsaság, hogy a hátsó ablakok - elektromos - mozgatását nem az ajtón, hanem két középen elhelyezett gombról végezhetjük. Rosszabb helyet el sem tudnék képzelni, de így megspórolhattak néhány méter kábelt. A beltérben nem kell csodákat várni, a műszerfal szürke egyszerűségén a nem túl kényelmes ülések sem segítenek. Mindenhol olcsó anyagok, a kormány borítása például műanyagnak érződik, de varrva van, tehát valószínűleg valami ismeretlen eredetű bőr. Logikusan egyszerű az érintőképernyős LG rendszer középen, a navigáció gyors, egyetlen idegesítő szokása, hogy minden első bekapcsoláskor kiírja, hogy menet közben veszélyes az érintőképernyővel bíbelődni. Szerintem sokkal veszélyesebb hosszú mondatokat elolvasni rajta, de legalább nem kell nyugtázni. Na mindegy, végre TomTom nélkül maradtunk, és ez volt az a pont, amikor azt mondtam: ez egy jobb autó, mint a Tipo a maga 4 millió Opening Edition árával. Mind a kettő népautónak készült, a Dacia viszont jobb, minden értelemben.
Mindig nézz a hátad mögé! Mivel a rövid Logan alapjaira épült, és tengelytávja is megegyezik vele, könnyen rövidebbnek érezhetjük az MCV-t, mint az valójában. Tolatni csakis hátra ordulva ajánlatos vele, hogy rádöbbenjünk, hogy milyen messze van tőlünk a kombi fara. Azért segítségünkre van a tolatóradar - ami halk csipogással jelez, ha valamihez közel értünk - elinduláskor pedig a visszagurulás-segéd. A hatalmas csomagtartóméret azonban nyerőkártyája lehet az MCV-nek. Alapból is méretes, 573 literes a puttony, azonban a 2/3-1/3 ülésdöntés után 1,5 köbméteres téglalap alapú teret kapunk. A kombi kivitel tökéletesen hasznosítja a rendelkezésre álló területet, kellő fejteret is ad.
Higgadt vezethetőség. A szokásos daciás felfüggesztés továbbra is megmaradt, a kátyúkon úgy siklik át, mint hajó a hullámokon. Erre rátesz az is, hogy magasan ül, ezért egyébként kényelmes a beszállás is. Sőt, végre egy mai autó, amiből rendesen kilátni. Nincs meredek szélvédő és vastag A-oszlop. Van azonban itt franciás kiegészítő is, a könyöktámasz valóban csak erre a funkcióra született. Felhajtva nem találunk semmit, csak egy cigisdoboz méretű tárolót. Ugyanilyen „feleslegesek” a kijelző melletti hangerőgombok, amiknek használatáról teljesen leszokunk egy idő után. Minek előrehajolni hozzájuk, ha távirányítóval a kormány mögül is szabályozhatjuk a hangerőt? Elkerülhetetlen téma a zajszigetelés, ami nem igazán van. Autópályán erős a szélzaj, amit a 130-nél mért 73 decibeles adat is tükröz. Ennek ellenére egy nyugodt futású, jól vezethető autó a Logan MCV. A motor az említett autópályás tempónál sem erőlködik.
Nagypapásan. Nem egész 1 literes, pontosan 0,9 literes és 90 lóerős turbós motor dobog benne. Ettől a ténytől nem kell megijedni, a turbó sokat segít, és dinamikusan lehet vele közlekedni. A dinamikus alatt nem a folyamatos gyorsulást és tiprást értem, de a 11,1 másodperces 100 km/órára gyorsulás több mint korrekt. Padlózni teljesen felesleges, csak ordít a motor, de nem megy sokkal jobban, ez az autó nem erre van. Arra már inkább, hogy a családdal nyugodtan leutazhassunk a Balatonra, tudva, hogy egy új autó van alattunk, ráadásul a fűnyíró is befért hátra, a gyerekek táskái mellé. A háromhengeres sajátossága, hogy kis fordulaton rezonál a kasztni, de ezzel sincs komolyabb baj. A motorba tulajdonképpen nem lehet belekötni, pedig ugyanott gyártják (Mioveniben, Romániában), ahol anno a Dacia 1300-ast is.
Gazdaságos. Az apró turbómotor étvágyára sem lehet panaszunk. Hozzá kell tenni, hogy mindössze 10 km volt a tesztautóban, mikor megkaptuk. Frissességében 6,8-6,9 között alakult a fogyasztás, többnyire városi használatban, ami egy ekkora autónál teljesen rendben van. A gyári adatok szerint egyébként városban 5,8, országúton 4,3 litert eszik 100 km-en, amit valószínűleg hozni is tud. Itt azonban nem állt meg, ahogy mentek bele a kilométerek, úgy lett egyre fürgébb és gazdaságosabb. A jobb menetdinamika mellé egy 6,0 literes vegyes érték adódott, amit egyébként tovább lehet csökkenteni az Eco mód segítségével. Segítségével korábban elvált az ötsebességes robotizált váltó, cserébe viszont lomhábban halad. A fogyasztás azonban rohamosan csökkent. Segít ezen felül a start/stop rendszer is, ami a féket felengedve nagyon finoman indítja újra a motort. Lehetőségem volt szinte üres tankkal is kipróbálni, és azt hiszem az átlag magyar családoknál nem is lesz olyan ritka ez az eset. A fedélzeti számítógép (mert ilyen is van ám) mindössze 100 kilométerig mutatja nekünk a hatótávot, utána magunkra hagy. Ennek tudatában azt hihetjük, hogy valóban ennyi maradt benne, de tapasztalat szerint 50 km után már elkezdett akadozni a motor, főként emelkedőn. Ne próbálják ki otthon.
Lehet egy pedállal kevesebb? Lehet! Az más kérdés, hogy milyen áron. A Dacia kézi váltóját sok dicséret érte, a daciásan olcsó, mindössze 170 ezer forintért adott robotizált váltóról az árán túl már nem sok jó mondható el. Nagyon lassú, ami sokat ront a menetdinamikán. Ahogy írtam, a motoron nem múlik, a váltón annál inkább. Óvakodjunk a meredekebb helyzetektől, mert biztos, hogy a legrosszabbkor akar majd kapcsolni, az pedig ilyenkor egy örökkévalóságnak tűnik. Lehet persze, hogy ennek is kell a bejáratás. Idővel ugyanis a váltó is egyre gyorsabban kapcsolt, és hozzá lehet szokni a lassúsághoz. A trükkje logikusan az, hogy a lábunkkal úgy kell játszani, hogy pont akkor érezzen késztetést a váltásra, amikor mi jónak érezzük - ahogyan azt egy kézi váltósnál tennénk. Ellenben továbbra sem szabad elfelejteni, hogy egy Daciáról beszélünk. Az, hogy automatizált váltót kapunk hozzá, luxus a köbön.
Ennyiért? A végére maradt a csattanó. Lehet bármi rosszat mondani róla, a Logan MCV az egyik legjobb döntés ma a piacon egy átlagos keresetű, gyermekes magyar családnak. Alapáron mindössze 3 280 000 forintot kóstál az Arctic felszereltségű robotizált váltós kombi Logan. Ezzel az árral egyetlen márka sem tud versenyezni, ha egy új kombit szeretnénk vásárolni hasonló felszereltséggel és mérettel. A robotváltós Logannál az alapfelszereltség részét képzik a hosszanti tetősínek, a Dacia minden aktív és passzív biztonsági rendszere – köztük 4 légzsák, valamint a szervokormány, a manuális klíma, a távirányítós központi zár, az elülső elektromos ablakemelők, a Bluetooth-os, USB csatlakozós CD-MP3 rádió. Ha tovább extráznánk, olcsón megtehetjük, hiszen például a 7 colos érintőképernyős multimédia rendszer Kelet-Európa navigációval együtt csupán 75 000 Ft (a teljes európai térkép 35 000 Ft felár), míg a tesztautóban is megtalálható tempomat+bőrkormány+bőrsebváltó kombó 90 000 Ft-os csomagot képez. A tolatóradar beszerelése 60 000 Ft, a könyöktámasz pedig 25 000 Ft pluszt jelent, de ehhez is van akciós ajánlat szőnyeggel együtt. Ezek mellett többféle csomagot is kínál a Dacia, érdemes azokat is átnézni, hátha valakinek épp azokra van szüksége.
Nincs konkurense. Nyilván sokakban megmaradtak még az ősidők beidegződései a Daciával kapcsolatban, ezeket azonban jobb minél előbb elfelejteni. A Dacia Logan MCV pozitív csalódás volt. Ez egy olcsó autó, és így is kell hozzáállni. Ha ezt elfogadjuk, megkapjuk egy átlag magyar család tökéletes kombiját, ami nem mellékesen új, 3 év/100 000 km, olcsón hosszabbítható garanciával. Ilyen áron pedig semmi sem tudja überelni. A Lada Kalina kombi alapárban kissé olcsóbb, de felszereltségben és minőségben nem ez a szint, az egyéb olcsóbb márkák, például a Skoda, a Renault vagy a SEAT kombijai pedig teljesen más árkategóriát képviselnek, így a Logan MCV egyedül maradt a piacon.
Árak
Tesztmodell alapára
3 280 000 Ft (2016.08.11.)
Tesztautó ára
3 563 990 Ft (2016.08.11.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
898 cm3
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 5000 1/min-nél
Nyomaték:
135 Nm 2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,1 s
Végsebesség:
175 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4492 mm
Szélesség:
1733 mm
Magasság:
550 mm
Saját tömeg:
1038 kg
Össztömeg:
1620 kg
Terhelhetőség:
515 kg
Tengelytáv:
2634 mm
Karosszéria-kivitel:
Kombi
Csomagtér:
573-1518 l
Belső szélesség elöl:
1435 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
920-970 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1370 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
520-800 mm
Csomagtér hossza:
1090 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1850 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
898 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
robotizált
Nyomaték:
135 Nm 2500 1/min-nél
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 5000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,1 s
CO2-kibocsátás:
109 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,0 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
73 dB(A)
Befejezted, mert túltoltad.
Pontosan ugyanolyan személyeskedés. Befejeztem a beszélgetést.
