Autó nem csak benzinnel hajtható

Zölden jobb - alternatív hajtású tesztnap a Hungaroringen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az e hétvégi Széchenyi Futam felvezetéseként az Óbudai Egyetem diákjai mutatták be öko-versenyautóikat a mogyoródi tanpályán.



A hosszú hétvége második felében rendezik Győrben a VII. Széchenyi Futam - Alternatív hajtású járművek versenyét. Előtte egy héttel a Hungaroring Groupama Vezetéstechnikai Centrumában Zölden jobb! elnevezéssel tartottak bemutató és tesztnapot, ahol hibrid modelljeikkel hazai autóimportőrök is megjelentek, de a gyári alkotásoknál most nagyobb érdeklődés övezte az Óbudai Egyetem diákjai által kihozott különféle környezetkímélő hajtású járgányokat.
A rendezvényen felvonult számos pneumobil, fúrógépek erejével hajtott elektromos autó és a Shell eco marathonon versenyző mini benzinmotoros karbonszivar. Pöfögtek, suhantak, gurultak, és bár nem mutattak hatalmas kunsztokat, nem értek el lenyűgöző sebességet, mégis volt némi félprofi bája a sok esetben amatőr körülmények között, de professzionális hozzáállással fejlesztett, komoly mérnöki háttérrel rendelkező három- és négykerekűeknek.

A győri Mobilis[/url] interaktív kiállítási központ képviseletében az újkori Öveges professzornak nevezhető Mészáros Péter prezentált egyszerű, a különféle alternatív hajtások lényegét bemutató kísérletsorozatot. Sűrített levegővel hajtott modellautó, rakétahajtóművet imitáló, égbe repülő műanyag palack, lángnyelvek, füstfelhők és mosolygó közönség kísérte produkcióját. Még Kovács Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium klíma- és energiaügyért felelős államtitkára is elektromobilba pattant, és ment pár kört a fából épített, fúrókkal hajtott versenyautóval.
A Bosch által támogatott kategóriában kizárólag a cég által épített, gyári akkumulátorral hajtott gépek - fúrógépek - erejét lehet igénybe venni. A verseny külön ceremóniával indul, mivel a rajtot hajtáslánc nélkül várják az autók.
A zöld jelzésre a sofőrök elkezdhetnek beülni, miközben a csapattagok helyükre illesztik a "motorokat", majd indulhat a verseny. A futam során egyszer kötelező boxkiállást teljesíteni, mely alatt a szerelőknek ki kell cserélniük a fúrók akkumulátorait.

Teljes mértékben az Óbudai Egyetem SAP Racing Teamjében dolgozó diákok tervezték és gyártották a Bánki05 típusnévvel illethető karbonszivart, mely a május közepén Rotterdamban rendezett Eco-marathonon fog versenyezni. Egy liter üzemanyaggal kell a lehető leghosszabb távot megtenni, így természetesen fontos a saját tömeg, nem véletlen, hogy az ilyen eco-csapatoknál mindig akad hely technika iránt érdeklődő, kistermetű lányok számára. Az óbudai autó tömege 35 kg, kasztniját a suliban építették karbonszálas műanyagból, gyakorláshoz pedig 35 köbcentis kismotorral hajtják, de a versenyen a saját fejlesztésű és építésű Atkinson-ciklusú szerkezetet fogják használni.
Hirdetés


Mindeközben Győrben a gépátvétellel már megkezdődött az idei, háromnapos VII. Széchenyi Futam. Hétfőn még főleg kísérőprogramokat lehet megtekinteni, hogy aztán az igazi összecsapásokat is megtarthassák kedden a Győr belvárosában kijelölt pályán. Versenyeznek majd a napelemes járművek, motorkerékpárok, átalakított szériaautók, hobbisták, prototípusok és versenyautók, valamint tanulmányautók és elektromos gokartok, úgyhogy ha benzingőz nem is, de a versenyzés szelleme megszállja a várost a munka ünnepén.
Akit tehát érdekel, hogy a szorgos hallgatók - nem csak Óbudáról, hanem az ország több felsőoktatási intézményéből - milyen fejlesztéseket vonultatnak fel az idei alternatív hajtású járműveknek kiírt versenyeken, az látogasson el ma illetve holnap Győrbe, izgalmakból nem lesz hiány.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 23:48
    Permalink

    Bohóckodás semmire nem való tákolmányokkal! Ezt a pénzt és energiát inkább valami széles körben használható, hasznosítható elektromos hajtáslánchoz kapcsolódó termék kifejlesztésére kellene fordítani!

    Amit művelnek ezzel a sok biciklikerekű, értelmezhetetlen külsejű szarral, az nem más, mint felesleges passzió, hobbi. Sehová nem vezet, semmire nem jó!

Vélemény, hozzászólás?