Authentics helyett Alivio a Suzuki legújabb szedánja
Elsősorban Ázsiának készül a legújabb négyajtós Suzuki
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Kizashi elvérzett, ezúttal kisebb kategóriában indulna négyajtóssal a Suzuki. Az Alivio elsősorban az ázsiai piacoknak készül.
Maruti Ciaz néven is kapható lesz a bő egy évvel ezelőtt debütált Authentics koncepción alapuló Suzuki Alivio - ebből is egyértelműen látszik, hogy elsősorban Ázsia számára készült az SX4 S-Cross műszakiságára épülő szedán. Európai megjelenéséről nincs is hír egyelőre, pedig akár nálunk is egy kedvelt családi autó, a Swift szedán utódja is lehetne - megfelelő áron. Ám azt valószínűleg a Suzuki is látja, hogy nem tudna eléggé versenyképes maradni a Kínában 90 jüan, azaz mintegy 3,2 millió forintos alapárral startoló Suzuki szedán. Mivel ez nem esztergomi termék lesz, szállítással, vámmal, rekord magas áfánkkal és regisztrációs adóval itthon semmiképp sem maradhatna az Alivio alapára 4 millió forintnál szerényebb, így aztán nem kell új kihívótól félniük a kompakt szedánokat kínáló márkáknak.
Az Alivio egyébként az SX4 S-Crossból ismert 120 lóerős 1.6-os szívó benzinessel, valamint 100 lovas 1.4-essel várható az ázsiai piacokon, s természetesen meg fogja kapni a Fiat-licenc alapján Indiában gyártott 1.3 JTD DDiS dízelmotort is. Míg a benzineseknél egyelőre nincs hír egyéb váltóról, mint az ötsebességes kézi, a dízel CVT (fokozatmentes) automatát is kaphat, s így nőhet az Alivio bázisára több mint másfélszeresére is.
Az Alivio egyébként az SX4 S-Crossból ismert 120 lóerős 1.6-os szívó benzinessel, valamint 100 lovas 1.4-essel várható az ázsiai piacokon, s természetesen meg fogja kapni a Fiat-licenc alapján Indiában gyártott 1.3 JTD DDiS dízelmotort is. Míg a benzineseknél egyelőre nincs hír egyéb váltóról, mint az ötsebességes kézi, a dízel CVT (fokozatmentes) automatát is kaphat, s így nőhet az Alivio bázisára több mint másfélszeresére is.
Igazán szép szedán ez az Alivio! Akkor azonban, ha oly mértékben drága lesz mint a Kizashi, akkor nem lesz sikerre predesztinálva. Végre gyárt megint egy remek gépkocsit a Suzuki, s mit lehet olvasni??!… Hogy Magyar Földön nem fog futni ez sem. Pedig elképesztően eltalált formaterv eredménye ezen autó. 120 le-vel jöhetne is legalább idáig, Közép-Európáig.