Autók 300 ezer forintért – van már jó ennyiért?
Piaci körkép: 300 ezer forintos használható használt autók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Átlagigényeknek megfelelő, mindennapi használatra alkalmas használt autókat kerestünk 300 000 forintig. Vajon létezik vállalhatónak ígérkező?
Korábban is tettünk már ilyet, s néztünk ezen összegért klímás, s később egyben youngtimer modelleket is, ezúttal azonban a vállalható(nak tűnő) állapot, a legfeljebb 15 éves, kor, az évi 10 ezer kilométeresnél nem nagyobb, tehát legfeljebb 150 ezer kilométeres (bevallott) futás és az érvényes magyar forgalmi engedély volt keresésünk kritérium-rendszere. Nem csak kedvező áron megvásárolható, hanem olcsó autózást is ígérő példányokat próbáltunk kinézni a Használtautó.hu kínálatából.
Citroënből választható takarékos Saxo, de alacsony futással megkapható a tágas, ám régebbi vágású ZX is. Daewoo-ból csaknem dömping kínálattal lehet számolni, lehet találni ennyiért a Bertone által eredetileg Citroën Xantiának rajzolt Esperóból, s még inkább a frissebb, de egyben kisebb Lanosból is. Mindkettőre igaz, hogy motorméretéhez képest kissé lomha és kissé torkos. Kapható továbbá a Kadett E-ből rajzolt Nexia és utódja a Nubira is – utóbbi ennyiért csak magas futással. Tömegével van továbbá Tico, melynek egyetlen előnye, hogy a 800 köbcentis háromhengeres motorral hajtott, csaknem papírdobozt kifejezetten szerény, 50 ezer kilométer alatti futással is meg lehet csípni.
Létezik Daihatsu Cuore és Charade is. Ezek előnye a takarékos üzem, továbbá a viszonylag egyszerű, mégis minőségi szerkezet, ha kaptak karbantartást, nem pusztították őket, akkor sokáig jól szolgálhatnak. Ha viszont az alapvető törődést sem kapták meg, az átlagosnál drágább alkatrészekkel, nehézkesebb alkatrész-beszerzéssel kell velük kapcsolatban számolni, úgy már nem lesznek olcsók.
A családot is elnyelő autót keresőknek kedvező vétel lehet a Fiat Brava, ezt persze az eladók is tudják, inkább a háromajtós Bravo érhető el 300 alatt, s abból sem a legszebb példányok kaphatók meg ennyiért. Az Év Autójának is megválasztott, valóban remek kisautó Punto egyértelműen drágább, mint a Bravo/Brava páros, 300 ezer forint és 15 év alatt csakis 1,1 literes alapmotorjával érhető el. A városi miniautót keresők Cinqucento és Seicento közül is választhatnak, egyértelműen az utóbbi, frissebb verzió javasolt, a 0,9 literessel is el lehet lenni, az 1,1 literessel pedig már egészen jól megy. Az Uno utolsó példányaival is lehet még számolni, ekkor már csakis bázis kivitelben és motorral adták, legfőbb előnye ismét az, hogy jellemzően ritka használatra vásárolták.