[i]Te meg egy értetlen hülye vagy. Fizesd ki a különbözetet! Mit nem lehet ezen megérteni? 3.5-ért máshol szart sem kapsz[/i] De pont azt kapsz, ezért nem teccik. A „Te egy Einstein vagy” és a ” Te meg egy értetlen hülyegyerek” között van egy kis különbség. Az utobbi ledegradáló az előbbi irónikus, de te nevezel engem személyeskedő trollnak. [u]Egyébként meg te adtál olyan dolgokat a számba amiket nem is mondtam.[/u] Télleg nagyon nárcisztikus lélek lehetsz. Amúgy te ugattál le mindenkit akinek valami kifogása volt az autóval. Jössz itt egy 50éves példával a motorgyártásból, és mi van a 2.2Dci Espace-al, vagy az 1.5Dcivel? Egyik jobb mint a másik mégsem ment csődbe a R. [u]Nagyon elfogult vagy a Renault/Dácia konszernnel.[/u] Ami nem baj, csak ne hülyézz le mindenkit mert, nem hajlandó azanosulni ezzel az autóval, vagy ezek megbízhatóságával. Mai modern autókat már szerelni sem lehet, direkt úgy gyártják őket, szóval ha valami lesz vele akkor abból szervíz lesz, órabérrel. Egy régebbi autónál ez azért nem teljesen így van. Fenntartom ama állításomat hogy ezt olyanok veszik akik nem akarnak bütykölni vagy teljesen zöldségek hozzá, vagy öregek akinek ez nem hiányzik. Télleg te hány éves vagy? [u][/u]
Különben ez egy nagy autó, nemhiszem hogy ne lehetne ennélkül felnevelni 2 gyereket. Barátomnak is egy öreg Szedán Swiftje van már nagyon rég óta 2 gyerekkel, nem is akarja lecserélni, gombokat költ rá több mint 10 éve. Ez a verhetetlen nem a Dákó ha már a fillérbaszás a legfontosabb a számodra.
(y)
Az országimázsról majd eszembe fogsz jutni ne aggódj.
A személyeskedést TE kezdted! ” Te egy Einstein vagy.” Szerintem szórakozz mással.
Ne szemelyeskedj 12. Kifogytal a terelesekbol?
Ha elolvasnad amit irok akkor megtalanad azt is benne hogy „tojok a kopogos muanyagra”.
NE terelj.
Ezt is mar leirtam kb 5x, hogy kobcentimeter/ar aranyban verhetetlen. (Waberernel biztos szamit, mindenkinel nembiztos)
Szoval ne terelj!
Elvazd amig mukodik.
Amiert engem hidegen hagy az az hogy sokat buksz rajta mint minden uj auton, meg akkor is ha csak otthon all.
Persze a legolcsobb BUDGET auto ebben nem tevedsz.
Szerintem te azt nem tudod tudomasul venni amit te is irsz : „Ez a valóság, bármennyire nem tetszik.”
Ma kereket akartam cserelni a ceges Renault Fluenzan. A kerekkulcs 20cm-nel rovidebb. Ha szemfules vagy rajossz bele lehet dugni a vontatoszemet igy kb. megduplazodik az erokar. Igy konyokben elhajlott a kerekkulcs!!! de csavart nem lazitottam meg. Ebbol kisporoltak az anyagot kicsit. Gondolom a Renault / BUDGET Daciaban ez jobban van megoldva. NEm tudom, de mivel Budget, nemhiszem. Es ez csa egy kulcs. Majd ha esoben kell kereket cserelned a semmi kozepen jussak eszedbe.
Te meg egy értetlen hülye vagy. Fizesd ki a különbözetet! Mit nem lehet ezen megérteni? 3.5-ért máshol szart sem kapsz, itt meg egy normális használható autót aminek az ég világon semmi de semmi baja nincs azon kívül a sok szubjektív ökörségen amit itt felsoroltál, mint kopogós műanyag, meg neked miért nem tetszik a formája. Zárjuk le a témát szerintem.
Nem tudok roviden valaszolni.
Te mondtd korabban hogy a hazai gyartas nem ad bele a GDP-be. Na ez a netto hulyeseg. A kulfoldon gyartott auto nem ad bele semmit! A Suzukit magyarnak erezhetjuk valamennyire tobb okbol is. Olcso is, munkahelyeket is ad. Nemugy mint a Dako, Tata vagy akarmi mas. Az opel Merci Audi nem igazan a magyar penzarcank valo, nehez is lenne annak erezni.
De lattad mar Romaniaban milyen autojuk van a rendoroknek? Dako! Nalunk? Naugye. Olyanok dontenek mint te. Mindenki mast tamogatunk csak magunkat ne kelljen. (Kombino, buszuk, stb)
Orulok hogy igy latod a rendszervaltast, mert igy is tortent. Kiraboltak vegeredmenyben, ezert is tartunk most itt. De ez keletieuropai tendencia nem Hungarikum. Bar egy kicsit ezt is elsikalod felmentve a balosokat, amit eddig is maszatoltal, bar tudom te nem vagy az csak ugy beszelsz. Hagyjuk inkabb.
Az meg eleg vicces hogy a Suzukihoz hasonlitod arban. A Dacia BUDGET marka. (olcso janos, fapados, egypalcikas a sajat bevallasu es uzletpolitikajuk szerint) Tehat egy BUDGET autonak az arat hasonlitod egy nem BUDGET-era, kidomboritva mennyire jobb arban. Te egy Einstein vagy. A TATA-hoz kellene hasonitani, pl.
Kobcentimeter/ arban verhetetlen ez a talicska csak egy autonak tobb jellemzoje van, ez csak egy. Ebben a legjobb a tobbiben meg Budget. Nem sorolom. Ez a valóság, bármennyire nem tetszik. De mondom ha neked teccik egeszsegedre, emiatt nem foglak trollkodni, a csusztatasaidat es narcisztikus tulreagalasaidat nem birom amit az elso kommentemre is adtal.
Bla-bla-bla és még egyszer bla… Persze, nem kaptunk rá lehetőséget, de ha kaptunk volna, akkor sem tudtunk volna jobb minőségű személyautót gyártani, mint Románia. Az „okos” hozzászólásod megint a két ország közti ellentétekre erősít rá, nem pedig az országok valós tudására. Valószínűleg ők is lenéznek minket, ahogy a franciák és az angolok is szidnak mindent, ami a másiké, a csigaevők mégis vesznek Land Rovert és a teaszürcsölők is vesznek Peugeot-t:)
Ez 5évesen készült, most már nincs alja a bal elsőnek, asszem 7 év körűl van most, 1,6 16V
Bocsánat, így visszaolvasva a részleteket, elhamarkodottan reagáltam és tényleg vannak ilyen állapotúak, már csak azért is fura, mert 21. században vagyunk, rokonságban is van 2005-ös patika állapotú, és nekem is volt, bár nem logan.
Kivéve ha MCV 🙂
A hármas kép miről származik mert hogy nem logan az is tuti. Nem volt hátsó ablaktörlője, így máris elvéreztél hogy kamu az egész.
Az írásodból SZÁMOMRA nem derült ki,hogy márka szervizben volt-e az olajcsere vagy sem.
Ha márkaszervizben volt a szervizelés és a garancia még nem járt le:
– Mindegy melyikbe vitted.
– Mindenképpen garanciában kellet volna javítani. Akkor is,ha mindig Győrben volt szervizelve és Békéscsabán javíttattad volna is ez lenne a szitu.
– Minden hivatalos márka szervizben a kötelező szervizelés alatt átnézik a kocsit. Ha akkor jelentkezett a probléma és nem javították, akkor lehet reklamálni. Ezt a tortúrát szeretik elkerülni,mert ha kiderül az anyacég felé, akkor büntetést kap a szerviz. Hiszen kockáztatja a márka hírnevét és a következő autó nem biztos,hogy az adott márkától lesz véve… Illetve ilyenkor lehet meglebegtetni a „Kérem a panaszkönyvet” és társait. Mindegy melyik úton megy az ember… A vége ugyan az… Javított hiba….
Ha nem márka szervizben volt a szerviz:
– Az adott szervizzel kapcsolatos garancia azonnal bukik. Pl: Olajcsere – Motorhiba
– Az olyan hibák, amik elhúzhatók kis ideig más kérdés. Ha kavicsfelverődés miatt megsérül a fényezés és elkezd rozsdásodni, akkor az észleléskor kéne bevinni és javíttatni. Ekkor még olcsó a javítás. Ha a nem hivatalos szerviz nem jelzi ezt a problémát ÉS neked nem tűnik fel, akkor a „nem megfelelő karbantartás” miatt jogosan bukik a garancia.
Lejárt garancia esetén:
– Zsebbenyúlósan lehet javítani bárhol. Más kérdés,hogy ennyire előrehaladott állapotban megéri-e toldozni-foltozni. A kémiai tudásomra támaszkodva én az ajtót cseréltetném. Hosszútávon jobb megoldás. Középtávra gondolva, akkor egy felületi javítást választanék. Ha pedig nem sokáig akarom használni már, akkor nem költenék javításra.
Ez viszont egyéni vélemény. Viszont a garanciális papírokat átolvasva, ha nincs kikötve az,hogy márka szervizbe kell hordani, de a kötelező szervizek a megfelelő időben és előírásnak megfelelő anyagokkal volt, akkor a garancia nem bukik. De ezt vakon nem lehet 100%-osan kijelenteni.
Elég csúnyák a képek. Viszont az új verzió már galvanizált lemezből van így ez azzal már nem fordulhat elő. És szerintem még ezt is érdemes kijavítani amíg ki lehet. Én biztosan nem hagytam volna ennyire elhatalmasodni a dolgot. Időben ezt simán meg lehetett volna fogni és ki lehetett volna szépen javítani fillérekből.
260000km után meg ha csak ennyi baja volt, az azért nem a világ vége egy olcsó autótól. Persze bosszantó, de biztos vagyok benne, ha végig márkaszervízbe hordtátok volna kijavítják egy szó nélkül ezt is és akkor ennyi baja sem lenne.
Ez mindenhol így van, még a Mercedesnél is. Ha márkaszervízbe hordtátok volna akkor érvényes marad a garancia a karosszériára. Ott a karosszéria állapotát elméletileg ellenőrizni kell, és ha ilyen probléma van akkor kijavítják. De a ti esetetekben mivel nem járt ott az autó ez elmaradt, így joggal tagadja meg a forgalmazó a garanciális javítást.
Itt vannak a képek.
http://www.kephost.com/images/2016/08/16/20160816_181807.md.jpg
http://www.kephost.com/images/2016/08/16/20160816_181720.md.jpg
http://www.kephost.com/images/2016/08/16/20160816_181559.md.jpg
http://www.kephost.com/images/2016/08/16/20160816_181450.md.jpg
http://www.kephost.com/images/2016/08/16/20160816_181548.md.jpg
Belülről rohadt kifele, de láttam már egy pár ugyanilyet 4ajtósban is. Én sem hagytam volna de az öreg belenyugodott, pedig megvannak a szerviz számlák.
