Günther Schuh, az Aacheni Műszaki Egyetem tanára dolgozta ki az Evolution Space nevű járműkoncepciót, amely fenekestül forgatná fel az autóipart, ha megvalósulna.
Az ötlet az, hogy új autó vásárlása helyett a meglevőt frissítsék új alkatrészekkel, hasonlóan ahhoz, a számítógépek alkatrészeit szokás újabbra cserélni. A koncepció szerint ilyen frissítést öt évente végezne a gyártó, amivel a kieső autóeladások miatt elmaradó jövedelem egy részét is be tudnák hozni.
Maga az autó sem kevésbé érdekes, mint a hozzá kapcsolódó koncepció: formára, jellegre valahova egy egyterű és egy SUV közé esik. A magassága 1,94, a szélessége 1,92 méter lenne, a hossza pedig kétféle is lehetne: a 4,09 méteres kivitel öt, a 4,92 méteres nyolc személyt szállíthatna.
A hajtásról két egyforma, 190 lóerős tengely-blokk gondoskodna – lényegében ezek tartalmaznának minden fontos mechanikai alkatrészt, a motort, a futóművet, a fékrendszert, a kormányművet - amelyek egy 40 kWh-s akkumulátorból kapnák az energiát. Ezzel egy töltéssel úgy 150 km-t lehetne megtenni, de tartozna a csomaghoz egy gázüzemű (LPG-s) hatótávnövelő motor is, amellyel további 600 kilométert mehetne az autó.
A koncepció ezen felül tartalmaz még néhány érdekes ötletet: ilyen a napelemesre cserélhető tető, illetve az egyszerűen platóssá alakítható karosszéria.
A koncepció mögött üzleti terv is van, bár egyelőre elég bizonytalan. Állítólag már az idei év közepén le lehetne foglalni az első autókat egy jelképes összegért, a gyártás pedig leghamarabb 2025-ben indulhatna, eleinte előfizetéses szolgáltatásként. Havonta úgy ezer eurós – mai árfolyamon úgy 373 ezer forintos – díjról beszélnek. Az igazi kérdés így az, hogy ezen az áron vonzó lesz-e a fenntarthatósági szempontból igazán ígéretes ötlet a közönség számára.