Legfeljebb 15 éves, 150 ezer kilométernél szerényebb futású, 300 000 forintnál olcsóbb autók
Modell | Évjárat | Óraállás | Vételár [Ft] |
Alfa 145 1.4 TS TD | 1998 | 136 000 | 265 000 |
Citroën Saxo 1.0 X | 1998 | 147 000 | 299 000 |
Citroën ZX 1.4 X | 1997 | 110 000 | 270 000 |
Daewoo Espero 1.5i 16V | 1998 | 144 000 | 250 000 |
Daewoo Lanos 1.5 SW, 1.6 SX | 1997-2001 | 112 000-135 000 | 265 000-299 000 |
Daewoo Matiz 0.8 | 2001-2002 | 66 500-146 000 | 270 000-299 000 |
Daewoo Nexia 1.5 | 1997 | 114 600-146 000 | 175 000-195 000 |
Daewoo Nubira 1.6, 2.0 CD | 1997-1999 | 100 952-149 000 | 230 000-299 000 |
Daewoo Tico 0.8 SX | 1997-1998 | 49 000-136 000 | 130 000-300 000 |
Daihatsu Charade 1.3 CX | 1998 | 147 000 | 295 000 |
Daihatsu Cuore 0.8 | 1997 | 126 000 | 249 000 |
Fiat Brava 1.2 16V, 1.4 12V | 1997 | 135 000-146 000 | 260 000-289 000 |
Fiat Bravo 1.4 12V, 1.6 16V | 1997-1998 | 120 000-140 000 | 199 000-300 000 |
Fiat Cinqucento 0.9i | 1997-1998 | 115 000-124 000 | 240 000-260 000 |
Fiat Punto 1.1 | 1997-1998 | 109 170-140 500 | 240 000-290 000 |
Fiat Seicento 0.9i, 1.1i | 1998-2000 | 76 000-142 000 | 240 000-299 000 |
Fiat Uno 1.0 i.e. | 1997-2001 | 95 000-107 000 | 199 000-269 000 |
Ford Escort 1.3, 1.6, 18 TD | 1997-1998 | 76 976-145 000 | 219 000-248 000 |
Ford Fiesta | 1997-1998 | 104 500-139 701 | 230 000-299 000 |
Ford Ka 1.3 | 1997-1998 | 84 302-139 000 | 280 000-299 000 |
Ford Mondeo 1.8 16V | 1999 | 143 000 | 299 000 |
Ford Puma | 1999 | 107 000 | 299 000 |
Hyundai Accent 1.5 | 1997-1999 | 127 000-130 000 | 200 000-275 000 |
Hyundai Lantra 1.6i GL | 1997 | 110 000 | 230 000 |
Lada 2105 | 1997 | 114 000 | 185 000 |
Lada 2110 | 1999-2000 | 67 000-99 671 | 269 000-279 000 |
Lada Samara | 1997-1999 | 120 000-147 000 | 219 000-299 000 |
Lancia Y 1.2 | 1997 | 120 000 | 299 000 |
Mazda 121 | 1997 | 147 000 | 240 000 |
Opel Agila 1.0 12V | 2000 | 110 500 | 298 000 |
Opel Corsa B 1.0 12V, 1.4 | 1998 | 118 600-131 600 | 280 000-295 000 |
Opel Astra F 1.4 | 2000 | 127 000 | 280 000 |
Peugeot 106 1.1 XN | 1997-1998 | 90 000-148 000 | 250 000-299 000 |
Peugeot 206 1.4 | 1999 | 133 000 | 299 999 |
Peugeot 306 1.4 XN | 1998 | 116 000 | 299 000 |
Renault Clio 1.2 RL, 1.8 RSI | 1997 | 113 000-143 000 | 229 000-299 000 |
Renault Megane Classic 1.4 | 1997 | 150 000 | 230 000 |
Renault Twingo 1.2 | 1997-2000 | 71 000-105 000 | 299 000-300 000 |
SEAT Arosa 1.4 | 1997 | 138 000 | 250 000 |
SEAT Cordoba 1.4 | 1998 | 136 000 | 290 000 |
Skoda Felicia 1.3, 1.9 D | 1997-2001 | 95 500-140 000 | 250 000-290 000 |
Suzuki Swift 1.0, 1.3, Sedan 1.6 | 1997-2001 | 48 000-147 000 | 170 000-300 000 |
Tata Telcoline 2.0 D | 1997 | 127 000 | 300 000 |
Fordból alig szerényebb a kínálat, mint Fiatból. Escorttal csaknem Dunát lehet rekeszteni, van dízel, kombi és szerény futású is. A mai kompaktokhoz mérten már szűk utasterű, viszonylag koros széria jó választás, ugyanis ára is nagyon alacsony, alkatrészből bőven, fillérekért kapható hozzá szinte bármi. A kisautókat kedvelők a praktikusabb Fiesta és a formásabb Ka közül választhatnak gyakorlatilag ugyanennyiért, s aki kellően bevállalós egy fényezési hibás, ám szervizkönyves, boyraceres formájú, de 1,4 literes, 90 lóerős motorjával takarékos Pumát is bevállalhat. A 300 ezres piac legkomolyabb autójának számító modell azonban egy Mondeo, 1,8 literes benzinmotorral, klímával, vonzónak tűnő állapotban. Utóbbinál takarékosabbak ugyan lehetnek a Hyundai ennyiért elérhető Accent modelljei, értéktartásban a Mondeo várható jobbnak. Hiába nagyon vonzó ugyanis például a 200 ezer forintért kínált Accent, hirdetője elárulja, hogy küszöbjei cserére szorulnak, azaz összességében mégsem lesz nagyon olcsó a koreai kompakt.