5 év gari volt rá, de nem akarták megcsinálni, mert nem náluk volt az olajcsere, az öreg meg hagyta, én ügyvéddel mentem volna!!! 10 ezrenként megkapta a finom 5w-30-as olajat, szűrőkkel, patika a motorja, egy gramm olajat nem eszik, a futómű még gyári(260000. km.) Csak ne kéne vezetni :p
ON:
Ma is feldobtátok a napomat. Suzukit alternatívként emlegetni túlzás. A nagyon alap suzuki kerül annyiba,mint egy fullosan felszerelt dacia logan mcv. Tudom,mert voltam a két szalonban érdeklődni. Akinek családi autó kell dönthet sok alternatív közül….
1) Használt , ismeretlen előéletű („vezetett szervizkönyv” ,de a komolyabb javítások kihagyva….)
2) Új magas áron (cserébe jobb anyagok/több extra/minőség/presztis…stb)
3) Új használt áron (Dacia logan mcv)
Csak a tisztán látás miatt: 1.000.000Ft – 3067,48l üzemanyag (Holnapi átlag üzemanyagár 326Ft/l áron számolva)
Ami 6l/100km átlagfogyasztással számolva 51124,67km-re elég….
Még mindig ott tartok,hogy az ember saját részre vegyen autót. Lehet venni 3,2MFt-ért pénz temetőt,mert nekem bmw/opel…stb. kell… Lehet ennyiért venni új dacia -t. Ebben az esetben sok mindent le kell nyelni. Viszont a dacia a reálisan gondolkodó KIS emberek új kocsi márkája. Lassan bejön a lada is a képbe TALÁN,de még nincs azon a minőségen SEM szerintem, mint a Dacia. De ez másik téma. Maradjunk a Dacia márkánál….
Mindig mindenhol a lehúzást és szidást kapja szegény márka…. A pozitív dolgokat meg csak éppen,hogy megemlítik…
Nézzünk egy teljesen felszerelt Dacia Logan MCV 0.9TCe motoros változatot, manuális váltóval!
ÁR:
– 3.170.000FT !!!! (Na emiatt az ár miatt kell nyelni…. Abba az +1-2MFt ba sok minden belefér gyártáskor…)
Külső:
– 15″ kerék
– Színre fújt lökhárítók
– Ajtó kilincs színre fújt
– Külső visszapillantó tükör is színre fújt
– Hosszanti tetősín
Biztonság:
– ABS vészfék rásegítővel (AFU)
– ESC elektronikus menetstabilizátor
– ASR kipörgésgátló
– CSV alulkormányozottság gátló
– Vezető oldali légzság
– Utasoldali légzsák (kikapcsolható) [Gyerek esetében fontos a kikapcsolási lehetőség!]
– Oldallégzsákok (Fej és mellkas)
– ISOFIX a hátsó ülés két szélén
Kormányzás és láthatóság:
– Hidraulikus szervokormány
– Fedélzeti számítógép
– Tempomat + Sebességszabályozó [Extra ként bőrkormány és bőrbevonatú váltó jár még ezért az árért!]
– Ködfényszóró
– Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök
Kényelem:
– Manuális klíma
– Távirányítós központi zár
– Elektromos ablakok elöl
– Elektromos ablakok hátul
– Magasságban állítható kormány
– Magasságban állítható vezető ülés
– Könyöktámasz
– 1/3 – 2/3 arányban dönthető hátsó ülés
– Tolatóradar
– Gumiabroncs javító készlet [Pótkerék vásárlásakor nem jár…]
Tároló rekeszek:
– Első ajtóba 1,5l-es palack mehet
– Hátsó ajtóba 0,5l-es palack mehet
– Zárható kesztyűtartó
– Italtartó a közép konzolon
– Műszerfalon is van tároló rekesz
[- Könyöktámaszt felnyitva is van 1 kicsi… Kulcsoknak pont megfelelő méret…]
Multimédia:
– MEDIA NAV Evolution 7″ -os érintőkijelzős multimédia rendszer
> GPS
> Bluetooth telefon csatlakoztatás
> USB csati
> Jack csati
> I-Phone 4S-től kompatibilis hangvezérlés (vagy mi a fene….)
Vásárolható extrák felárral:
– TELJES ÉRTÉKŰ PÓTKERÉK 15.000Ft
– Térkép készlet a GPS-hez 35.000Ft
– Bőr üléskárpit 150.000Ft
– Egyedi fényezés (turmalin barna) 50.000Ft (Ezt más barnának nevezném képek alapján… Élőben lehet széplenne…)
– Metál fényezés (minden más szín) 95.000Ft
– Könnyűfém keréktárcsák 50.000Ft
Tuti rendelnék még a kocsiba,de sajnos nem rendelhető:
– Több légzsákot
– Behajtható tükör (Akár manuálisan, akár elektronikusan megoldva…)
– Riasztó (Utólag beszerelhető!)
Nem feltétlen szükséges kiegészítők,de más márkáknál választható/van alapból:
– Előző pontban lévő dolgok
– Automatikusan sötétedő belső tükör
– Deréktámasz
– Digitális klíma
– 2 zónás klíma
– Állítható magasságú utasoldali ülés
– Az első ülések elektromosan állíthatóak
– A kormány mélységben is állítható
– Esőszenzor
– Fényszóró mosó
– Fűthető kormány
– Fűthető ülés
– Holttérfigyelő rendszer
– Hűthető kesztyűtartó
– Színezett üveg
– Sávelhagyás jelző
– 4 pontos tolatóradar hátra (Emlékeztető: 3 pontos gyárilag a Dacia)
– 4 pontos gyári első radar (Daciahoz nem is rendelhető gyárilag)
– Digitális kijelző a tolatóradaroknak,hogy melyik érzékelőbe lóg bele valami és milyen messze van az érzékelőtől (Távolságot hang jelzés jelzi most is.)
– Tempomat távolságérzékelős megoldással
– Automatikus ablakemelő
– Kocsi zárásakor az ablakok felhúzódnak maguktól,ha lehúztuk őket és elfelejtettük felhúzni
– Tábla figyelő rendszer
Ahogy látjuk az extra listát a többség nélkül lehet élni…. Van olyan, amiben nem lehet teljes szívvel megbízni.
Ilyen például a távolság figyelős tempomat…. Lassít magától a rendszer, amíg valami van a kocsi előtt… Ha pedig tönkremegy a távolság érzékelő, akkor pedig nyugodtan durran a kocsi a másikba? Na neee…..
Vagy megszokjuk,hogy magától húzódik fel az ablak… Egyszer legyen vele gond és a tudtunk nélkül adunk lehetőséget a tolvajoknak a lehúzott ablakkal? Na neee…
Az esőszenzor is teljesen felesleges… Majd én eldöntöm,hogy akarom-e koptatni az ablaktörlő lapátot vagy sem. Erre jó példa,ha szinte már otthon az ember… 1-2 sarok múlva megállok. Minek koptassam akkor az ablaktörlőt? Vagy arra várok,hogy a turbó lehüljön (1-2perc) és elered az eső,de úgyse megyek tovább akkor is minek törölgessen automatikusan a kocsi ablakot?
Nézzük az automatikusan sötétedő belső tükröt… Ha valaki mögénk ér nehéz csinálni megint 1 kar mozdulatot,hogy ne vakítson minket?
Sötétített üveg? Jó dolog,mert nem látni,hogy mi történik a kocsiban… A parkolóban meg szidnak,mert alig látni át a kocsin. Ekkor pedig reménykedni lehet,hogy nem jön semmi, mikor kiáll az illető…
Lehetne még az extákkat sorolni,hogy melyik miért felesleges… Viszont azt bevallom,hogy kényelmi funkciók…. ÉN inkább mozgok vezetés közben egy minimálisat… Ebben a rohanó világban nem fog ártani….
Tehát röviden a véleményem a Dacia Logan MCV-ről:
Jó kocsi! Tudja azt, amit egy kocsinak tudnia kell a mai világban! Továbbra is a KIS embereket célozza a márka! Az extrákból a nagyon lényeges dolgok benne vannak vagy rendelhetőek! Aki olyat szeretne a kocsiba, ami nincs benne az járjon utána,hogy pótolható-e. Ezután döntse el,hogy neki megéri-e….
OFF:
Sose fogom megérteni,hogy a 5-10-x MFt -ot kocsira megengedő emberek mit keresnek a KIS embereknek szánt kocsik tesztjeinél. Tippem lenne…. Pl:
– Ferrari/Lamborghini fórumon lenézik,mert csak Opelt/BMW/…stb. vezet.
– Fáj neki,hogy a pénztemető „újszerű” állapotú 300.0000km-ről garantáltan eltekert kocsi helyett „0km”-rel vehető jól felszerelt kocsi ugyan annyiért.
– Fáj neki,hogy az általa vett új kocsinak az árának feléből olyan kocsit lehet venni,ami minden lényeges dolgot tartalmaz….
Tényleg nem fogom megérteni az emberi logikát….
De azt sem,hogy miért a hazai motorgyártásról megy a vita a cikk alatt… Nem lehetne privátban megbeszélnetek? 😛
Megint ezzel jossz.
Akarki legurit itt, akkor latni fogja hogy mar min 2x leirtam hogy ez igy van. Ekkora bode enniyert 1xuen verhetetlen. DE. A Tecoban is a legolcsobb termekeknek megvan a maga baja nemgondolod? Lentebb mar irtad hogy ez nem igy van, szoval mind1.
Simigasd elvezd ha neked ez a jo, nekem akkor sem fog tecceni ez az okadek, mert ugy nez ki kivulrol, meg belulrol is, de leagalbb a legolcsobb ennyiert. Tipikus Tesos duma. Orulj neki.
Ahogy mar lentebb leirtam en sokkal boldogabb lennek egy hasznalt autoval ami meg hasznaltan is auto. Ez az eny velemenyem, lehet tiszteletben tartani erte, amirol lejebb hadovaltal hogy hagymar…
Az 1.5 Dci pedig 100km-nel csuszocsapagyas lesz. A renaultnak akkor be kene dolnie te tortenesz?
De tudod mit? Kifizeted a különbözetet egy Dákó és egy ugyanolyan Suzuki közt akkor Suzukit veszek.
