A balesetben 81 konténert nyelt el az óceán, de a fedélzeten maradtakból is sok megsérült (Forrás: gcaptain.com)
Még 2018 júliusában került nagy viharba az Egyesült Államokból Ausztráliába tartó
YM Efficiency konténerszállító hajó, melynek következtében 30 fokos szögben megbillent a hajótest. A felhalmozott rakomány nem viselte jól megpróbáltatást, az elszabadult konténerekből 81 az óceánban landolt, de a hajón maradtakból is számos megrongálódott. A tenger fenekén kikötő konténerek autókat is rejtettek, méghozzá két új Chevrolet Silverado pickup költözött a mélységbe.
A közel két évnyi sós vízben ázás megtette a hatását, minden tönkrement a konténerekben (Forrás: Carscoops)
Az ausztrál hatóságok a baleset után közel két évvel felhozták a vízbe esett konténereket, amelyek a négykerekűek mellett gumiabroncsokat és bútorokat is rejtettek. A többi más tárgyhoz hasonlóan a két Chevrolet sem maradt jó bőrben a tengerben töltött hónapok alatt. A vízkár mellett vélhetően erősen korrodálódtak a fém részek, ezen kívül a karosszéria is sérült a zuhanás miatt. A vízbe esett autók pótlása bizonyosan lassabb volt a megszokottnál, mivel Ausztráliában hivatalosan nincs jelen a Chevrolet, ehelyett egy magáncég foglalkozik a Silveradók forgalmazásával és jobbkormányossá alakításával.
A néhány futott kilométer ellenére nem lehetne azt mondani, hogy újszerű az állapot, hulladékként végzik a Silveradók (Forrás: Carscoops)
A 120 méter mélységben pihenő pickupok már nem kerülnek forgalomba, az ausztrál hatóságok a többi vízbe esett tárggyal együtt a Chevroletek újrahasznosításáról is gondoskodnak. Április folyamán a tervek szerint felszínre hozzák a 100-150 méteres mélységben lévő maradék 62 konténert, amiből további autók is előbukkanhatnak.
Ránézésre nincs bajuk az abroncsoknak, a sós víz hatása miatt azonban nem lenne biztonságos a használatuk (Forrás: Carscoops)