Ladát lehet, de nem érdemes venni ennyiért, a Lancia Y és a Mazda 121 elgondolkoztató lehet, főként utóbbit tudjuk ajánlani, bár a Ford Fiestával csaknem azonos típus sem biztos, hogy az értéktartás szinonimája lesz, ellenben nyitható vászontetejével mókás kisautó. Opelből alapmotoros Agila, akár 1,4-es Corsa és 1,6-os Astra is elérhető, Peugeot-ból a 106-os miniautóból dömping kínálat jellemzi a piacot, a 206 és a 306 egyaránt egy-egy példánnyal érhető el, jósolható, hogy utóbbi értéktartása lesz a leggyengébb, a 206-os pedig összes jellemzőjével a legjobb oroszlános lehet – amennyiben korrekt a kínált példány.
Renault-ból kaphatunk Clio I-est, Mégane-t és Twingót is. Utóbbiból a legszerényebb futásút, s egyben a leginkább takarékosat is. A jól variálható utasterű, ám nem a legjobb vezetési pozíciójú miniautót nyugodt szívvel tudjuk ajánlani, nem túlzottan szervizigényes, mindig is divatautó, azaz jól eladható lesz. SEAT-ból is a legkisebbet, az Arosát ajánlanánk, bár hasonló futással, azonos motorral áránál 40 ezer forinttal drágábban Cordoba is kapható, véleményünk szerint az Arosa fogja jobban tartani az árát. Skodából csakis Felicia, az viszont bőven kínálkozik 300 ezer forintért. Szerény futású és dízel is választható. Üzeme olcsó, értékőrzése az átlagosnál talán valamivel gyengébb.
Utóbbi a Suzukik soráról is elmondható. A kitűzött 300 ezer forintért már hegyekben állnak a hazai Swiftek. Alig futott 1,0 literes, jól felszerelt 1,3-as, Manager szedán, minden van, lehet jót választani, olcsón autózni vele, eladáskor azonban vagy árral vagy valamivel a piacnál jobbnak kell lenni. Aki viszont hosszú távra keres egyszerű és olcsó autót, még mindig a Swifttel járhat a legjobban. Aki pedig bevállalós, vehet Tata Telcoline pickupot is – számára tudunk jó motorfelújítót ajánlani…
az állapotot kell nézni, nem hogy mit mutat a km-óra, mindig így vettem az autóimat.Soha nem néztem meg mit mutat az óra, csak ha odatévedt a tekintetem..de érdekelni nem érdekelt..