Nem ezt nagyon rosszul látod. Én nagyon tudnám szeretni a versenyképes hazai termékeket ha lennének. Magyar, nem Magyarországon gyártott! A Suzuki attól, hogy itt csavarozzák össze még nem magyar. Ahogy az Audi sem és a Mercedes sem. És azt is megmondtam, hogy ha a Suzuki, Audi, Mercedes majd ennyiért ilyen autót ad mint a Dákó akkor azt fogok venni, de jelenleg ez nem így van.
Rendszerváltáskor valóban pár versenyképes, vagy versenyképessé tehető céget tönkretettek, de azért rengeteg olyan is volt amire mi azt mondjuk milyen jó volt de valójában világviszonylatban eladhatatlan volt és azért ment csődbe. A kommunizmus hagyatékaként rengeteg cég nem volt hozzászokva a piacgazdaság szabályaihoz, hogy mitől tud versenyképes maradni egy ilyen környezetben és ez okozta a vesztüket. Eleve a kommunizmusban igen kevesen voltak képesek olyan mértékű fejlődést felmutatni mint a nyugati konkurencia, mivel egy teljesen más gazdasági modellnek kellett megfelelniük egészen más lehetőségekkel. Ez borítékolható volt, hogy ha nyílik a hatát és a kereskedelem, akkor ami itt ér valamit azt felvásárolják bagóért (és vagy tönkreteszik vagy beolvasztják a saját cégeikbe), a maradék meg a kardjába dől.
De visszakanyarodva a magyar motorgyártáshoz, annak még rendszerváltás sem kellett ehhez. Jóval előtte tönkrement.
Elhiszem. Neked.
De volt a Pannonianak tobb modelje is. Emiatt furodtek volna be. Az 50-60as evekben. Volt ott epp eleg mas bajuk is az embereknek. De tudod mit lehet hogy a P21-tol mentek csode. Nem tudom, de sztem te sem. Mi lett az Ikarusszal? Vilagszinvonalu volt. A Raba. STB. Ezek sem azert mentek tonkre mert rossz dolgokat gyartottak, habar a faros Os Ikarus is melegedett. Konstrukcios hibak voltak es vannak.
TSI-k, hajtokarcsapagy az 1.5Dci-ben, meg sok masik.
Te mar pont ez alatt a cikk alatt bebizonyitottad hogy csipi a szemed a Nagy Mo.-s profilkep, vagy miert lenne hazai GDP-t novelo erteke ha Swiftet vennenk Dako helyett. Egy valami egyertelmu veled imadod a Renault/Francia parost es utalod a hazai dolgokat. Igy megy csodbe az orszag, az ilyenek miatt mint te.
[i]Ez a valóság, bármennyire nem tetszik.[/i]
De látom megint folyatod a tőled jól megszokott trollkodást, és mindennemű konkrétumot mellőző kötözködést. Kezdd el akkor felsorolni miért is volt olyan jó, és annak ellenére akkor miért ment csődbe az egész.
Ez a valóság, bármennyire nem tetszik.
Latod, hogy nemsikerult.
Mert szerinted attól, hogy az ember szereti mert hazai és sokan felveszik a szemellenzőt emiatt, attól jó volt? A P21-es egy kifejezetten megbízhatatlan motor volt, folyamatos gondjai voltak a túlmelegedéssel. Most azért motorozgatnak olyan vígan velük, mert Yamaha dugattyút tesznek bele. Ha olyan kiváló lett volna nem megy csődbe. Arról lehetne vitatkozni, hogy mitől jutott erre a sorsa, és ha ez meg az lett volna akkor hogyan alakul, de sajnos csődbe ment. Az 50-es 60-as években élte fénykorát, amikor az emberek többsége autó helyett motort tudott csak venni és ez jelentette számukra a mobilitást., de utána erős hanyatlásba kezdett az egész.
Pedig de.
Most tedd a szivedre a kezedet es mondd megegyszer, oszinten.
Én nem akarom bántani a magyar motorgyártás, de azért a végére iszonyatosan lehagyta őket a világ és lemaradtak. A P20-21-esekkel rengeteg műszaki probléma volt, egyáltalán nem tartozott a megbízható jó motorok közé. Nem hiába ment csődbe az egész. A keletnémetek is jobb motorokat gyártottak akkor már, a feltörekvő japánokról nem is beszélve. Érdemes egymás mellé tenni mondjuk egy 74-es P21-est év egy 74-es CB500-ast.
csak annyit: Nálunk nem azért nem volt autógyártás, mert nem tudtunk volna gyártani. A KGST keretében egyszerűen nem kaptunk rá lehetőséget…lsd. még a Pannoni motorgyártás leállítása. – ilyen szép hosszú, „okos” hozzászólás előtt illene ezt is figyelembe venni
Korrekt realis velemeny. Tisztelet erte!
„Viszont ezzel az árral vannak dolgok,amiket le kell nyelni….”
Aki ilyen autot vesz az mar a vasarlas elott tisztaban van ezzel. Gondolom en. Ez igy realis.
Nekem a kocsi saját részre lesz majd véve. Nem a szomszédnak. Nem a főnöknek. Nem idegennek.
Igen-igen erre is kell lassan már figyelni, mert majd jön a főnök felől,hogy túl vagy fizetve, a kollégák irigyek lesznek, és a szomszéd is csak leselkedik majd. Saját tapasztalat Dusterrel, nem győztem magam mentegetni, hogy „csak” egy Dacia.
Off/on (Nem teljesen témába vágó és még nem birtoklok ilyen kocsit! Tapasztalatok teszt vezetésből vannak!)
Üdv
Nagyon jó lett a kedvem a hozzászólásokat olvasva… Vannak emberek, akinek nem tetszik ez a kocsi. Ez engem nem zavar. Van olyan, akinek tetszik. Ez sem izgat annyira. Viszont azért leszolni egy OLCSÓ kocsit,mert Dacia az vicc. Nekem jelenleg opel kocsim van. Az ellenségemnek nem adnám oda,mert annyit kell javítani. Hét elején elhozom és következő héten vihetem más problémával. Most mondjam azt,hogy rossz az opel? Nem mondom…. Elfogadom,hogy 1993. 12. 09 től rója az utakat és megette az idő… Jelenleg egy másik opelt vezetek amúgyis. Az 2008 óta van úton… Amíg nem vezettem hosszú távon, addig szerettem volna ezt. Most kb 2 hete vezetem. Erdélyben mászkáltam vele. Hazai utakon járok vele 1 hete. Annyira megutáltam,hogy az hihetetlen…. Akkor szidjam a márkát,mert nekem kényelmetlen? Körbenéztem a piacon,hogy mi az, ami megfizethető számomra. Így jutottam el a ladáig. Mikor jobban megnéztem,akkor arra jutottam,hogy nekem az nem megfelelő. Viszont mások igényeit lehet kielégítené. Következő célpont a Dacia logan kombi változata volt. Bele szerettem… Ennek több oka is van…
– Kényelmes PUHA ülések (Opel astra h – ban kemény…. nekem az kényelmetlen…)
– Normálisan megfogható kormány (Opel astra h -ban annyira vastag,hogy utálom…)
– Hatalmas csomagtér alapból
– Számomra jobban kialakított rekeszek a dolgoknak.
– Kimondottan szép kinézete volt ennek a szériának. (Most a ráncfelvarrást várom… Addig amúgysem lehet már rendelést leadni,amíg azt nem adjá ki…)
– Csak azzal van felszerelve,amivel tényleg kell…. (Minéltöbb dolog autómatizalt,annál több minden mehet tönkre… )
Viszont ezzel az árral vannak dolgok,amiket le kell nyelni….
– Nincs teljes burkolat a csomagtér ajtón.
– Állítólag kopog a műanyag
– Nem autómata az elektromos ablak. (Most komolyan…. minek? Engem zavar a mostaniban is….)
– Ablakemelő gombok rossz helyen. (Ezzel teljesen eggyet értek!)
– Köszpontizár zárásakor az álló autó nem húzza fel az ablakot.
– A kanyarban nem követi a lámpa az utat.
Illetve lehetne mind a két csoportba sorolni a dolgokat. Viszont be kell látni,hogy ez a kocsi 3,5M körül van minden szükséges felszereltséggel és sok kenyelmi dolog is jár hozzá. A hiányosságok többsége pedig zsebbe nyúlósan pótólható. Családba most került egy fullosan felszerelt J astra. Hát mondanom sem kell,hogy nekem nem tetszik. Ha választanom kellene új kocsikból, akkor inkább a Dacia nyer. Az ár különbözetet pedig elköltöm majd a tervezett gyerekre. Mindenki mérlegeljen,hogy mire költ… Nekem a kocsi saját részre lesz majd véve. Nem a szomszédnak. Nem a főnöknek. Nem idegennek. Sőt nem is pénisz méret ellensúlyozásra. Ebből kifolyólag,ha az igényeim teljesen kielégíti, akkor maradok is ennél. Igaz a vásárlás még messzevan,de nem hiszem,hogy számomra ennél jobb kocsi kerülne a piacra….
Az a baj lehet ez az autó nem is látott hivatalos szervizt sem, mert ott elviekben feltüntetik a rozsdásodást a szervizfüzetben. Legalább is a Fiatokban külön oldala volt a karosszéria vizsgálatnak.És ha ennek is volt gyárilag 6 év átrozsdásodás elleni garancia, gondolom a szerviz egyből javította volna míg kicsi a baj és nem várja meg a nagy munkát.
„Emlékszik a széteső (szó szerint darabokra hulló) régi MERKÚRBAN átadott Oláh-Román dáciákra, mire haza ért vele az ember, már kifolyt a benzin is a tankból a lukon”
Nekem azt ne mondd már, hogy ilyen esetek nem voltak pl. Kispolskikkal, Trabikkal vagy mondjuk Zastavákkal… Abban igazad van, hogy a Lada volt a legjobb keleti autó. Viszont: [b]a románoknak volt személyautó-gyártása, nekünk meg nem!!![/b] Mi nem gyártottunk személyautót, és mi szóljuk le azoknak a termékeit, akik igen? Ott volt a Dacia(most is van), az Oltcit, az Aro és a TV-furgonok – emellett pedig buszgyártásuk nekik is volt(ROMAN, DAC), ill. tehergépkocsi-gyártásuk is, szintén a ROMAN és a DAC jóvoltából, ill. ott voltak még a Carpati és a Bucegi teherautók is. Szóval a román autógyártás még viszonylag kiterjedtnek is mondható, főleg a magyarhoz képest.
Az angol, az olasz és a francia autóipar is rengeteg sz*r minőségű kocsit gyártott a ’70-es, ’80-as években, és azok fejlett iparú, gazdag országok voltak(most is azok), Románia pedig nem. Így kéne nézni a dolgokat.
