Audit támad legújabb modelljével a Toyota
Toyota TS030: hibrid hosszú távra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Le Mans-i 24 órás versenyen is bevetik a benzin-elektromos hibrid versenyautót, de az idei évet még csak bemelegítésnek szánják.
Több mint hárommillió-ötszázezer értékesített hibrid közúti jármű után nem túlzottan meglepő, hogy az FIA World Endurance Championship (hosszútávú világbajnokság) sorozat történetében a Toyota lesz az első gyártó, mely az LMP1 kategóriában benzin-elektromos kombinált hajtású autóval indul a sorozatban. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Peugeot is hibrid versenyautót fejlesztett 2012-re, de pár napja teljesen váratlanul bejelentették, hogy a versenysport helyett inkább az új szériamodellek fejlesztésébe fektetik szabad anyagi forrásaikat. Sőt, a tavalyi szoros győzelem után az Audinál is felmerült ez a lehetőség, de amíg nem mutatják be idei versenyautójukat, semmiben sem lehetünk biztosak.
Ezért az a kérdés áll a Toyota előtt, hogy az Aisin AW által gyártott, első kerekek forgatására alkalmas, vagy a DENSO által a hátsó tengely hajtására kifejlesztett technológiát válasszák. A gép első, franciaországi Paul Ricard versenypályán futott pár száz kilométeres tesztje után még nincs döntés, de az Alexander Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima sofőrtrió osztrák tagja kellemes meglepetésként üdvözölte a boxutcából néma kihajtást biztosító THS-R hajtásrendszert. Rajta kívül Lapierre, és a második autó egyik biztos helyére pályázó japán Hiroaki Ishiura is vezették a TS030 Hybridet. A csapat fiatal tehetsége a Pescarából érkező, 22 éves kora ellenére már Formula-Renault, GP2, GP3 és Formula Nippon sorozatokat is megjárt Andrea Caldarelli lesz, aki korábban már kétszer is kapott F1-es tesztvezetési lehetőséget, egyszer a Toyotától, 2010-ben pedig a Ferraritól.