Ki hinni el hogy a jelenlegi benzin-gázos Mazdámban 266000 km van? 30 évesen?Én alakíttattam át gázüzemre, és pont NEM azért mert sokat megyek vele, hanem a keveset is olcsóbban tehessem. 227 ezerrel vettem 5 éve, évi 10 ezret sem megyek vele, viszont kopó elromló alkatrészek azonnal cserélve, javítva vannak, műszakira becsületesen felkészítve, még ha 100 ezret, vagy többet kell kifizetnem rá.Ami kopó alkatrész km-re vagy időre kell cserélni mindig cserélve volt, stb…kérdezte egyszer egy benzinkutas hogy mennyiért adnám el.Mondtam neki hogy van az a pénz, de mivel 5 év alatt szinte minden ki lett rajta cserélve (szilentek, lengéscsillapítók,komplett kupplung, önindító, generátor, gumi alkatrészek, komplett gyújtás stb..), vagy felújítva (kivéve váltó-motor-szervo), most olyan mint egy 8-10 éves autó, csak menni kell vele…Végül is szerinte hogy hülye vagyok hogy fél milláért akarom eladni..Én meg mondtam neki hogy most vesz egy kocsit 100-200 ezerért rákölt mégegyszer annyit hogy olyan legyen mint most ez, és ugyan ott van árban…csak a felszereltségük nem egyezik (4 ajtós kp zár, 4 el. ablak, el tükrök, el.tetőablak, szervokormány, 6 ponton állítható vezetőülés, vonóhorog, tempomat, gyújtáskapcsoló és lábtérvilágítás, hang vagy -és fényjelzés minden hibához.(ajtó nyitva, világítás bekapcsolva maradt, ablakmosó tartály vízszint alacsony, hátsó világítás, avgy féklámpa nem ég, stb…)
A használtautó dílerek meg mivel jutalékért melóznak ott csalnak ahol lehet.De a magánszemélyeket sem kell félteni….
Ja, de attól függetlenül, amit az előzőekben írtam: én soha, semmilyen esetben sem tartom valósnak a használt autókban a km-állást. Még akkor sem veszem készpénznek, ha minden jel (kocsi állapota, papírok, ezmegaz) alátámasztani látszik a futást. A lényeg, hogy eleve nem is tulajdonítok nagy jelentőséget neki. A jelenlegi kocsimban pl. 14 évesen 335.000 km van, 326.000 km-rel vettem, és minden jel, info, és dokumentum arra utalt, hogy ez valós szám. Az előző három autómban is gyaníthatóan, és majdhogynem igazolhatóan valós(an magas) futásteljesítmény volt, életem első autójában viszont sanszosan valótlan.
Mindettől függetlenül sosem vettem készpénznek ezt az értéket. Az állapot és az előélet, a karbantartás ismerete lényegesen jobban érdekel. Éppen ezért sosem úgy keresek a használtautón, hogy beállítok egy futásteljesítmény-korlátot. Minek, de tényleg??? Ez az egyetlen pont, amit soha sem értettem ezekben a piaci körkép cikkekben. Én úgy gondolom, hogy alapos ember, aki reálisan gondolkozik, nem így keres.
Én pl. jellemzően pont évi kb. 15000 km-t megyek autóval, amivel a cikk is számol. Napi 34 km a munkábajárás, ez egy évre kb. 9000 km. A többi pedig a magánéleti felhasználás. Egész reális szám, ezzel szerintem sokan vannak így. Sőt, amíg nem vittem reggelente oviba a fiamat, addig téltől-télig robogóval és bringával jártam be dolgozni, tehát még ennél sokkal is kevesebbet lehetett számolni éves futásteljesítményre.
Bizony, ha én tíz éve vettem volna egy új autót, akkor abban manapság kb. 150000 km lenne. Persze soha sem vettem/vennék új autót, ráadásul a használtakat is viszonylag gyakran cserélgetem, tehát tőlem ilyen autót soha sem fogtok venni, nyilván. 🙂
De pl. idén év elején cseréltem le a feleségem C-Corsáját, amit 2004-ben újonnan vett. Abban 63000 km volt 8 éves korára. Vakarta is a fejét a kereskedő, akivel elbizniszeltem, hogy ezt a futásteljesítményt neki senki sem fogja elhinni. 🙂 Hát igen.
Nagypapám 1993as Swiftjébe is 92 000km van!
Miért ne létezne 200000 alatt 10 éves autó?! Nyilván nem dízel mondeot passatot meg egyebeket kell keresni, hanem kis benzinest amit általában olyan vesz aki nem utazik sokat. Ja és persze nem a találati lista elején keresendők az alacsony futású autók. Saját kissebik kocsim 10 éves múlt és 96000 van benne. Az évi 10000km. Ennyi.