Az utolsó mondatod első felét pedig csak ízlelgesd magadban, mert bizony ezek átemblémázott Renault-k, francia tervezéssel. Ahol a Dacia márkát nem ismerik a világban, ott rombusszal az orrukon árusítják őket. A Toyotának is van olcsó márkája, a Daihatsu, a Nissannak is van, az újjáélesztett Datsun. És ahhoz képest, hogy az „átkosban” a Lada volt a jobb autó, mostanra úgy tűnik, elég nagyot fordult a kocka és minden bizonnyal a Granta helyett te is a Logant választanád, mert sokkal jobb mindenben. Ezt úgy írom, hogy nincs bajom az új Ladákkal, sőt.
Kolléga, ez a kommented nagyon elnyerte a tetszésemet, főleg az első fele. Úgy látszik, vannak még olyanok, akik ebben a bolond világban emberek tudtak maradni, és a másikat nem az anyagi javaik alapján ítélik meg.
Ugye, minden elferdült értékrendű tökfej olvassa ezt? „Nem érdekel, kinek milyen autója van.”
Bizony, ilyen szemlélettel is lehet élni…
Hát igen, ez a rozsdásodás sem az egyik napról a másikra lett ilyen. Ha garanciális az autó, az első apró jelre visszaviszem és kijavíttatom, nem hagyom így elhatalmasodni.
Igen, kivéve ha letojom az állapotot, és melós autónak használom, már ha csak a második képen látható 5 éves koszfoltot figyelem az ajtókárpiton. 🙂
Ne értsd félre, de ez igénytelenségre, nemtörődömségre utal. Nem beszélve arról hogy ha garanciás már rég vissza vittem volna nekik. Kíváncsi vagyok a jelenlegi állapotra, de az egész autót nézve.
6 év garancia van az ilyen hibákra, Vissza kellett volna vinni kijavíttatni.
5 éves Mercit is láttam szétrohadva.Karbantartás és ápolás kérdése 90%-ban.
1,3 milláért vettem Dacia márkakereskedésben,(amivel azóta is elégedett vagyok),egy idősebb bácsié volt,aki vett egy új Sanderot.Akkoriban ár-érték arányban verhetetlen volt .
http://www.kephost.com/image/cY14
http://www.kephost.com/image/cY1i
http://www.kephost.com/image/cY1D
Ez 5évesen készült, most már nincs alja a bal elsőnek, asszem 7 év körűl van most, 1,6 16V 108 lóerős állítólag, de a 2002-es 1,3-as Suzukim akkor 150. 😀 Apámé a tragacs, ha érdekel a mai állapota jövő héten dobok róla képet.
Magyarországon a használtautó árak el vannak szállva!
Eleve egy használt járműtől megszabadulni, az a tulajoknak elég nagy veszteséget jelent, csak jelentős ráfizetéssel lehet.
Na most a kereskedők meg ebből akarnak hasznot húzni, meggazdagodni, vagyont gyűjteni, ami sokaknak sikerült is az elmúlt 25 év során. Ebből is látszik, nem igazán tisztességes dologról van szó.
Mellette még az állam is jól leveszi a sápot ennek során rólunk, ami ismét jelentős költségnövelő tényező.
Sehol sem tisztességes, korrekt üzlet a használtautó kereskedelem, de ilyen körülmények között különösen nem az!
Mit mondott Henry Ford? Legjobb autó az új autó! 🙂
Most ez komoly? Inkább egy 10 éves autó (mellesleg ami köztudottan az átlagnál jobban is rohad… amit csak azért jegyzek meg mert a dacia ellen is felhozták mint negatívum) egy vadonat új 0km-es garanciális autó helyett????? Basszus. Hihetetlen. Komolyan.
Egy 10 éves Rav 4-es többe kerül, mint egy új Logan. 2 millió alatt csak az alja van.
Ha valaki 2,5-3 millió körül ÚJ autót akar venni, akkor csak a Dacia megoldás, esetleg még egy akciós Suzuki Swift vagy Baleno. Ott van még a Lada, de az egy vicc. Legutóbb voltam Lada tesztvezetésen, sikerült kipróbálnom egy Kalina Crosst, hát… Iszonyatos minőség, a váltó ugyan pontos, de borzasztóan búg, a motor jól húzott, de az is fura hangokat adott ki, olyan érzésed van, hogy minden szét- vagy le fog esni, az ajtó pedig úgy csukódik, mint egy 25 éves felültöltős mosógép teteje. Szerintem ezek a Ladák 50 ezer km-t se fognak elmenni, bár ne legyen igazam. Ha 1,5 millióért adnák, akkor se venném meg, pedig drukkoltam a márkának.
A Dacia, nem beszélve a Suzukiról, ennél sokkal magasabb szinten van.
Ez a Logan MCV elég ronda, de a Duster, Dokker vagy a Lodgi nekem tetszik.
Hatalmas baklövés volt daciaként árulni ezeket…ha nissan emblémával mennének mint Dél-Amerikában vagy Indiában, sokkal jobban fogynának.
+1
Akinek mar ket dakoja van az mar nem az atlagot keresi, vagy vmit nagyon jol csinal.
Egy átlagos keresetű gyermekes család általában úgy 1-1,5 millióig gondolkozhat,még talán a jobban megfizetett Budapesten is!
Teszteltek most egy 10 éves RAV4-et is itta portálon….na az inkább közelít az átlagos nagyar család igényeihez és anyagi szintjéhez.
Egyébként a Logan egy jól sikerült modell,de ilyen konfigban már nem tud szemet hunyni a z ember a hiányosságai felett….Loganból a 2-2,5 milliós kategóriát szabad csak venni,akkor minden szép és jó!
Nekünk 2 Dacia kombink van! Egy dízel, főleg autópályázik, vagy hosszabb utakra megy. És igen, nem is olyan régen vettünk egy 1,2 benzinest is, rövid távokra, ill. városi használatra. Gyakorlatilag nincs ami elromoljon benne, egyszerű primitív motor, városra hangolt váltóval. Soha nem értettem, miért kell az autókat cserélgetni. Egy 5 évesen vásárolt és aztán 16 évet nyüstölt renault-ot váltott a benzines. Hozzáteszem arra sem kellett sokat költeni, a motor pl. soha nem volt megbontva. Egyébként azért lett a második is MCV, mert a kisebbik gyerek még babakocsis, ráadásul az asszony is szeret vásárolni, így pedig befér minden. A 0,9-es motorral szerintem „drága”, és sérülékeny. A dízel-be 125.000km van jelenleg, köszöni szépen jól van. Vannak akik a két autó áráért vesznek egyet, hogy legyen mit a szomszédnak megmutatni, de ez engem egyáltalán nem zavar!
De k*rva izgalmas kereni a hullócsillagokat!
Nap mint nap látom ezeket a csodásnak hitt álmokat összetörni. Aztán lehet kopogtatni a műszerfalat az udvaron állva. Hidd el nem hiányzik.
Ne is akard őket megérteni ahány annyi féle. Fogadd el ókat oszt jónapot.
Annyira vagy elfogult az első témádban mit a másodikban.
Akkor hasonlítsd a Celeriót a Loganhez.
Görbítgesd a szabályokat és a mondandókat.
Csúsztatgass, és sajnálkozz. És a kérdésekre se válaszolj.
Minek kommentelsz egyáltalán? Nem kiváncsi a szomszéd a véleményedre? Mert azt észrevettem hogy csak Dákó/Renault cikkeket kommentelsz.
Ennyire meg vagy elégedve?
Hát nagyot tévedsz, marhára nem érdekel kinek milyen autója van, főleg nem a szomszédé. Az embereket nem értem, az a bajom.
Dedede. Ez ugyanaz a kategória. Kevés pénzből új autót.
Magyarország profilképe? Elszomorító. Nézz körül, hogy milyen az egész. Siralmas, kilátástalan.
Ami a hiteleket és az akkori kormányt terheli az a szerződések egyoldalú módosítása. Na az nem volt korrekt. De a többit mind maguknak köszönhetik az emberek. Az megint más dolog, hogy a kormány adhatott volna olyan forint alapú hitelt ami piacképes, de ezt sem tette meg, ezért vállalták az emberek a devizával járó kockázatot. De továbbra is hangsúlyozom, nem az aktuális kormány állt ott fegyverrel az emberek felett, hogy ezt márpedig fel kell venned.
+1
Teljesen egyet értek.
Csak a piszkos 12 mindig erre a régi leharcolt német presztzs témát mantrázza, mintha nem lenne más.
Gondolom Dákójha van a szomszédnak meg pont ilyenje. Aztán csípi a szemét hogy megvóót feleannyiból.
Vagy mittomén, de nagyon gyanus.
Ezt mindenki döntse el maga, mi a fontos neki. De ez egy új autó, azokkal is kell összehasonlítani.
A celerio meg a granta nem ez a kategória, már megbocsáss. A Celerio matchbox, a granta a 3 kozott van.
Ne keverjük a szezont a ..szommal.
Ez megint maszatolás tőled.
Olyan dolgokat hasonlítasz össze amik téged önigazolnak.
Ez a senkit nem kényszerítettek rá duma, de ismerős. Nem a Feri mondta?
Vicces vagy Lali!
Mint modtam más országokban az ilyen hitelt tiltott a saját kormánya. Talán azért mert az állampolgárok érdekeit védték. tudod a balkántól nyugatra fekvő országok. A volt szocikat meg megszórták vele.
Volt MSZP-s barátom ő is felvette lakásra, pedig okos, multinak dolgozik és most is rájuk szavaz.
Visszatérve ha nem vagy balos hogyhogy ennyire csípi a szemed egy nagy Mo.-s profilkép?
Valahogy ezen magyarázatod sem áll meg.
Nem akarok beleszólni a vitába, de annyit hozzáfűznék, hogy mindenkinek mások a szempontok autó választáskor. Ha én bármilyen vagyontárgyra több millió forintot kiadok, akkor alapvető, hogy legalább tetszen is, legalább saját magamnak. Nehezen tudnám elviselni, hogy a második legértékesebb vagyontárgyam (első a lakás) olyan legyen, ami nem tetszik, „csak” praktikus. Nagyon nem vagyok sznob, de még egy tévé, egy laptop, vagy egy bútor esetén is lényeges, hogy tetszen. Pl. egy bútort nem veszek meg csak azért, mert nagyon a fiókjai, ha egy másik jobban tetszik (kisebb fiókokkal). Akinek tetszik a Dacia Logan, biztosan boldog vele. Nekem nem tetszik, ezért nem veszem meg, még akkor sem ha praktikus, és a konkurensekhez viszonyítva olcsóbb. Ha egy Logan ára lenne a zsebemben, inkább döntenék egy pár éves használt mellett, ami tetszik is. Nyilván nem egy 250-300 ezret futott 5-ös BMW-t vagy A6-ost vennék, mert annak azért más a fenntartási költsége is, de keresnék egy pár éves Focus vagy Octavia kombit.
