Augusztusban az autóvásárlók is pihentek
Stagnáltak az autóeladások augusztusban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár az autóeladások éves szinten még mindig jelentősebb, 10% feletti növekedést mutatnak tavalyhoz képest, augusztusban csupán 1%-os volt a többlet.
Míg júliusban a teljes járműpiac még az éves átlagnövekedéstől alig elmaradó eredménnyel zárt, az augusztus az összes szegmens átlagában stagnálást hozott. Mindössze 1%-kal emelkedtek a tavalyi évhez képest az eladások. A legnagyobb szeletnek számító személyautó-szegmens még mutatott ugyan 4,8% többleteladást, a másik legjelentősebb "falat", a kishaszonjármű-szegmens azonban több mint ötödével zsugorodott. Részeredményként bámulatos, a piac egésze szempontjából nem annyira jelentős, hogy idén augusztusban a tavalyi néggyel szemben 42 buszt regisztráltak, miként a nagyhaszonjármű- és a motorkerékpár-szegmens 10% feletti többleteladása sem húzza jelentősen felfelé az összesített eladást.
2015. 8. (db) | 2014. 8. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 4997 | 4769 | 4,8 |
Kishaszonjármű | 961 | 1225 | -21,6 |
Nagyhaszonjármű | 381 | 335 | 13,7 |
Busz | 42 | 4 | 950 |
Motorkerékpár | 153 | 139 | 10,1 |
Összesen | 6534 | 6472 | 1 |
Éves szinten természetesen továbbra is egészen jó, 10% feletti növekedés látható a személyautóknál, 8,5%-os a tavaly jelentősen pörgő kishaszonjárműveknél, 17%-os a nagyhaszonjárműveknél, s a motorkerékpároknál is 10% feletti a többlet. Visszaesést egyedül a buszeladások mutatnak, de még egy olyan hónap, mint amilyen augusztus volt, s ott is szép többlet lesz. Az augusztusi stagnálás a korábbi 12,6%-os éves többletet bő 1%-kal csökkentette.
2015. I-VIII. (db) | 2014. I-VIII. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 49 032 | 43 913 | 11,7 |
Kishaszonjármű | 10 453 | 9637 | 8,5 |
Nagyhaszonjármű | 3387 | 2890 | 17,2 |
Busz | 252 | 268 | -6 |
Motorkerékpár | 1632 | 1482 | 10,1 |
Összesen | 64 756 | 58 190 | 11,3 |
Augusztusban is az Opel volt a legkelendőbb márka, a Ford pedig az ötödik helyről tudott a másodikra lépni - a szerény havi számok mellett persze egy-egy nagyobb flottaátadás komolyan tudja borítani a sorrendet. A Renault augusztusban kikerült a top 10-ből, a BMW pedig be, de a lényegesebb persze az éves sorrend.
Top 10 márka és modell - 2015. augusztus
Helyezés | Márka | Darabszám | Modell | Darabszám |
1. | Opel | 615 | Skoda Octavia | 334 |
2. | Ford | 590 | Suzuki Vitara | 302 |
3. | Suzuki | 512 | Opel Astra | 196 |
4. | Skoda | 489 | Volkswagen Passat | 124 |
5. | Volkswagen | 408 | Volkswagen Golf | 108 |
6. | Toyota | 289 | Ford Tourneo Custom | 107 |
7. | Kia | 245 | Kia cee'd | 104 |
8. | Dacia | 193 | Ford Transit Custom | 104 |
9. | Nissan | 189 | Dacia Duster | 98 |
10. | BMW | 162 | Fiat 500 | 98 |
A szerény darabszám miatt a havi top 10-ben szokatlan modellek is szerepelnek augusztus vonatkozásában. Például a haszonjárművek között vezető Ford Transit és Tourneo Custom az összesített listára is felkerült, a toplista vezetője természetesen az éves szinten is évek óta első helyezett Skoda Octavia.
Az éves listán csak szerény változás látható, a márkák sorrendje fix, a modellekén a Suzuki Vitara megelőzte a Swiftet és a Volkswagen Golfot is, év végére akár a második hely sem zárható ki számára, az Octavia trónfosztása azonban kizárható.
Top 10 márka és modell - 2015. január-augusztus
Helyezés | Márka | Darabszám | Modell | Darabszám |
1. | Opel | 5703 | Skoda Octavia | 3203 |
2. | Skoda | 5205 | Opel Astra | 1898 |
3. | Ford | 5092 | Ford Focus | 1657 |
4. | Volkswagen | 4209 | Suzuki Vitara | 1522 |
5. | Suzuki | 4121 | Suzuki Vitara | 1220 |
6. | Toyota | 2470 | Suzuki Swift | 1382 |
7. | Dacia | 2333 | Dacia Duster | 1124 |
8. | Kia | 2280 | Fiat 500 | 1060 |
9. | Nissan | 2135 | Opel Corsa | 1057 |
10. | Renault | 1843 | Suzuki SX4 S-Cross | 1019 |
Várható, hogyha kijön egy új Suzuki-típus, amit itt gyártanak, az rövid időn belül elszaporodik a forgalomban. Pofás lett az új Vitara, a Suzuki-minőség és a forma eladják.
Hát igen, a Dacia nevéhez méltóan maradt a proletár autó, de annak a célnak megfelel. És még így is, a többi tipushoz képest a Duster istencsászár lett. Elég sokan szeretik.
Pesten dolgozom, ott járok a legtöbbet, de a Dunántúlon is elég gyakran megfordulok, általában Székesfehérváron, Veszprémben, Győrben, Szombathelyen, de tényleg alig látni Vitarát. Vagy csak ennyire nem lehet észrevenni ??? A DAcia Duster sem egy feltűnő autó, de azt látni bőven (igaz azt évek óta lehet kapni).
Miskolcon pl rengeteg új vitara van.
Azok a Transitok/Tourneók. Viszont a Vitarák látszanak az utakon.
Az önkormányzatok által üzemeltetett falugondnoki szolgálatoknak vásárolták pályázati pénzekből .
Kik veszik ezeket a Vitarákat? Az utcán alig-alig látni belőlük. Pl. sokkal több új Renault Cliot látok, mint Vitarár, pedig a Clio nincs is az első 10-ben.
Vagy vidéki önkorményzatok veszik, vagy esetleg kiviszik őket külföldre???