Ettől független a feltüntetett km állások nagy része kamu.
Nekünk 10 éves F astránk van, 1. tulajok vagyunk, hétvégén ment bele a 180.000.-ik km, pedig van használva rendesen, az más hogy nem minden autóban valós a futás…
ford fairlane és tsai: Ja, nagy az isten állatkertje, a sok agyatlan vevő becsületes embernek gondolja az autókereskedőt is, elhiszi, hogy igaz, amit az autókereskedő állít, nem gondolnak arra, hogy bármit képesek hazudni, 100.000-t simán visszatekernek az órán stb. Én sem értem, hogy lehetnek ilyen hülyék…
Csak meg erősíteni tudom ford fairlane gondolat menetét annyi kiegészítéssel , hogy nagy az isten állatkertje …
A Használtautó.hu hirdetéseiből indultunk ki, az elvi lehetőség megvan, hogy létezzen ilyen.
Igen, valóban, Mazda 121-ről van szó, ahogyan a táblázatban is szerepelt.
A Mazda 2 is érdekes ebben a szegmensben, de biztos csak elírás.
ford fairlane-nel vagyok…
Miért nem hozzáértő ember ír ilyen cikket?!
’97-es KockaLada Mo-n?
De, a primerám, jó 2001es, 450 körül hirdetem 225e-t futott , van esztétikai hiábája, (oldala meg van húzva) műszaklag ok, kitűnő téli és nyári gumikkal, több 100e-rel oclsóbban mint a többi ilyen korú. Nem lehet eladni,mert sok a km, 2L benzines, és az említett esztétikai hibák miatt. Az már senki nem érdekel, hogy jó a motorja, klímája hűt, és nem kell gumit venni rá. Ami kicsit csillog, és olcsó és passzol a vevő fejében megálmododtt km állással, akkor megveszik, legyen bármilyen szar…
Ebben egyet értek ford fairlannel, hogy sokszor lehetetlenek az elvárások…
“Autók 300 ezer forintért – van már jó ennyiért?” Van!!!! Matchbox.
Az én Opel f astrám,lassan 13 éves és csak 107000km van benne.
Hát itt aztán van minden, Arosától a Mondeóig. 🙂
Hát itt aztán van minden, Arosától a Mondeóig. 🙂
Nincs 10 e`ves auto ami legala`bb 200.000 Km.-et futott volna? Ezt senki nem gondolja komolyan ugye?
Mindig a vásárló a bűnös? Csak el akarják költeni a pénzüket, hogy neked és a többi kereskedőnek legyen bevétele. Itthon teljesen elvesztették hitelüket az autó kereskedők épp a cikkben leírtak miatt. Könnyű a vásárlóra terelni a hibákat ahelyett, hogy kiszűrnétek a csaló kollégákat és csinálnátok egy tiszta piacot magatoknak. De gondolom az nem megy mert akkor kevesebb lenne a haszon. Hozzatok létre egy certifikát rendszert és a tisztességes kereskedő kirakhatja a bejáratra, hogy igen ő elismert kereskedő és nem egy csaló, vagy valami hasonló rendszert. A ti kezetekben van a vevő hozzáállásának alakítása ezt ne felejtsd el.
Vannak ezzel a cikkel kapcsolatban fenntartásaim…nagyon rossz irányba tereli a hozzá nem értőket! Jómagam tízen páréve vagyok az autókereskedelemben és azt kell mondjam nagyon az agyatlan vásárló szindrómát sugallja ezen írás. Az autókereskedelem nem így megy. Nagyon elcseszett az egész autóvásárlói szemlélet ebben a kis hazában! Vegyünk ingyen vadiújat sőt termelje a benzint is minden Km-en duplán…Ez a hozzá állás nálunk. Vesznek szerviz könyvet,km-órát meg előző tulajt…Magát a vasat meg ,sem nézik sőt meg, sem tudják nézni mert buták hozzá és megy a matek meg az okoskodás…
Ebből alkudnék még 15e-t 🙂
http://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/civic/honda_civic_1.5_vei-6135269