Ez persze csak az én szubjektív véleményem, és mivel szubjektív, mindenki másképp gondolja.
És igen, az mindenkinek a saját döntése, hogy az anyagi lehetőségei mit engednek meg, ha meg esetleg nincs rá elég pénze abban a pillanatban milyen feltételek mellett tudja azt még hitelből finanszírozni, magyarul mekkora hitelt fog tudni fizetni. A szerződést mindkét fél elolvassa mielőtt érvényes lesz. Senkit nem kényszerítenek rá, hogy aláírja. A devizahitelekben mindig benne volt az árfolyammal járó kockázat, értelmes emberek ezt felfogták és annak függvényében vették fel a hitelt. Aki nem az megszívta. Nem mondd azt nekem, hogy mindenkinek olyan drága autó jár mint amit hitelből sokan megvettek, vagy akkora lakás amiknek a törlesztőjét úgy számolták sokan ki, hogy a családi bevételek határait feszegették alapból is. Ez felelőtlenség. Ha biztonsági tartalékokkal nem tudod fizetni és kicentized a törlesztőt az azt jeleni, hogy nem engedheted meg magadnak. Ilyen egyszerű. Ez mindig is így működött tök mindegy milyen kormány volt vagy van hatalmon.
És ebből egyenesen arányos, hogy szar is mert olcsó és mert kopog a műanyag. Ezt is írtad. De máshol a nagy semmi amit ugyanezért a pénzért kapsz az sokkal jobb ugye? Igazad van, abban nem kopog a műanyag.
Most erre a kategóriára mit lehet mondani. Tetszik? Neked nem tetszik, akkor azt mondom nekem meg tetszik. És? Ez mit változtat a dolgon. Ellenben veled nem azt nézegetem, hogy hogyan néz ki, hanem inkább azt, hogy mit kapok a pénzemért. Egy nagy, használható, gazdaságos új autót. Nekem ez a fontosabb nem az, hogy ez hogyan néz ki. Mellesleg ebben a kategóriában van egyáltalán olyan autó ami minden tinédzser álma mert úgy néz ki? A celerio, vagy a granta szebb? Nem. Ez itt szerintem egy baromira másodlagos szempont, hogy hogyan néz ki. Egyébként meg egyáltalán nem vészes a formája. Számomra sokkal rondább drágább autók vannak. De ez ízlés dolga kinek mi tetszik és ebben az esetben egyáltalán nem elsődleges szempont. Akinek 3.5 milliója van autóra az örüljön, hogy még az extralistáról is válogathat.
Leírhatod még 10x is. Már leírtam 2x hogy ennél olcsóbb ekkora szekér nincs.
Részeg vagy? Nem tudsz olvasni már?
Vagy Dealer vagy?
Másoccor írom hogy nyugodj meg.
Már lent is írtam hogy vezettem a tejfölösdobozt
Voltam nyugaton is meg ami mégfontosabb azoknak akik nyugatoznak, voltam keleten is.
Annyira nem szar itthon. Persze ha szétszórjuk a megmaradt kevés pénnzünket is akkor lesz még így se!
A szuverén döntés joga dumával meg ne gyere már mikor leoltasz azzal hogy inkááb új dákó mint egy használt a suttyónak. Az is pont szuverén döntés. Jobb helyeken nem adnak ilyen döntést a kicsi materialista kezébe, pláne nem ilyen feltételekkel. Nyugatton be volta biztosítva ilyen ellen. Itthon átnyomták és a pajtik elfogadták. De maradjunk inkább a 4 kerekűeknél.
Még mindig nem válaszoltál, teccik a Logan formája?
De még egyszer leírom röviden érthetően. Fogj 3.5 milliót a kezedbe, járd végig az összes szalont és nézd meg hol mit kapsz a pénzedért. Utána lehet ítélkezni.
Nekem a Lodgy sem tetszik, ha már Daciat vennék, akkor vagy a Duster, vagy a Dokker kellene inkább.
Az úgy jó vétel lehetett, hogy 3 évesen és 18 ezer km-rel. A 2008-as válság előtt sok új kocsit eladtak, ezért sok használt is volt jó áron. Mi is vettünk 2 és fél éves autót 17 ezer km-rel az eredeti ár 65%-áért, majd édesapám egy 3 éves autót 15 ezer km-rel az új ára kevesebb, mint felééért (a tulaj eléggé meg volt szorulva a hitelek miatt). Neked milyen árn sikerült beszerzni a Daciát az újkori árához képest?
Tavaly nézegettem szintén hasonló használtakat, de mivel kevés új kocsit vettek 2010-12 körül ezért nem megy már le annyira az ár, mint korábban, így vettünk új autót.
Egy Frankenstein Renault! 🙂
Persze a régi dákó az R21 volt.
Román minőségben.
Ez volt a legnagyobb baja. Hú mit fogok kapni azért mert leírtam a valóságot. :)))
Egyébként ahol a Terrano elmegy ott elporoszkál a Niva is.
Na ide figyelj. Én baromira nem tereltek, ti trollkodtok mindenféle megalapozottság nélkül. Nem vagyok balos ha ez megnyugtat de ami most megy azt sem szívlelem. Attól, hogy itthon sokan azt hiszik mert EU tagok vagyunk akkor oda is tartozunk, hát nem. Nagyon nem. Egy balkáni ország a miénk. Utazz kicsit nyugatra, észre fogd venni a különbséget. A hitelt meg senkire sem kényszerítették fegyverrel. Nehogy már bármilyen kormány, akár balos vagy jobbos hibája legyen az emberek saját szuverén döntése. Mindenki felnőtt ember akinek hitelt adnak, képesnek kell lennie mérlegelni. És azt meg kikérem magamnak hogy hazudok, ti hadováltok össze vissza minden alap nélkül a nagy ismeretlenbe úgy, hogy az hagyján, hogy el sem mentek kipróbálni megnézni, de még csak a cikket sem vagytok képesek értelmezni. A részleteken rágódtok és ítélkeztek valami felett.
Belátja, hogy Dacia, ami Renault 🙂
A régi kor Daciája is Renault volt, de azt tényleg hagyjuk, mert arról sajnos, vagy szerencsére nincs tapasztalatom.
Egyet értek veled. Sajnos ez a magyar valóság. Kár hogy sokaknak erre sem futja. A dákó a legolcsóbb és olyan is. Ezért olcsó. Ezt mindenki tudomásul veszi amikor megveszi. Tudják hogy nem egy Renault kategória, de nem is kerül annyiba. Erre céloztam az első kommentemben is.
Viszont az érett gondolkodású ember azt is belátja hogy ez egy Dácia. Nemde?
És ami fontos, 10ezer km-ként vittem szervizre és sosem fizettem 30ezernél többet. Ellenben a Toyota közel 60ezres összegével szembe.
Én nem mertem megszólalni, lehet jobban is tettem. Itt a kommentelők nagyrészt nagyarcúak és fikáznak mindent és mindenkit. Volt Duster-em nem egész 3 évig. Több oka is volt amiért eladtam, de egyik sem azért mert dacia és sz@r. Nagyon is jó volt, ahol a Terrano elment ott én is elmentem vele. Pont azért választottuk, mert értékarányos volt. Nem csodát vártunk és nem is ért csalódás. Tény voltak kidolgozás terén hiányosságok, de simán együtt lehetett élni velük. Hozzá állás kérdése ki mibe tud belekötni a Daciába tény sokan magas lovon ülnek. Majd ha családjuk lesz, a lóvét meg kell nézniük mire költik, nem a szülőknél laknak élősködnek stb. A magyar átlagbér nem ezt a kommenteket tükrözi, nem hiszem, hogy 5-6 százezres fizuból élők, cégvezetők fikáznak itt. Sőt a cégvezetők nézik meg mire költik a lóvét és mit adnak a néhol igénytelen dolgozók feneke alá.
A cikkben szereplő MCV igen is teljesen tökéletes a magyar valósághoz, mint akár a Dacia több típusa Európa több országába. Saját tapasztalat Olaszországban, Osztrákoknál rengeteg fut. Most az tök mind1, hogy a garázsba esetleg áll egy A6-os Audi, és rohangálósnak vagy a hegyen használják a Daciát. Szóval a lényeg, az érett gondolkodású emberek nem állnak itt le Daciát fikázni.
Nagyon trükkösen terelsz már sokadszorra.
Az tény hogy ezt a méretet ekkora árral ma nem lehet überelni. Ezen eddig sem vitáztunk.
Az pedig teljesen igaz hogy olcsó húsnak híg a leve. Ennek a dákónak is. Na, ezt az egyszerű tényt sem fogadtat el.
A kommentjeidból süt az antimagyar hozzáállás. Ez a nép, ez az ország, bla, bla, nem kellet volna a hülye embereknek felvenni a devizahitelt. Ha ennyire nagy-Mo. ellenes vagy akkor nagy balos lehetsz. És mint ilyen nem kéne a devizahitelt is az emberek nyakába varni, mert a drágalátos balos kormány hozta ezt az általad lesajnált népre. Dehát az ártatlanság megtestesítője a baloldal. Te is it mosdatod őket.
Az emberek a hülyék hogy felvették(részben), de igazán az ország és néprontó kormány volt a ludas. Persze utólag a buzgómócsingok rátolják a lehülyített népre ezt is, csakhogy vezíreik jók legyenek. Meg ugye az önigazolás.
Ennyit a politikai bakővéseidről.
Ha győri szarokat vennék az emberek az is jó lenne a GDP-nek. Ebben is mellé lőttél. De te inkább vetetnél az emberekkel külföldi GDP-t támogató autót.
Beszélsz itt arról h mindenki csak fikázódik.
Pont te adtál olyan dolgokat a számba amit nem is mondtam. Tehát elhazudod a dolgokat csakhogy neked álljon a zászló?
Igen a Vitara drágább. De vajon miért? Nincs ekkora bódé, de nincs is ekkorára szüksége mindenkinek.
Amit meg korosy írt a régi dákókról az teljesen igaz. de te ezt is megpróbálod kiszinezni.
A dákok 4 csíkot húztak maguk után esőben, annyira mentek egyenesen.
Voltam buszkiránduláson Romániában. Átértünk a határon megállni az első városban felvenni a kísérőnket. Fél óra alatt több dákót is láttunk ahogy megállnak az út szélén, és tuningolják őket. Fél óra alatt. Hulladékok voltak azok a gyárból. A Ladák télleg jobbak voltak. De ezt mindenki tudja aki nem görb tükrön nézi a világot.
Magyarázd csak magadnak a hülyeségeidet. CSak lehetőleg némán.
És lehetőleg kevesebb csúsztatást a jövőben.
Választ elhagyhatod, nem fogok megsértődni.
Nekem egy 2004-es Loganom van 1.4 B,klíma,el.abl,el.füth.tükör,klíma,gyári alufelni,vonóhorog,áll.mag-és áll.deréktámaszos vez.ülés.3,5 évesen vettem 18000 km-rel,most van benn 120000.km.Nem bántam meg,eddig a kötelező szervízeken kívül 3 db gömbfej , 1 szervónyomás érzékelő,hátsó betétek+munkahengerek és első fék betétek lettek cserélve.Fogyasztás fele város fele országút télen 7l ,nyáron 6 l. Kényelmes,egyszerű.Két helyen van rajt rozsda kb 1 cm.Csodát nem vártam,de kellemesen csalódtam ,utastér és csomagtartó hatalmas és könnyen pakolható.Ja és az ajtó nem kong és nem kell beb.szni.Nekem az új kívül tetszik,de belül ronda,meg az 1.2-es moci egy csiga.Akinek van szereti,akinek nincs utálja.Most is vennék Daciát,de a Dokkert vagy a Lodgyt.
Nekem valahogy nem tetszik ez a Dacia Logan. Ránézek a kocsira, aztán pl. a kilincsekre és süt róla az olcsóság. Ettől még persze jó kocsi, meg sokat fejlődtek, meg 5 év garancia, meg minden Renault benne, de nekem nem kellene. Mondom ezt úgy, hogy jelenleg a harmadik Renaultot koptatjuk és maximálisan elégedettek voltunk és vagyunk velük. Ha olcsón szeretnék új kombit venni, akkor inkább elengednék egy-két extrát és vennék egy Skoda Fabiat. 3,5 millióért már abba is adnak klímát meg elektromos ablakot, meg elektromos tükröt. Nem lesz navi, de az nem gond (van mobil), az automata váltó meg a tempomat meg úgysem kellene. Ha nem Skoda, akkor meg egy Clio kombi, bár az kisebb autó, kisebb csomagtartóval, de kinézetben, minőségben azért más kategória.
Azt is tudom, hogy a használt nem hasonlítható az újhoz, de lehet, hogy inkább keresnék egy max. 3 éves kevés km-es másik kocsit, pl. néha-néha elcsaíphető egy Focus, egy Astra vagy egy Octavia, vagy, hogy családon belül maradjuk esetleg egy Megane kombi.
Akkor szerinted mindenkinek itthon gyártott autót szabad csak venni. Ugye? Na most azt halkan szeretném megjegyezni, hogy a külföldről behozott ócska elhasznált 20 éves Audik attól, hogy Győrben van gyár még nem fogják a magyar GDP-t húzni. Én nem hiszem, hogy itthon mindenki megengedheti magának, hogy Audit vagy Mercedest vegyen szalonból. Nagyon sokan még a Suzukit sem.
Ha csak a cikket elolvasta volna akkor választ kapott volna azonnal a kérdéseire, nem írta volna le azt amit, egy nacionalista demagóg hozzászólást Nagy-Magyarország térképpel megfűszerezve.
Milyen problémákra gondolsz? Egy felhasználó írt, én nem találtam benne semmi olyat ami hatalmas probléma lett volna.
És nem a dákót aranyozom, hanem azt próbáltam leírni én is ami szintén szerepelt a cikkben, a végén. De úgy néz ki az emberek nem képesek felfogni és értelmezni az írást, csak a rosszat tudják mindenből kiemelni, a fikázáson túl nem jutnak.
Suzuki? Gyártsanak ilyen autót ennyiért és akkor arra is ugyanezt fogom írni. De sajnos még nekik sem sikerül. Igaz az új Vitara nem rossz, de az nem is ennyibe kerül.
Milyen vagyok én? Szerintem ha az emberek hasonlóan gondolkoznának mint én akkor minimum nem kellett volna devizahitelből kimenteni egy rakás embert állami pénzeken amit másra is lehetett volna pl költeni, és mindenki olyan autót venne amit meg tud fizetni és fenn tud tartani. Egy kicsit gondolkozna is mielőtt kiadja a családi megtakarítást egy letűnt kor presztízsautójáért egy racionális döntés helyett. És nem gyártana ilyen elképesztően hülye magyarázatokat és ok-okozati összefüggéseket egy 30 évvel fiatalabb autóról ráadásul olyan közhelyekkel aminek akkor sem volt már sok köze a valósághoz amikor aktuális volt. Hát így magyarázom meg.
Nem kötekedésnek szánom, de!
Nem lehet hogy te ülsz fordítva a lovon?
Nem lehet hogy az olyanok miatt tart ott az ország ahol, mint amilyen te vagy?
Minek más taligáját protezsálni, ha van nekünk is.
Suzukinak hivják. Ha inkább azt protezsálnák az emberek más gyártók tipusai helyett, (olcsó is meg Suzuki is de legalább a miénk) alapon akkor lehet nem itt tartanánk.
Ezen gondolkodj el drága barátom.
De ha ennyire nem teccik itt akkor had idézzek egy klasszikust: el lehet innen menni!
Ebben az esetben Daciával.
Visszatérve az előző kommentedre, de most komolyan nagyon aranyozod a dákokat, meg a rönókat, de pont itt ezalatt a cikk alatt is többen kifejezték problémáikat az autójukkal kapcsolatban. Ők is csak jönnek a demagóg szövegjükkel? Vagy ezt hogy magyarázod meg magadnak?
Jó szerintem elérkeztünk arra a pontra, hogy kijelentsem. Elég volt…. Hagyom az egészet a fenébe. Reménytelen emberek, reménytelen ország. Szerintem ebben a kommentben minden benne van, hogy miért tart ott ez a nép ahol.
Legjobb autó az új autó….(FORD szerint)… ez a kivétel? Ez is jó lesz még ha eladják 3 év múlva, nem buknak sokat rajta, de valóban Dáciába automata váltó? Ez vicc!
„…ha a VW vagy a Suzuki gyártaná akkor milyen kommentek lennének..”
Ha VW vagy Suzuki lenne, akkor nem DACIA lenne és szerintem ebben a válasz is benne van! Kérdezzen meg egy suzi használót, hogy mi a a különbség benne. Emlékszik a széteső (szó szerint darabokra hulló) régi MERKÚRBAN átadott Oláh-Román dáciákra, mire haza ért vele az ember, már kifolyt a benzin is a tankból a lukon!!! A féltengelyt fél havonta kellett cserélni sokszor …a garázssoron minden héten szerelni kellett az ismerősnek….egész addig amíg szét nem esett. A LADA-kkal nem volt ilyen gond! Akkor most már érti miért van idegenkedés ez ellene? Persze ez már RENAULT mondhatná erre, de szerintem akkor nem ennyibe kerülne!
Köszönöm. Tudom hogy sok sokkal nagyobb auto is kopog belül. Igazából tojok rá. De ennek még a lámpabúrájának is olyan hangja van hogy egy szarvasbogár előtt lefékezek és elengedem mert tuti nincs betétlapja. 🙂 Egyébként meg nem csak negatívumot írtam. A súlya, az hogy 1100 kg alatt van elképesztő! Gondolom ezért vékonyak a lámpák is. Jót tesz a fogyasztásnak, dinamikának, de még a fékeket is ritkábban kell cserélni. Üdvözendő példa. De csak emiatt én nem venném meg. Ha idősebb lennék és egy boltba gurulós új autó kéne akkor talán. Én vennék egy használtat, kijavítanám megpiszkálnám és hajtanám. Na ezt a nyűgöt nem akarják az idősebbek, érthető okokból. Vagy csak egyszerüen nem értenek hozzá és már van elég ősz hajszáluk. Én ezt csinálnám és még pénz is maradna a 3.5 misisből, de nem vagyunk egyformák. Nekem mások az elvárásaim.
És mielőtt bárki is válaszolna legalább egy alternatívát hozzon fel ami jobb és indokolja meg miért. Ne csak az szerepeljen, hogy ezért szr meg azért.
Komolyan mondom próbáljátok már ki mielőtt ezt a sok ökörséget ideírjátok, és ne eleve úgy menjetek el a tesztre, hogy ez csak szar lehet és a hibákat keresi benne mindenki. Nyilván lesznek hibái, kopogni fognak a műanyagok, kevesebb lesz benne a hangszigetelés, stbstb de minden viszonyítás kérdése. Biztosan szebb egy akár használt prémium autó is (bár ez meg szintén ízlés kérdése én személy szerint inkább elvagyok a kopogós műanyaggal mint a más zsíros kezétől rohadó vw csoportos kapcsolókkal), de az használt ez meg új. Ez egy olcsó autó, de nem is kerül sokba. A kategóriájában, a piacon egyedülálló. Más autógyártó 10 év alatt képtelen volt hasonlóval előállni. Örüljetek inkább, hogy ennyiért egy használható új autót lehet venni amivel biztonságosan tervezhető költségekkel éveken keresztül lehet közlekedni mindenféle komolyabb meglepetés nélkül. És ha kicsit előveszitek barnamaci számológépet az is kijön, hogy hosszútávon (10 év távlatában) ennél képtelenség olcsóbban autózni, ennél nincs sok olcsóbb alternatíva a piacon jelenleg.
Megengedem, hogy ne tetsszen, ez mindenkinek a saját véleménye, hogy neki mi tetszik. De azt ne mondd már meg nekem, hogy azért mert egy műanyag a műszerfalon vagy valahol az autóban kopog az egyenesen arányos azzal, hogy szar az egész autó mert szerinted olcsó húsnak híg a leve. Ez baromira nem így van. És nézz körbe, sokszor a 4-5 milliós kategóriában is pont ugyanígy kopog a műanyag. De eleve ezt baromira nem vagyok képes megérteni, hogy ebben az országban mindenki a műszerfalat kopogtatja vezetés közben? Ez a legfontosabb dolog egy autóban, meg a jel az elején? De ha a szomszédnak tetszik a jel akkor már nem is kopog a műanyag annyira? Mert bizony egy fapados Skodában vagy VW-ben semmivel nincsenek puhább anyagok ebben az árkategóriában, már ha egyáltalán kapsz ennyiért valamit náluk.
Ma úgy néz ki én leszek a fő köcsög, de biztosan van neked ilyen autód? A konkrét típust 3 éve gyártják amiről a cikk szól. 2010-óta mindegyik galvanizált anyagból van, és ha márkaszervizbe hordtad volna akkor ahogy azt mások is írták még ha esetleg gyártási hibás is garanciában kijavították volna.
HAli!!
Van rá átrozsdásodási garancia, vidd be a márkaszervizbe. (6 év)
Dácsiás thalin egy elsők közül való 1.4 8v-s ben ültem, itt ott csipa de semmi különös, 700000km-errel.
Üdv Nagya
Légyszíves higgadj le, és ne adj olyan dolgokat a számba amiket nem mondtam.
Nem hasonlítottam össze használt autókkal, hanem te.
Új autók között ez a legolcsóbb.
Talán hallottad a mondást hogy olcsó húsnak híg a leve?
Azt meg végkép ne mondd hogy nem kopogós! Az. Ez tény, ha teccik ha nem.
Nagynak nagy, olcsónak olcsó, rondának ronda.
A klima kicsi hozzá, ezért is olcsó.
Ez van.
Ne legyél már ilyen nárcisztikus rögtön ha valakinek nem teccik egy francia auto.
Amiket írtam mind igazak ahogy mások is megírták tapasztalatból.
A kommentem meg ugy kezdtem hogy személyes vélemény következik. Tegyük félre hogy néz ki, az ugy is szubjektív. A többi mind stimmel.
Neked teccik ez az autó? Igen? Egészségedre. Megengeded hogy nekem ne teccen?
Nekünk van, de nem ajánlom senkinek, 4,5 évesen rohad, gyenge motor(1,6 16V 108 le) ,Fos váltó rossz hozzányúlni.
HAli!!
Sandero Stepwayem van 0.9Tce motorral most múlott egy éves.
Az egy év tapasztalata: vót Warnyúd??, na ez majdnem olyan rugózásra; hangra, de a menetteljesítményre, fékre, biztonsági elemekre jócskán felülmúlja azt. Akinek fontos a kényelmes beszállás, a magas üléspozíció, és megtud barátkozni a kissé billegős , és nagyon jó rugózással annak ez tökéletes választás.
A fogyi Télen város:6,8
Nyáron város 6.2
Közút hosszútáv 5.2
Eddig nagyon jó, azért ez lett, mert ezt érem fel, felét befizetve (1510000) a másik felét 2.5%-os fix kamatra 32085huf a havi törlesztőm 4 évre, de a mult hónapban 0% THM volt, ez mostanában überelni nam nagyon lehet.
A megbízhatóságról csak annyit, hogy az elöző 14 éves Thalia diesellel sem volt problémám, és az abban használt cuccok részei köszönnek itt is vissza.
Érdekes, a műszakilag, minőségileg jócskán elmaradott Ladáért az emberek egymást taposták a kommentekben, hogy az milyen jó vétel. Az ami tényleg jó és megéri a pénzét, az nem kell senkinek mert ilyen a műanyag meg olyan. Nem értem én a magyarokat……..
Leginkább annak kellene örülni a sok fikázás helyett, hogy egyáltalán van ilyen és nem kell kb ugyanazért a minőségű termékért máshol 1-2millióval többet kifizetni és az megmarad másra. De úgy látom itthon az emberek nagy többsége ezt képtelen felfogni és élni vele, inkább jó magyar szokáshoz híven a negatív oldalát próbálja megkeresni. Kíváncsi lennék ha a VW vagy a Suzuki gyártaná akkor milyen kommentek lennének a cikkek alatt.
Az nem lehet érteni, hogy ha egy ilyen Dacia cikk kerül fel valahova, miért kell folyamatosan ugyanazzal a demagóg hülyeséggel jönni amiket írogattok, hogy ilyen a műanyag meg olyan, meg fikázás hegyek, meg a mittom én milyen használt mennyivel jobb. Ezt egy új autó. Ennyiért jobbat, többet a pénzedért sehol nem kapsz, ahogy az a cikkben is szerepel. Értelmetlen bármilyen használt autóval összehasonlítani, mert ez nem használt hanem új. El kell menni a különféle autószalonokba, és feltenni a kérdést az eladónak, hogy 3.5 millióért mit adnak és azt megnézni. Utána lehet összehasonlítani. Mellesleg azért kíváncsi lennék, ha ez nem üti meg sok ember ingerküszöbét (érdekes módon ahonnan a sok használt rom özönlik be ott meg igen), ki az a réteg ma Magyarországon aki megengedheti magának egy 6-7-8 milliós autó vásárlását normális megélhetés mellett. A legutolsó KSH adat szerint a 170 ezer körül van ma a nettó átlagkereset. Lehet osztani szorozni. Abból nem, hogy 6 milliós autót nem lehet venni de ilyet sem. Szóval nem tudom, hogy mitől lett hirtelen ennyi „igényes” és finnyás ember az országban, de leginkább azt nem, hogy mire fel mert ugye vezérigazgató vagy felső vezető nem lehet mindenki aki szerintem tisztességes élet mellett kb tud venni olyan autókat amikkel itt az emberek nagy többsége összeméregeti ezt. Na ezt nem lehet megérteni.
Azt hiszel amit akarsz!
Olvasd el meg 1x az utolso mondataimat.
Mit nem lehet erteni?
3-5=3.5
Azt hiszem neked hordják be százával a használt passatokat. Ez egy olcsó autó, 3-5 millióért. Nézz már körül milyen másik új autót kapsz ennyiért, és azok milyenek.
JA,
es azt sem aki nem!
Szemelyes velemeny kovetkezik!
Nekem nem teccik az auto.
A kopogos muanyagok, az a boszme szteroidos disznoforma, az osszelegozott belteri kezeloszervek. A konzervdoboz vekonysagu lamapak, az ajtot 3x-ra sierult akkora erovel megloknom hogy becsukodjon, hozzateszem nem vagyok suta, de mindenkepp szokni kell, vagy csak bevagni mint a klozetajtot. A kormanynak olyan formalya van mint egy doglott rajanak, en speciel szeretek egy olyan kormanyt tekergetni ami nem ugy nez ki mint egy hanyadek, persze ez nem kizaro ok egy vetelnel. Elolrol ugy nez ki mint egy regebbi Fiat, oldalrol olyan mintha a reggeli 6.20-as oldalbakapta volna es eppen a 2.ik miliszekundnal jarunk, a vonat mar bent van a kabinban, a masikfele mar felpuffed, 1 mp-vel kesobb pedig csak egy doboz tormelek marad utanna. A telibe hatulrol lott kepen is olaszos benyomasom van. Ennyit a kulalakrol. Ismerosom vett egyet, o mondta hogy a palyan a szel helyette valt savot. Ez is olyan szokos.
A motorok jok lehetnek, neki keveset fogyaszt a dizel, o is mondta hogy a klima nem birja lehuten a nappali meretu belteret.
Verdict: En ilyet soha nem vennek magamnak, bar lehet 60 folott mar mashogy latnam. Ceges autokent viszont lehet hogy tennek egy kiserletet.
Aki ilyet vesz az tudja mire szamithat, mire nem.
Van aki meg tud vagy meg akar baratkozni ezzel az autoval, van aki nem. Azert mert valaki nem, azert meg ne oltsuk szet azt aki igen.
Menj be a legelső szalonba ott adnak neked próbára. 1-2 hétre meg senki nem fog neked autót adni. De az a sok szamárság amit a totalaron sokszor össze tudnak hordani sokszor köszönő viszonyban sincs az autóval. A legjobb az volt amikor agyon dicsértek valami új bogarat, hogy ilyen jó az 1.4-es 160 lovas motor meg olyan jó aztán kiderült, hogy egy 1.2-es tsi volt benne talán 100 lóerővel…… Ki kell próbálni az a biztos.
Szerintem a totalcar teszt olvasgatása helyett inkább próbáld ki.
Azt lenne érdekes tudni, hogy aki a modern Daciák valamelyikét választja/választotta, azok közül hánynak volt korábban az „átkosból” származó Daciája(1300/1310), és mennyien vannak azok, akik simán csak osztottak-szoroztak, és végül egy budget-Renault mellett tették le a voksukat. Gyanítom, az utóbbiak vannak többen.
Az 1000kilos sulya az megdobbentoen alacsony! Plane ma. Kivancsi lennek a torestesztjere, annyira nem lehet pocsek 2016-ban. Gondolom a zajcsillapitason sporoltak rengeteg kilot azert dong az auto ajtaja is.
Mindenesetre az alacsony suly mindenesetre pozitivum.
Szerintem ezek a váltók inkább azoknak valók, akik nehezen tudnak kuplungolni és váltani és nekik nyújt egy olcsó alternatívát a közlekedéshez.
https://www.youtube.com/watch?v=BcNHpTZQVy8
Bocs, hogy én válaszolok, de talán segít. Ez a váltó egy Twingo örökség. Kb ugyanaz mint az „easy” vagy „quickshift” volt abban. Egy hagyományos manuális váltó az egész, egy elektronikus kapcsoló mechanikával a nyakán, ami az ember helyett kuplungol és vált. Egy hagyományos automatával összehasonlítva ezek azért nem olyan kifinomult szerkezetek. Ami magát az autót illeti, ha jól tudom ősszel jön belőle a ráncfelvarrt változat új motorokkal (1.2 TCE), az még talán ennél is jobb lesz.
Kedves Márk!
Melyik a jobb robotváltó ez vagy a Celerio-é?
„Nyilván sokakban megmaradtak még az ősidők beidegződései a Daciával kapcsolatban, ezeket azonban jobb minél előbb elfelejteni.”
Én mindig úgy voltam vele, hogy erre az egészre a gyártó országgal való nem túl jó viszony nyomta rá a bélyegét és nyomja rá ma is. Régen se az autókkal volt igazából a baj, hanem ezzel. Sokan román gyártású autóba elvből nem ülnek, pedig Ford-gyár is van ám ott – és akkor Transit Connectet meg B-Maxot se vegyenek:) Nagyfokú butaság az egész és egyre kevésbé releváns, főleg, hogy ezek átemblémázott Renault-k. Az egész márka a „badge engineering”-re épül.
Azon nagyon meglepődtem, hogy kerek perec kijelenti a cikkíró, hogy az MCV jobb, mint a Fiat Tipo. Nem gondoltam volna.